حمله تروریستی یک داعشی در کانادا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۴    ۱۳۹۵/۵/۲۳ کد خبر: 119400 منبع: پرینت

یکی از هواداران داعش که قصد اقدام تروریستی در یکی از مراکز شهری پر رفت و آمد کانادا را داشت، پس از منفجر کردن بمب دست ساز، به ضرب گلوله مأموران امنیتی از پای در آمد.

«مایک کابانا» معاون کمیسر پولیس سواره نظام سلطنتی کانادا این موضوع را روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد.

کابانا گفت که پولیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) اوایل روز چهارشنبه از ویدئوی مرتبط با یکی از طرفداران داعش در کانادا خبر داده بود که حکایت از یک حمله قریب الوقوع در این کشور داشت.

وی گفت که بنا بر گزارش های دریافت شده، احتمال وقوع حمله تا کمتر از 72 ساعت در یکی از مراکز شهری وجود داشت. مقام های امنیتی بسرعت فرد حاضر در ویدئو را شناسایی و عصر روز چهارشنبه او را در 220 کیلومتری تورنتو غافلگیر کردند.

«ایرن درایور» 24 ساله با مشاهده مأموران پلیس، بمب خود را که در صندوق عقب یک تاکسی تعبیه شده بود، منفجر کرد. این انفجار تلفات جانی به دنبال نداشت و درایور خود به ضرب گلوله از پای در آمد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از پایگاه خبری «اعماق» وابسته به گروهک تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه، مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

گفتنی است که عامل این حمله پیش از این در ژوئن سال 2015 به اتهام انتشار پست های افراطی در شبکه های اجتماعی بازداشت، اما با حکم مشروط دادگاه آزاد شده بود.

با کاهش قریب به یک چهارم حوزه تحت مالکیت داعش در 18 ماه گذشته، تلاش های این گروهک برای بقا، در قالب حمله های تروریستی گاه و بیگاه نمود پیدا کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا را شکر گذارهستم که این ترورست پست صفت کشته شده ورنه مرتکب جنایت بزرگ میگردید افتخار به مسولین امنیتی و کشفی که شناخت چنین ترورست را دقیق وبجا تثبیت وانرا از بین بردند و بمردم اسیبی رسانده نتوانست .
هاشمی شهروند کانادا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است