حکومت ملعبه دست حکمتیار شده است
موضوع زندان های حزب اسلامی از یکسو و اقداماتی نظیر خارج کردن نام گلبدین و سران حزب اسلامی از لیست سیاه جامعه جهانی از سوی دیگر، چهره ای مستاصل و منفعل از حکومت نشان می دهد، گویی ارگ نشینان، امنیت ملی، شورای صلح و مردم ملکی همه و همه ملعبه ی دست حکمتیار شده اند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۵/۵/۲۳ کد خبر: 119414 منبع: پرینت

از ابتدای کلید خوردن پروژه ی مذاکرات مستقیم با حزب اسلامی برای یکجا شدن با حکومت مرکزی و به تبع آن اعطای امتیازات خرد و کلان به گلبدین حکمتیار و پذیرش بی چون و چرای لیست بلندبالای شروط وی، نیز مشخص بود که این یک معامله ی کاملا یک جانبه و نامتوازن است.

تا اینکه سرانجام زیاده خواهی ها و مطالبات دامنه دار حزب اسلامی، سران مذاکره کننده ی دولتی را به ستوه آورد و این مذاکرات پس از ماه ها خوراک خبری داغ رسانه ای و زیر ذره بین افکار عمومی، ناتمام ماند و با شکست اولیه مواجه شد چرا که حکمتیار و دار و دسته اش همه چیز می خواستند و هیچ نمی دادند.

پس از یک وقفه ی طولانی که میان گفتگوها و دیدارهای نمایندگان حزب مذکور با شورای صلح و ارگ ریاست جمهوری ایجاد شد (که البته واکنش های تند و تیز و انتقادات و اعتراضات مطبوعات و نهادهای مدنی و مخالفان پیوستن حکمتیار به حکومت را به دنبال داشت) اینک دوباره هیاتی از آدرس وی به کابل آمده است.

همچنین تازه ترین خبرها حاکی از آن است که یک زندان متشکل از مردم ملکی ناتوان از پرداخت مالیات اجباری به نماینده ی حکمتیار و دو معدن در ولایت بغلان که در کنترل نیروهای حزب اسلامی بود پس از 16 سال به دست نیروهای دولتی افتاد. این عملیات 12 کشته و زخمی از دو طرف درگیری برجای گذاشت.

اینچنین اقدامات از یکسو و اقداماتی نظیر خارج کردن نام گلبدین و سران حزب اسلامی از لیست سیاه جامعه جهانی از سوی دیگر، چهره ای مستاصل و منفعل از حکومت نشان می دهد گویی ارگ نشینان، امنیت ملی، شورای صلح و مردم ملکی همه و همه ملعبه ی دست حکمتیار شده اند.

چندگانگی نظرات و تفاوت منظرهای مذاکره کنندگان افغانستان با حزب اسلامی که هر یک از آدرس خود، به رایزنی با نمایندگان حکمتیار می پردازند؛ خط واحدی از این روند طولانی برجای نگذاشته و چنین به نظر می رسد که حکومت هنوز به یک تجمیع نظر در این خصوص نرسیده است.

اینکه مذاکرات صلح با طالبان و دیگر مخالفان مسلح تحت الشعاع گفتگوهای نامنسجم و پراکنده با گلبدین حکمتیار باشد و همه چیز منوط به آمدن یا نیامدن وی به کابل گردد صرفا به سود حزب اسلامی و خدشه دار کننده ی وجهه ی حکومت مرکزی است و بس! مطالبات یک جانبه و زیاده خواهی های ناتمام این حزب مصداقی بر این مدعا است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از یکدست اسرائیلستان اشراز وترورست می فرستد تا جنایت کند از سوی دیگر مردوران ابلیس خودرا به مهمانی حکومت می فرستند تا حکومت از پول همه مردم افغانستان برای شان نصـــوار پــانتــــــــا وکرایه وسفریه ونحفه بدهد که یک جنایتکارآدمکش می خواهد صلح کند ؛اکگر او. براستی صقصد صلح داشت حالا پاکستانی ها جنازه مثله شده اش را دربین بوجی کنار سرک می انداختند
ر

>>>   معنی شورای صلح یعنی چی باکی صلح کند باامریکا وغیره ممالک غربی اصلاً صلح بامخالفین ( حکمتیار و طالبان وغیره افراد غیر مسول ) است که وظیفه دولت است که زمینه صلح را بیشتر برای مخالفین مساعد سازد که روز مره هزار ها جوان این ملت جان شرین خود را از دست میدهد براچه ( برای هیچ ) طالب امریکا اشرف غنی همه یکی اند وهدف مشترک دارند اصلاً امریکا یی ها اجازه صلح را نمی دهد چراکه به حدف خود نرسیده ( به آسیایی میانه )
وسلام

>>>   لالایم، بابیم، خلیفه میایی یا نی؟؟؟ اگه میایی بیا و ایقه فلم پری نکو اگه نمیایی آرام ده هر جای که استی بشین و دست از سر کل مردم بیچاره بردار.

