اشرف غنی لیاقت ریاست را ندارد
کسیکه حوصلۀ بحث را نداشته باشد، لیاقت ریاست را هم ندارد. کسی حوصلۀ شنیدن را نداشته باشد، لیاقت ریاست را هم ندارد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۵    ۱۳۹۵/۵/۲۲ کد خبر: 119390 منبع: پرینت

داکتر عبدالله در نشست روز جهانی جوانان در دیدار با شورای جوانان کشور از بی توجهی رییس جمهور در امور مهم کشور از جمله مشورت با ریاست اجرایی انتقاد کرد و گفت: هرچند نخستین کسی بود که مشروعیت رییس جمهور را تأیید کرد؛ اما در سه ماه حتی سه بارهم نتوانسته ‌است او را ببیند.

وی افزود: محترم رییس‌جمهور صاحب افغانستان که در جریان سه ماه گذشته به مدت یک یا دو ساعت وقت ملاقات یک به یک با رییس اجرایی خود را نداشته باشد، باقی وقت‌اش در چه می‌گذرد؟ کسیکه حوصلۀ بحث را نداشته باشد، لیاقت ریاست را هم ندارد. کسی حوصلۀ شنیدن را نداشته باشد، لیاقت ریاست را هم ندارد.

عبدالله ‌ادامه داد: بارها بی ‌میلی رییس‌ جمهور را به گفتگو دربارۀ اوضاع کشور تحمل کرده ‌است؛ اما اکنون صبرش به ‌پایان رسیده‌ است.

وی همچنان از تقرری نادر نادری به‌عنوان رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری انتقاد کرده گفت: کسیکه به مدت ۴ روز در اداره‌ی حکومتی کار نکرده، چطور می‌تواند مسوول کل اصلاحات اداری کشور شود؟

او خاطر نشان ساخت که آقای غنی به وزیران کابینه هیچگاهی اجازه‌ی حرف زدن نمی‌دهد. وزارت‌‌خانه‌های کشور اکنون جایی برای خواهر و خواهر خوانده و برادر و برادر اندر شده است.

عبدالله تاکید کرد که سکوت وی در این زمینه نارضایتی هایی را در پی داشته است: صدها هزار تن از ما ناراضی شده اند فکر می کنند که این ها کدام معامله ای کرده اند و با کدام گپی خودشان خوش شده اند و آرمان مردم را فراموش کرده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا حال می گفتی متفکر دوم جهان است حالا که چوکی عطارا از او گرفته لیاقت ندارد ؟ اگر دوباره عطا را والی بسازد لیاقت دارد؟؟
تیم ع همه تیم مفسدین جنگ سالاران غاصبان ، فکر میکند خودش مستحق همه چیز هست ، خودت کجا لیاقت این مقام راداری؟ مشاور ارشد بچه خاله اش مصطفی مستور ، کاتدیدانش همه مفسدین ودزد های سی سال گذشته ، بخاطر یک چوکی حالا همه چیز سیاه شد تا حال رئیس جمهور عیبی نداشت ، تا زمانیکه یک نفر ازین دزدان درحکومت باشد مردم روی عدالت را نخواهند دید
@

>>>   وزارت خانه های کشور جایی برای مشاورارشد بچه خاله شده مثال زنده اش مصطفی مستور مشاورارشد رئیس اجرائیـــــــــه

>>>   تابوده همین بوده.واقعن برای مردم افغانستان متاسفم که هم چون ادم های بی لیاقتی رو به عنوان رئیس جمهور خود شون انتخاب میکنند.اقای غنی یک ادم ترسو و بز دلی است که حتی به درد خاله بازی کودکان هم نمیخورد. چی برسد به سیاست.عبدلله جان یک چوشک (پستونک)بگیر شاید از دست این بچه تند خو ارام شود.

