کمیسیون سازی ها پایمال کردن دموکراسی است
کسانیکه دم از دموکراسی و آزادی بیان می زدند، تظاهرات جنبش روشنایی را به گلوله بستند. آنها حتی کوشش کردند این تظاهرات را در اکثر تلویزیونها پخش نشود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۵/۵/۲۳ کد خبر: 119432 منبع: پرینت

برای حقیقت یابی هر حادثه ای کمیسیونی ایجاد می شود. اکثر کمیسیون ها گزارش خود را برای مردم و حکومت ارایه می کنند. در برخی موارد دیده شده است که این کمیسیون ها حتی گزارش خود را با مردم و حکومت شاید شریک نکرده باشند. پس دلیل این همه کمیسیون سازی چیست؟

ریحانه آزاد، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «نگرش» گفت: از آغاز حکومت وحدت ملی شاهد صدها کمیسیون بودیم که ایجاد شد و شاهد بودیم که اکثر این کمیسیون ها نتیجه هم نداشته است. ما نهادهایی در افغانستان داریم که وظیفه بررسی حوادث و ماجراها و توطیه ها را دارند. بنابراین به این کمیسیون سازی ها نیازی نمی باشد.

وی افزود: متاسفانه اعتمادی به این مملکت و این دولت وجود ندارد. اعضای حکومت سعی نکرده اند که در طول مدت حکومت شان اعتماد مردم را جلب کنند. برعکس آنها با کارهایی که کرده اند فاصله عظیم وبزرگی را میان خود و مردم ایجاد کرده اند.

آزاد، معتقد است کمیسیون سازی ها در واقع هیچ نتیجه مطلوبی ندارند و اظهار کرد: هیچ کدام از کمیسیون های قبلی نتیجه ای نداده اند. کمیسیون های جدید هم نتیجه ای نخواهند داشت. در این کمیسیون ها کسانی که بیشتر متهم بودند در رده های بسیار بالا گماشته شدند و این خودنشان دهنده این است که حکومت به قانون باور ندارد و آن را به راحتی زیر پا می گذارد. اینگونه است که مردم عادی به این باور می رسند که اصلاً قانونی وجود ندارد. یعنی برای زورمندان قانون وجود ندارد و آنها هر کاری که بخواهند انجام می دهند اما برای افراد عادی و مردم بیچاره این قانون تطبیق می شود.

این نماینده مجلس، با بیان اینکه رهبران حکومت تا بحال مردم افغانستان را به گروگان گرفته اند و حتی کوچکترین دستاوردی در هیچ زمینه ای نداشتند، افزود: کسانی که دم از دموکراسی و آزادی بیان می زدند، تظاهرات جنبش روشنایی را به گلوله بستند. آنها حتی کوشش کردند این تظاهرات را در اکثر تلویزیون ها پخش نکنند و حتی نیروهای امنیتی مانع پیشرفت آمد و رفت افراد می شدند. همچنین حکومت کوشش کرد که در داخل جنبش کارهای استخباراتی کند. رییس جمهور به صدای شهروندان خود گوش نکرد و تمام سعی خود را کرد که رهبران آنها را قناعت دهد. در حالی که رییس جمهور باید بداند مردم افغانستان مردم چند سال پیش نیستند. آنها آگاه هستند و حق خود را همچنان مطالبه می کنند. در واقع قدرت آنها در این است که مردم را با خود داشته باشند اما در حال حاضر آنها کمترین توجهی به مردم می کنند.

آزاد، در خصوص کمیسیون های تشکیل شده گفت: کمیسیون ها در واقع برای بررسی حواشی رویداد به وجود نیامده اند. بلکه برای این کمیسیون می سازند تا نهادهای مرتبط این کار را نکنند آنها در راس کمیسیون ها کسانی را قرار می دهند که حتی خودشان در همان توطیه ای که انجام شده است شریک هستند. با این کمیسیون ها دموکراسی به چالش کشیده می شود. این کمیسیون سازی ها پایمال کردن دموکراسی در افغانستان است. در اینجا مردم هستند که نباید اجازه دهند بیشتر از این با سرنوشت ما معامله شود و دو نفر بیاید و ما را به گروگان بگیرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کمیسون سازی ضد دموکراسی نی بلکه ضد فحشا و فحشاګری است. در افغانستان دموکراسی نیست و مطلق فحشا است ودر مقابل این فحشا مبارزه بکار است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است