>>>   انجنیر صاحب گلبدین حکمت یار یعنی خار چشم کمونستان مصنوعی و بیدین. امدن حکمت یار بار گران بالای شانه های کمونستان مزدور شوروی .
این کمونستان بودن که از اثر جنایات شان مردم مسلمان همچوحکمتیار را مجبور به تر ک وطن وکاشانه نموده که در اثر جهاد مردم مسلمان ومجاهدین سربکف این کمونستان وادار به شکست شدن وتا الحال طعنه خور تمام مردم مسلمان افغانستان گردیه اند واکنون در مورد حکمتیار نظریا ت خصمانه خود را در این سایت به نشر میرسانند.در خاتمه باید گفت که خداوند افغانستان را بی حکمتیار ودیگر رهبران واقعی اسلام نسازد.
عبدالله وطندوست از کابل

>>>   عبدالله پاکستاندوست !
پیش از کمونستان گلبیدین راکتیار به کا جی بی مزدوری میکرد اینرا از انترنت سرچ کن تا قناعت تو حاصل شود واز بقنده گی پاکستان ها و آی اس آِ رهاشوی وهم اینرا بدان کهد من گل بی دین را انجنری یاد دادم
صوفی کرنکار

>>>   اگر تـــــرک وطن کار کمونست هابـــود موضوع صوفی کــــرنکــــار کار کـــــــــی بود؟؟؟
جنرال حمید گل سوگند یاد میکندکه راکتیار بیشتر ازاو پاکستانی است ، گل بی دین میگوید اگر من صاحب صلاحیت شدم افغانستان رابا پاکستان یکجا میسازم >
این مزدور دال خور پاکستانی وطنفروش ترین انسان است او قاتل ده ها هموطن وشخصیت های سیاسی وملی است خلاصه یک جنایتکار مجرم است
@

>>>   از بابت مردارشدن جنایتکار هم مسلک گلبیدین راکت چی حافظ سعید برایش صبر جمیل از آی اس آی می طلبیم

>>>   اخر چرا دولت به حکتیار این قدر بها می دهد از حکتیار دیگه هیچ کاری ساخته نیست. دولت باید او را فراموش کند و تلقی کند که حکمتیار دیگه به زباله دان تاریخ پیوسته است.

>>>   حالا شما اخوانیست ها روی کمونست هارا سفید کردید
در خاتــمـــــه باید گفــــت که خداوند صـــوفی کرنکار را بیامرزد

>>>   عقل سليم اين را قبول نمى كند كه جگر گوشه هاى ما در مرز پكتيا و هلمند سينه سپر كنند و زندگى شان پرپر شود، تا غنى با خاطر ارام دزدان هم قوم و قبيله خود را سفير ، وزير، مشاور .. تعين كند، به اراده مردم پشت پا بزند و به بازماندگان شهدا تبعيض روا دارد!
كافى است اين ذلت و حماقت !
فرزندان تان را به خانه فرا بخوانيد و تا زمانيكه اراده ملت حاكميت نكند از يك حكومت دزد پرور وقبيله پرور و ستمگر دفاع كردن ظلم به خويشتن است!

>>>   جستجو راه نجات از شر مرض مزمن پشتونوالى!
غنى و كرزى دو آدم زرنگ و مصمم اند و سخت وفادار به ارزش هاى «پشتونوالى» و تبارى. اين دو با مهارت ، حوزه سياست را مديرت مى كنند و در جبهات متعدد به سنگر دارى ارزش هاى شان پرداخته اند ، يكى رييس جمهور است كه با برگه ى امريكاى اش قاطعانه و مصمم عمل مى كند و تا اكنون توانسته است همه ى گروه هاى غير پشتون را ، كه حتا در انتخابات به او فداكارى كردند هم از قدرت دور بدارد و هم از ساختمان ارگ..

>>>   گلوی راکتی باالاثر شرارت در زمان حاکمیت داود خان ناکام وشرمنده به دامن بادار اصلی خود بناه برد وتاحال به نفع دشمنان ملت افغان واسلام میرقصد....
کابلی