>>>   آیا زوال سیاسی عبدالله فرا رسیده است؟
سر انجام کاسه صبر داکتر عبدالله لبریز شده و در حضور رسانه ها با جوانان درد دل نموده پرده از حقارت و ظلم اشرف غنی برداشت.
سخنان مظلومانه عبدالله خیلی شرمگین و حکایت از بیچارگی وی می کند.
عبدالله گفت سه ماه است که رییس جمهور وقت و حوصله صحبت کردن با من را ندارد. رییس جمهوریکه حوصله و وقت حتا یک ساعت ملاقات با رییس اجراییه خود را ندارد، او رییس جمهور لایق نیست.
روز شنبه با رییس جمهور وعده ملاقات دارم.
پرسش اساسی اینست هرگاه رییس جمهور روز شنبه شما را نپذیرد، شما پایان توافقنامه سیاسی را اعلام می کنید و یا جان کری را واسطه می کنید که غنی را راضی بسازد با شما ملاقات کند؟
عبدالله با کدام روی حرف از حمایت مردمی می زنید؟
در گرما گرم انتخابات میلیون ها مردم آماده قربانی یک صدای تان بودند و شما به آنها پشت کردید و با اعتراف خود تان با امضای شما غنی رییس جمهور شد. حالا با کدام‌پشتوانه اجتماعی با غنی وارد تقسیم قدرت میشوید؟

>>>   اما مجبوريت و صبر عبدالله را بايد درك كرد
عبدالله تحت فشار امريكا مجبور به رسميت بخشيدن غني و عقد تفاهم نامه حكومت وحدت ملي را رسميت بخشيد
عبدالله از يك تصادم نظامي سياسي سياسي با خود گذاري و پاگذاشتن روي خواست ملت تمام فشار و مسوليت بعدي را بر بدوش كشيد
شايد همه را براي ثبات افغانستان و آرامش و امنيت ملت انجام داده باشد زيرا رنج و بربادي بيشتر از سي سال جنگ را خوب مي داند
فعلاً نه غني و نه عبدالله حاكم افغانستان اند

>>>   مسول تنها اشرف غنی و وزیر خارجه امریکاست که وعده دادند و به وعده خود خیانت کردند ...غنی قدرت را قبضه کرد و در فکر فریب و وعده خلافی مانند نادر غدار برامد ...

>>>   این بار به صحبت های مفتت مردم فریب نمی خورد واز نام مردم استفاده نکن فکر میکنم زمان نمایش دریشی های رنگارنک به آخر رسیده.

>>>   نمیخاستم بگم اماواقعن پشتوالیاقت ریاست راندارن ماتاجیکاباهمی قوم میسازیم اماپشتوانه عگرقبول نداریدبیایدسهم پشتواروبدیم دستیشون ببی نیدمابقیه قوم بکجامیرسیم غلام نبی ولایت بادغیس

>>>   غنی و عبدالله کرزی هرسه مردم فریب واغواگرند ، هردو به مردم دروغ می گویند و وعده هایی سر خرمن میدهند و این مردم است که قیمت این همه دروغ و نیرنک وحیله و فریب حاکمان بی آذرم را به قربانی فرزندان شان و ریختن خون فرزندان شان می پردازند.
غنی و عبدالله وکرزی هیچ کدام دیگر قابل اعتماد نیستند ، اعتماد کردن به غنی و عبدالله وکرزی ، اعتماد کردن گوسفندان به گرگهاست.
ناگفته نماند که کرزی فرزند خلف استعمار و طالب نیز درکشتار مردم بی گناه ما دست دراز تر از هردوی این دو اغواگر دیگر دارد ، این هرسه یعنی کرزی ، غنی ، وعبدالله در دادگاه مردم باید مورد بازخواست قرارگیرند و به جرم خیانت به مردم محکوم گردند.
محمداسلم سلیم

