پسر ملاعمر مزاحم بود، به قطر فرستاده شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۸    ۱۳۹۵/۵/۲۱ کد خبر: 119384 منبع: پرینت

ملا یعقوب پسر ملاعمر به عنوان مسوول سیاسی طالبان در دفتر قطر تعیین شده است.

این انتخاب در حالی صورت می گیرد که تعدادی از سران طالبان جایگزینی ملا یعقوب را بجای پدرش به عنوان رهبر گروه طالبان در افغانستان پیشنهاد کرده بودند که از سوی شورای رهبری طالبان پذیرفته نشد.

در ماه های اخیر زمزمه هایی بگوش می رسید که پسر ملاعمر در بسیاری از امور طالبان دخالت می کند و در برخی موارد باعث کندی جنگ شده است. به همین دلیل زمینه دور ساختن وی را از صحنه جنگ فراهم آورده و وی را به دفتر قطر فرستادند.

مولوی احمد الله نانی نیز به عنوان مسوول قضا و محکمه طالبان انتحاب شد. این پست پیش از این در اختیار ملا هیبت الله رهبر کنونی طالبان بوده است.

مولوی شیرین نیز به عنوان مسوول عملیات نظامی و انتحاری این گروه گمارده شده است.

تغییرات دیگری که در فعالیت این گروه به وجو آمده این است که بسیاری از دفاتر این گروه در پاکستان در مناطق تحت نفود شبکه‌ای حقانی در شهر پشاور انتقال داده شده و برای هماهنگی این دفاتر مسوول عمومی انتخاب شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نفهميدم
كه افغان بيبر سايت رسمى طالبان و دشمان افغانستان است
همه خبر هاى ضد دولتي را وقتا فوقتا نشر ميكند؟
ممنون تان

>>>   ميديا بايد تمام اخبار اين گروه را بايكات نمايند، و دولت خائن افغانستان بايد از غرب كمك بخواهد كه تمام نماينده و نماينده گي اين گروه مزدور را حبس و بند نمايند، بي غيرتي هم اندازه دارد، حتي با قطر هم قطع رابطه نمايد، با چند دينار و درهم خون جوانان ما را ميريزانند.

>>>   حتما از ترس گشته شدن توسط آی اس آی فرارکرده ،اگر آیس اس ِ بخواهد درهمانجا هم گردنت را میزند

>>>   زنده بادافغان پیپرخبرهارا بیطرف نشرمیکندجوزجانی

>>>   عاقبت گرگ زاده چون گرگ شود
گـرچه با آی اس آی بزرگ شود
ر

>>>   در سابق پاچا وزیر در بین خانواده ه در قطعه بازی میشد اکنون ای اس ای پاکستان اینکار را به اجیران خود برای دلخوشی شان انجام میدهند که تو ملا ساختگی ریس فلان چیز و تو مولوی بی علم مسول فلان چیز هستی مقصد با این دلخوشی شان از انها استفاده وبهره گیری میکنند پاکستان که بسیار بی شرمانه وخاینانه از اله دست قرار دادن طالبان در خاک شان انکار میکنند اما بار بار خدا خود شانرا میشرماند که غلامان واجیران طالب شان از موجودیت مراکز و دفاتر شان در خاک پاکستان بخصوص پشاور که نزدیک با افغانستان است بزبان خودشان اعتراف میکنند طالبان بدانند واگاه باشند که با تمام بی غیرتی وتسلیمی وغلامی تان به پاکستان هرگز پاکستان ونظامیان شان موفق شده نمیتوانند که خاک کشور ما را اشغال کنند و شما گودایی یانرا در روی صحنه درخاک ما حاکم سازند اما در حقیقت همه صلاحیت وتصمیم گیرایی ها را سیاسیون پاکستان ماند زمان اشغال گذشته خود شان انجام دهند.

>>>   پدرش چه کرد که فرزند اش کند....
بدخشانی

>>>   گرگها به هم دیکری اعتبار ندارد اکر به خوابد رو در رو است
ترحم نکردندن طالبان تیز دندان ==
یه دندان تیزش دریدشکم یتمان==
لعن بر آدم کش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است