>>>   از مدت پنجاه سال به اینطرف امریکاکوشش میکند حکمتیار را به نام اسلام ناب محمدی سر قدرت بیاورد از اینرو در زمان به اصطلاح جهاد مردم افغانستان که سود آنرا غرب و زیان آنرا ملت افغانستان کشید بالا ترین رقم کمک را حکمتیار دریافت میکرد تا اسلام ناب محمدی نوع امریکایی آنرا بر اقغانستان قایم سازد ولی به این کار دست نیافت و به قدرت کامل نرسید. یگانه رهبری جهاد که حاضر شد جهاد امریکایی را به آسیای میانه ببرد همین حکمتیار بود سایر رهبران این پیشنهاد امریکا را که از طریق پاکستان صورت گر فته بود رد کردند بناة مورد غضب امریکا قرار گرفتند و تمام کمک ها به آنها قطع شد بنابران امریکا مجبور شد علیه آنها طالبان را ایجاد و حمایت کند. بالاخره همه به قتل رسیدند و تنها حکمتیار مانند مردمک چشم در پاکستان نگهداری شد و دیگران همه از طرف سیا به قتل رسیدند .جالا که امریکا در افغانستان حضور نظامی دارد وقت آن است که حکمتیار بیاید.قندز از طرف امریکا و حکومت دست نشانده برایش آماده شده است/
قلندر شاه از کابل

>>>   عبدالله خان گلبیدین را خبر داری که چه وقت از افغانستان به پیش باداران پاکستانی خود فرار کرده نا فهمیده سخن نزنید گلبیدین وقتیکه وزیر پلان سردار داوود خان اولین ریس جمهور افغانستان را بواسط گلمرجانهمکار خاین اش ترور کردند وبخاطریکه گرفتار نگردد گلبیدین به پیش بادار دستور دهنده و حامی ترور به پاکستان فرار کرده البته به همکاری وحمایت پاکستان برای اولین بار ترور را گلبیدین در افغانستان انجام داد قبل از ان اینکار وجود نداشت و اولین شخصی که حلقه غلامی پاکستان را بگردن انداخته گلبیدین این مارموسک قاتل مردم افغانستان دوست پاکستان و دشمن افغانستان است در مورد دیگر اخلاق شخصی ان که با صوفی کرنکار چه رابطه داشت و علت اخراج ان نسبت بد اخلاقی از حربی شونزی من حرف نمیزنم ان کار خودش بوده که حیثیت و ابروی خود را حفظ کرده نتوانسته بود کسیکه در خوردی به خود فروشی اخلاقی و در جوانی در گروه ترورستی پیوسته باشد و در میان سالی وپیری وطنفروشی و حلقه غلامی کشور بیگانه را بگردن داشته باشید پس ازین کرده شخص منفور و بد نام کسی دیگری بوده میتواند ویا رهبر پاکدامن شده میتواند به یقینجواب همین است که این فاسد بداخلاق وترورست وطنفروش مردود شده مردم رهبر نه بلکه یک وطنفروش غلام اجنبی وقاتل ملت است امدن ان خاین بکابل در حقیقت امدن ای اس ای در کابل است .

>>>   لست سیاه یک تبلیغات غرب و امریکا ست . کی دی و کی شنید. لست سیاه برای بازی دادن مردم دنیاست. همانهای که در لست سیاه امریکا هستند بالا ترین رقم کمک را دریافت میکنند.
چ پ

>>>   حکمتیار اولین طراح کودتا علیه سردار داود بود وعامل ‌پراگنده ساختن افکار حکومت آن وقت در برابر دشمنان واقعی ملت افغانستان حکمتیار با فریب دادن نو جوانان پانزده شانزده ساله وتهیه است دروغین ازجوانان مسلمان وبی خبر از طرح که درسر می‌پرورانید همه را گول زد وفریب داد به عنوان اینکه داود کمونست است وضد دین است ازطرح کردن اسلام در خطر است وبا پروپاگند بین مردم خوش باور فکر یک تعداد مردم را تغیر داد برای رسیدن به قدرت درحالیکه هیچ تجربه از سیاست مداری دولت داری واداره وکشور داری نداشت اقدام به کودتا نمود به نوجوانانی را که جمع کرده بود به آنها گفته بود که در آین قیام عسکری حسن شرق وجنرال کتوازی ومستغنی باما است ولست صاحب منصبان محصلین علما ومتعلمین را به ضبط احوال یعنی اطلاعات وقت تسلیم وبه پاکستان ظاهرن فرارمیکند همه دستگیر می شوند ودر زندان دهمزنگ وپل چر می به جرم بغاوت و در زمان کمونست ها به جرم مسلمان بودن کشته می شوند وتنهاوتنها از همان بنیان گزار آن حرکت اسلامی که بنام جوانان مسلمان فعالیت خود را آغاز کردند بنا به گفته خودش زنده می ماند برادران مسلمان که در این مسیر بوده اند وملت افغانستان روایتی تاریک ومرموز شهادت هزاران جوان مسلمان و هدفمند را پیداکنید وبه مردم چهره واقعی حکمتیار معرفی نماید که مطمن هستم شاهدان زنده واسناد موثق موجود است برای محاکمه او وماعدالت انتقالی می خواهیم برای همه جنایت کاران اعم از کمونست ویا تحت نام اسلام رهبران کمونست ها و رهبران بنام اسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است