>>>   غنی کار خود را خوب بلد است، اما عبدالله؟
اشرف غنی و عبدالله مسولیت وضعیت فاجعه بار کنونی را بدوش یک دیگر می اندازند، ولی واقعیت اینست که عبدالله و اشرف غنی هردو سیاستمداران ضعیف در مدیریت کشور به حساب می آیند، نتایج مدیریت آنها سقوط مجدد کشور در باتلاق تباهی است. ولی غنی بر خلاف عبدالله نقشه راه دارد. این در حالیست که عبدالله به جز از گذشت،عقب نشینی دوامدار و اعتراض میان تهی کدام چیزی برای کردن ندارد. انتقاد روز گذشته او از تکروی غنی بیشتر ناشی از ضعف و شکیبایی بیش از حدی خودی او است.
واقعیت اینست که غنی و تیم پشتون محور او نقشه راه تمامیت خواهی دقیق مانفیست دو قرنه دارند. آنها راه تمامیت خواهی‌کرزی و گذشتگان را بی آنکه ترسی از کسی داشته باشند، به سرعت به پیش می برند. چنانچه از سیاست جابجایی کادر ها گرفته تا جابجایی طالبان در مناطق استراتیژیک شمال و کشاندن موج جنگ ها از جنوب به شمال ریختاندن خون هزاران سرباز، فرزندان شمال و مردم ملکی ، بی آنکه کسی مزاحم آنها شود.
اشرف غنی برای دست یابی به اهدافش حمایت خارجی را با خود دارد. این در حالیست که غنی از طریق فشار غربی ها صدای اعتراض عبدالله را همواره خاموش ساخته است.
این بار نیز خاموش خو اهد ساخت.

>>>   گل مرجانی ۲/۵ سال خلص شود
حالی گریہ از سال ھای آیندہ بی چارہ
.............

>>>   همچنان او اینکه نظامیان پاکستانی می گویند حمله درشفاخانه که باعث مرگ چندین تن شد کار امنیت ملی افغانستان است یک ریشخند به این کمپنی خصوصی امنیتی است ، او گفت این شرکت سهامی پنجشیر وردک وظیفه شان آأم ربائی مثالش دوفرد درریاست ده این کمپنی ، جاسوسی به سبکه ترورستی حقانی مثالش دوفرد این اداره به این جرم دستگیر شدند ، تقلب که درانتخابات ریاست جمهوری اولین تقلب کار درالسوالی سید اباد وردک مربوط این کمپنی بود، سرقت مسلحانه واختطاف مثالش که درحوزه پنجم امنیتی توسط آمر حوزه سه فرد امنیت با سلاح امنیت به جرم سرقت مسلحانه وقتل دستگیر شده بودند ، کار این اداره بنام مستعار امنیت ملی این نیست که جواب جنایات آی اس آِ رابدهد بلکه پول حرام جمع کردن برای مردم دسیسه ترورست وطالب ساختن است وتلاش برای گرفتن امتیاز بیشتر مثالش یکی از معاونین این اداره از سهمیه اپارتمان های شهدا ومعلولین که از پول خحیرات یک کشور عربی ساخته شده دو اپارتمان رابرای خودش گرفته درحالیکه نه معلول است نه معیوب ! بنا ادعای پاکستان کاملا غیر قابل باوراست
ر

>>>   از کوچی های شتر چران چون غنی ... الصل توقوع کسی ندارد راسی هم که یک ادمک بی ارزشی بیش نیست

>>>   ملیونها ملیونها تن از هر دوی تان نفرت دارند!!!!!!!!!!!!!

>>>   سلام. آقای عزیز خیلی دیر رئیس جمهوری تان را شناخته اید چون شماهم گوشی شینوای ندارید اگر میداشتید این مردم صد ها بار اعتراض کردن در هر گوشه ای که گوش میدادی صدای مردم به بی کفایتی رئیس جمهور بلند بود پس خودتان چنین هستید .
یک وطن دار

>>>   جناب عبدالله عبدالله!
شما زرنگتر از ان هستيد كه بعضي ها فكر ان را ميكنند.
چون وقت پست رياست نام نهاد إجراييوي عنقريب به پايان ميرسد شما ناگزير هستيد علل مختلف مطرح شدن خويش را مطرح نماييد درحاليكه قرار نوشته اقاي نجفي زاده بعد از ارايه نظرتان بلا درنگ تلفوني از داكتر اشرف غني معذرت خواسته ايد كه گويا نظر شما جعل كاري شده است .
من اگر عوض شما باشم مندوي رفته فقط به قيمت ده افغاني مرگ موش خريده وانرا نوش جان نموده تا براي ابد ازاين دنيا ميرفتم براي اينكه شرم را هنوز شما نمي شناسيد.
ملك محمد از پريان پنجشير

>>>   فکر کنم عبدالله از همه بیشتر لیاقت ریاست را داره حالا چه طور جای اشرف غنی بشینه خدا عالم است !!!!!!!!!

