در پی تشدید شدن درگیری ها
غیرنظامیان سپر انسانی طالبان در هلمند
دو مقام ارشد امنیتی به دلیل تشدید درگیری ها در حالی به ولایت هلمند اعزام شده اند که طالبان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۵/۵/۲۳ کد خبر: 119438 منبع: پرینت

والی هلمند در یک کنفرانس خبری مشترک با عبدالرحمن، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله و مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش با بیان اینکه نیروهای مخالف، تمام مراکز خدمات عمومی و پل ها را تصرف کرده اند، گفت: نیروهای امنیتی در تلاش برای پاکسازی مخالفان دولت از این ولایت هستند.

حیات افزود: در درگیریهای اخیر در این ولایت 250 تن از مخالفان کشته و زخمی شده اند.
دفتر مطبوعاتی هلمند اعلام کرده بود که در عملیات نظامی در ولسوالی ناوه این ولایت 171 عضو گروه طالبان از جمله یک فرمانده ارشد این گروه به نام "دوست محمد" کشته و 85 نفر زخمی شده اند.

والی هلمند در واکنش به ادعای طالبان مبنی بر تصرف یک پایگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی گرمسیر، گفت: طالبان روز گذشته در ولسوالی ناوه، گرمسیر، خانشین، نادعلی و منطقه چاه انجیر و مسیرقندهار- لشکرگاه عملیات سنگین و گسترده انجام داده بودند که با شکست مواجه شدند.

بر اساس گزارش ها از ولایت هلند، درگیری های شدیدی میان نیروهای امنیتی و مخالفان دولت در ولسوالی گرمسیر در جریان است و افراد وابسته به گروه طالبان حمله های گسترده ای به پاسگاه های نیروهای امنیتی در این ولسوالی داشته اند.

معاون ستاد ارتش در این کنفرانس خبری، هلمند را یک اصل برای افغانستان خواند و اطمینان داد که هیچ ولسوالی در این ولایت سقوط نخواهد کرد.

مراد علی پیچیده خواندن عملیات نظامی در ولایت هلمند نسبت به سایر ولایت ها به دلیل عوامل پشت آن، افزود: نیروهای امنیتی ولایت هلمند تجهزات کافی ندارند و نیروهای جدید امنیتی در این ولایت مستقر می شوند.

بر اساس گزارش ها نیروهای امنیتی در برخی از مناطق ولایت هلمند بدون درگیری با نیروهای مخالف دولت سنگرها را رها کرده اند.

والی هلمند دلیل ناامنی های هلمند را آب و معدن این ولایت خواند و گفت: همسایه های افغانستان نمی خواهند آب کشور مدیریت شود و یا طرح های بزرگ اقتصادی مانند انتقال گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به هند از هلمند عبور کند.

معاون ارشد امنیتی وزارت داخله با بیان اینکه برخلاف ولایت های دیگر اکثریت نیروهای امنیتی این ولایت، محلی هستند، تاکید کرد: بی نظمی های در درگیری های اخیر به وجود آمد که در حال تنظیم این نیروهای هستیم.

گروه طالبان با هدف تصرف کامل هلمند، حملات خود را از روز چهارشنبه برای نزدیگ شدن به لشکرگاه آغاز کرده اند و منطقه چاه انجیر از مناطق راهبردی ناوه یکی از مناطق نفوذ آنان طی سال های گذشته بوده است.

تجهیز نبودن نیروهای امنیتی و وجود مافیای مواد مخدر یکی از موانع بر سر راه نیروهای امنیتی برای امن ساختن بزرگترین ولایت کشور است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آنقدرکه کرزی از هلمند حق دارد چیچینی ازبک عرب ترورست وپنجابی هم حق دارند

>>>   عقل سليم اين را قبول نمى كند كه جگر گوشه هاى ما در مرز پكتيا و هلمند سينه سپر كنند و زندگى شان پرپر شود، تا غنى با خاطر ارام دزدان هم قوم و قبيله خود را سفير ، وزير، مشاور .. تعين كند، به اراده مردم پشت پا بزند و به بازماندگان شهدا تبعيض روا دارد!
كافى است اين ذلت و حماقت !
فرزندان تان را به خانه فرا بخوانيد و تا زمانيكه اراده ملت حاكميت نكند از يك حكومت دزد پرور وقبيله پرور و ستمگر دفاع كردن ظلم به خويشتن است!

>>>   من هیچ باور ندارم که بیست و چند کشور مقتدر غرب در افغانستان حضور نظامی و مبارزه علیه تروریزم داشته باشند ولی ولسوالی ها و ولایات سقوط کنند این بکلی خنده آور است. این کشور ها خود شان تروریزم را ایجاد کرده و تمویل میکنند تا دلیلی باشد بر موجودیت شان در افغانستان.
قلندر شاه ازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است