>>>   اگر جناب داکتر صاحب یاد مبارکتان باشد درجلسه مشورتی که درخانه ی شماداشتیم گفتیم به حرفهای غنی اعتماد نیست.وشما باید زیرک باشید بااین جمله(امیرنا لایخطأ ولا یخطأ) امیرماکسی را خطا نمی دهد وکسی اورا خطاداده نمی تواند.
چه شد که خطا خوردی روزی که گفتیم بااین بابا اعتمادنمی شود چون به دودلیل یکی اینکه مزاجش خوب کار نمی کند ونورمال نمی ماند روانشناسی نشان می دهد دوم اینکه این بنده خدا تصمیم گیرنده نیست ...
فکر کنم هنوز خیلی دیر نشده.
هاشمی

>>>   فاشیستی رااز خشم برافروخته ی مردم درامان سازد.شاید ماموریت دیگری گرفته است.
به هرحال عبدالله این بارهم دروغ میگوید،ودرعین خوش خدمتی وچاپلوسی برای شوونیست ها،البته نگران هم است که درماه میزان بادعوت لویه جرگه یاهرروش دیگر همان پست دروغینش را لغوکنند.این دادوفریادهای بزدلانه هم شاید برای این باشدکه اگروضعیت اش به خطرافتادباردیگرحمایت یک عده آدم ساده دل راجلب کند.عبدالله هرکاری بکند نمیتواند این دوسال غدروخیانت اش راجبران کند.باری سخنان اخیرعبدالله چنان شرم آوروازسربیچارگی بودند که به جای رفقایش عرق شرم برپیشانی مانشست.اگرمدافعان آن "کاستراتو"باهوش بودند چرندیات اخیرش راپخش نمیکردند وبیشترازپیش آبرویش رانمی بردند.
به هرانجام،عرصه ی سیاست ونبردسیاسی عدالت خواهانه جایگاه این گونه آدم هانیست،بهتراست به زاویه ی سلامت خودبخزد وشرش راازسرمردم ماکم کند.
ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه تست
عرض خودمیبری وزحمت ما می داری.
لطیف پدرام

>>>   بگذریم از آن سخنی که برای نویسندۀ کتاب «ملت‌ سازی پس از طالبان در افغانستان» گفته بود: تاجیک‌ها شایستۀ زعامت نیستند و حتماً یک پشتون باید به جای استاد ربانی رئیس جمهور شود. برای آن روزها و فرصت‌های طلایی و آن همه انرژی جوان و خیمه ‌نشینی‌هایی که برباد رفت، اندوهگین استم. برای این اندوهگین استم که نامربوط‌ ترین آدم به «ما»، مردم ما را فریب داد. از این که یک آدم «تهی» و «الکی» که خیلی از ساعات زندگی‌ اش در آرایشگاه می‌ گذرد و کفش و کراواتش حاصل خون هزاران شهید و اکنون مالیات میلیون‌ها مردم فقیر و کم‌ بغل میهن من است، اندوهگین استم. از افلاتون خوانده‌ام: هر حکومتی شبیه مردمش است. بسیار اندوهگین می‌شوم اگر مردم ما شبیه غنی و عبدالله باشند یا آن‌ها شبیه مردم ما. اگر سخنان افلاتون تحقق بیابد وای برما! اگر باز برای حفظ منافع شخصی و قبیله‌ ای برگردد و مردم تاجیک را ابزار قرار دهد بیش ‌تر اندوهگین خواهم شد. آه، خدای من!

>>>   نه تولیاقت رئیس اجرائیه خود خوانده را داری وه اشرف غنی،پس تا افغانستان به نابودی کامل مواجه نشده است لطفا به لجاظ خدا ومردم افغانستا ن چوکی هایتان را یلا بدهید.نادرشاه‏ ‏

>>>   عبدالله شما چندسال فهم هستید تازه خبر شدیدکه رئیس جمهور کارهایش مستبدانه است فقط حرف خودش باید عملی شود نه کسی دیگر. این صفت غنی را که به حرف دیگران گوش نمی دهد نمی دهد شهروندان عادی می دانیست افسوس به شما. خیل بی خاصیتی عبدالله این حرفهارا ازروی مجبوری گفتی وگرنه تواهل انتقادنبودی.
پناهی

>>>   با ید گفت یکی شما باید حذف شود و دیگر شما ریس جمهو ر با قی بمانید

>>>   جناب داکتر صاحب عبداله با تقدیم احترامات فایقه من درد دل تان راشنیدم . واقعآ درد اور است متاسفانه (چیزی که کشت کردی .....) ایا از خود سوال کرده ید که شما هم بخاطرحل مشکلات کسی را به موقع پذیرفته اید 24 ساعت کسانی دوروبرتان است که ازدریشی های لوکس ات تعریف کنند از....... بگویند من به این نظر هستم تا پشنهادات سازنده را بخاطر پیشرفت وترقی وطن ارایه کنید 3 طرح سازنده را در باره یی سر مایه گذاری از طریق یکی از نشست ها اریه کنید تا ما بدانیم که چیزی در کله تان هست ، زمانیکه از اقای مشاهدبه مثابه ریس دفاع کردید . من باورم و اعتمادم را به شما از دست دادم یک بار سر تان را در گریبان نموده از 5 تعین بستی مناسب نامبرده یاد اورشوید .

>>>   ضربالمثل عامیانه است که میگویند نه کل بانه نه کدو ویا هم ضربالمثل پشتوست چه وایی ترکانی دبیزوکارندی خودت همیشه جلترنگ صحبت میکنی مثل معتادها وقتی برایت خومارت نرسیدیدباز سروصداهای دلخراشی سرمیتی نفرین برتودسکوبیغم باش

>>>   این هر دو بخاطر منا فع علیای مردوم رنجدیده کشور وخون شهدا که در زما مداری اینها ریخته میشود استعفا بدهد بهتر خواهواهد بود.
ححح

>>>   این هر دو بخاطر منا فع علیای مردوم رنجدیده کشور وخون شهدا که در زما مداری اینها ریخته میشود استعفا بدهد بهتر خواهواهد بود.
ححح

>>>   دزدان انسانهای خوب را بد میبینند این طبیعی است

>>>   واقیعا اگر میداشت نباید در گرامی داشت از روز حشمت خلیل کرزی می خندید
فضلی

>>>   سران تیم اصلاحات و همگرایی هم اکنون (صبح شنبه ۹۵/۵/۲۳) در قصر سپیدار جلسه دارند تا در مورد اختلافی به وجود آمده بین غنی و عبدالله گفتگو کنند.

تیم اصلاحات با اینکه از طریق آرای پاک تاجیک‌ها و هزاره‌ها در حکومت وحدت ملی پنجاه درصد سهم گرفت، اما سران این تیم، بزرگترین خیانت را نسبت به تاجیک‌ها و هزاره‌ها انجام دادند و تمام قدرت را دو دستی به تیم فاشیست افغان‌ملت که با آرای تقلبی و گوسفندی در قدرت سهیم شده بود، تقدیم نمودند.

عبدالله، مشغول آرایش خود گردید و محقق به کش‌وفش ظاهری دلخوش کرد و هر دوی شان تمام حق و حقوق مردم خویش را به خاطر منافع شخصی شان معامله کردند، عبدالله و محقق بیشترین همکاری را با تیم فاشیست غنی انجام دادند تا غنی و اتمر قدرت را انحصاری کنند، محقق نه تنها از حقوق مردم خویش دفاع نکرد، بلکه تبدیل به سخنگوی فاشیسم گردید و رسما در برابر مردم خود جبهه گرفت و مردم عدالتخواه و مورد تبعیض قرار گرفته خود را زیاده‌خواه معرفی کرد.

اکنون که غنی و اتمر با استفاده از غنی و عبدالله هزاره‌ها و تاجیک‌ها را از صحنه خارج و قدرت را انحصاری کردند، ظاهرا نوبت به این رسیده که خود سران مسافر تیم اصطلاحات را که دیگر نیازی به وجود آنها ندارند، مانند سنگ استنجا دور اندازند، اینها وارخطا شده و دست و پا می‌زنند تا همان چوکی سمبلیک شان حفظ نمایند، ظاهرا عبدالله و محقق که قوم شان را فروختند، حالا که موقعیت و چوکی شخصی شان به خطر افتاده، قصد دارند دوباره از مردم تاجیک و هزاره سؤاستفاده و با حمایت آنها چوکی‌های سمبلیک شان را حفظ نمایند.

‫#‏نوت‬: آیا مردم تاجیک و هزاره دوباره فریب این دو نفر معامله‌گر را خواهند خورد؟

محمد نسيم جعفری.

>>>   محترم پدرام صاحب
بجـــــای آن اصطلاح انگریزی شمـا ( کاستراتو) که هدف شما صرف مودبانـــه تر ساختن بیــــان درظاهر بوده اگر بجای آقا آغــــــا استعمال کنند هم عین مطلب را میرساند مثلا بگویند آغـــــــای اشرف غنی ،
گیلگمش

>>>   ههههههه این عبدالله خاین بامعاون خاین اش غنی بالکد همراهی خواهد کرد

>>>   کسیکه انقدر گیچ باشد که بیرق کشور خود را نشناسد که بر بالای چوکی اش ایستاده کرده شده به چوکی دیگری وزیر بیرق دیگری بنشیند و صحبت کند و کسیکه دزد مختلس و دزد تقلبکار را سفیران و دزدان پول وزارت معارف را که بدنامی ان از طرف کمک کننده های خارجی کشور صدا بلند شد مشاور و والی و کمونیست خلقی قومگرای معتصب و مفسد اداری کسیکه درجه بندی اول و دوم وچندم را بین شهر وندان رسما از طریق رسانه ها بیان ریس دستگاه بزرگ علمی کشور و جاسوسان وخاینین را در پست های اساس امنیتی و کشفی و ملکی ونظامی باساس قوم و زبان بعوض مردم صادق و باخرد ودانا و دلسوز بکشور تعین ومقرر کند و دزد طایاره مسافر بری اریانا و تسلمی انرا به پاکستان مشاور ارشد و خانمش را هم مشاور خاص بگمارد پس از چنین شخصی توقع عدالتخواهی و صادقت و به تعهدات و به توافقات را نداشته باشید باید هر دو رهبر ریس جمهور وریس اجرایی باساس تعهد به ملت انهم بروی کلام پاک خداوند انچه تعهد کرده اند عمل کنند نه اینکه مانند نادرخان غدار بخاطر بدست اوردن هدف شخصی اش بروی قران مهر وامضا کرد ولی پابند باقی نماند اما جانب مقابلش شهید مجید کلکانی که صادق وراست بود و ایمان بقران داشت بدون اسلحه وارد ارگ شد بمجرد داخل شدن انرا با همراهانش تیر باران کردند و خود را روی سیاه تاریخ کردند و تا امروز بر جهره ان ین سیاهی حک است و پاک شدنی نیست تا جهان است ان سیاهی باقیست .

>>>   جناب عبدالله عبدالله!
شما زرنگتر از ان هستيد كه بعضي ها فكر ان را ميكنند.
چون وقت پست رياست نام نهاد إجراييوي عنقريب به پايان ميرسد شما ناگزير هستيد علل مختلف مطرح شدن خويش را مطرح نماييد درحاليكه قرار نوشته اقاي نجفي زاده بعد از ارايه نظرتان بلا درنگ تلفوني از داكتر اشرف غني معذرت خواسته ايد كه گويا نظر شما جعل كاري شده است .
من اگر عوض شما باشم مندوي رفته فقط به قيمت ده افغاني مرگ موش خريده وانرا نوش جان نموده تا براي ابد ازاين دنيا ميرفتم براي اينكه شرم را هنوز شما نمي شناسيد.

>>>   اگر منصفانه به اوضاع نگاه شود حق با عبدالله است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است