پول های دزیده شده به کشور باز خواهد گشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۵/۵/۲۰ کد خبر: 119316 منبع: پرینت

یونیما یا دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد از همکاری اش با افغانستان برای بازگرداندن پول های دزدیده شده از کشور خبر می دهد.

این اداره تصمیم گرفته است تا با افغانستان برای بازگرداندن پول هایی که در بانک های خارجی ذخیره شده است همکاری کند.

مایکل هارد سرپرست دفتر سازمان ملل در کابل در نشستی که زیر نام نقش اصلاحات در بهبود عرضه خدمات گفت پول‌های هنگفتی که بگونه غیر قانونی بدست آمده‌ است در شماری از بانک‌های خارجی نگهداری می‌شود.

وی افزود: برای مبارزه با فساد اداری داشتن یک اراده سیاسی الزامی است و تاکنون هیچ وزیر و یا مقام مسوولی در این خصوص محاکمه نشده است.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ششصد ملیــــــــون را اول از کـــــــــرزی بگیـــــــرید وازان برای ساختن مکاتب استفاده کنید چون کرزی درمورد تعلیم زیاد تاکید داشت!!!!
ر

>>>   حتی اگر زکات این پول هارا از دزد ها بگیرند خیلی زیاد میشودمثلا از زکات پول های گل آقا شیرزوی زاغ خیل وال ، بسم الله خان، پاروک وردک،ایوب سالنگی ابراهیم نا عادل، عطانور ، هرکس که درکابینه کرزی وزیر بوده شامل این لست هست اول خودش

>>>   خبر نهایت مسرت بخش است؛
1-اگر این خبر به حقیقت تبدیل گردد افغانستان صاحب 50 میلیارد دالر امریکایی میگردد که مصارف 10 ساله افغانستان را کفایت میکند.
2-فساد و فساد کنندگان همه ریشه کن و افشا میگردد.
3-فضای سیاسی کشور از تنشهای قومی و سمتی کامل مصئون میگردد بخاطریکه اکثریت فاشیستها و قومگراها در اصل دزدان و اختلاسگران هستند و اینها بسیار به مهارت زمانیکه موضوع افشا فساد و محاکمه فاسدین در بین می افتد اینه دست به دست هم میدهند و حکومت بخصوص رئیس جمهور و دیگر مقامات عالی رتبه دولتی را از آدرس قومیت،نژاد،سمت و غیره تحت تأثیر قرار میدهند و از این طریق ذهن مقامات را مغشوش می سازند تا آنها از تصامیم شان عدول نموده و موضوع محاکمه و افشا اینها فراموش شودتا حال چندین بار اینگونه شده است.
گروپ بسیار قوی که صاحب میلیاردها دالر هستند در افغانستان و خارج ریشه دارند چون پول دارند بسادگی قضات،سارنوالان د دیگر اعضای برجسته محاکم را میخرند و یاهم فریب میدهند حتی تعدادی از رسانه ها را میخرند تا به نفع اشخاص و افراد تبلیغ مثبت نمایند.
3- در بازگشت پول احساس وطندوستی و محافظت از دارایی های عامه صد چند قوی میگردد و مردم همه و همه حمایت و طرفداری شانرا از دولت اعلام میدارند.
4-کشورهای کمک کننده کمکهای هاشانرا اظافه نموده و همچنان پول و کمک از یک پروسه شفاف و حسابشده به افغانستان میدهند تا سطح زندگی مردم تغییر کند.
5-ظلم و بی عدالتی که در جامعه جریان دارد پایان میابد.
6-تیکه داران و غداران قومی که بالای قوم معامله نموده پول حاصل میکنند نیز فلج می شود.
7-رضای خدای متعال حاصل و نصرت خدای تبارک و تعالی حاصل میگردد.
8-اعتماد و باورمندی بین مردم و حکومت ایجاد میگردد و هیچ کسی طالب این عنصر فاسد ومزدوران بیگانه را حمایت نمیکند.
10- علما و روشنفکران نظر به صلاحیت های علمی شان این پروسه را تأیید میکنند که در حقیقت باورمندی علما با حکومت قوی میگردد.
11-اشرف غنی شخص پاک،صادق و وطندوست است وی ثابت ساخته است اینکار را میکند و انشا الله میتواند ((ان الله مع الصادقین)).
12-حمایت و دعای ملت با شما خواهد.
13-اگر این عمل صورت گیرد خطوط طلایی تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد.
بااحترام
میهن دوست از خارج کشور

>>>   من با اقای میهن دوست تا شماره دهم نظر اش کاملا موافق هستم اما به سه شماره دیگر ان موافق نمیباشم زیرا که اضعافه روی غیر واقعی با ترحم ومهربانی حاتم بخشی شده زیرا دزد های کلان و مختلسین بزرگ را جناب ریس جمهور غنی بحیث سفیر و مشاور در ارگ ریاست جمهوری تعین وتوظیف کرده که بطور مثال میتوان از فاروق وردک بحیث وزیر معارف زمان کرزی مشاور خاص ریس جمهور در امور کاری با پاکستان و عمر زاخیل وال وزیرمالیه زمان کرزی و ریس خریداری تیل وزارت دفاع که ملیون ها دالر در ان قراداد اختلاس صورت گرفته ومهم تر ازان که امضای اقای مرحوم غالب وزیر عدلیه کرزی که شش ماقبل فوت گردیده بود اما امضای جعلی وساختگی در قرارداد حک شده بود و مشاور اقتصادی ریس جمهور غنی سفیر فعلی افغانستان در پاکستان و جمعه همدرد والی سابق پکتیا مشاور فعلی در ارگ و یوسف نورستانی ریس متقلب و دزد ارای مردم و مفسد استفاده جو ریس کمیسون انتخابات ریاست جمهور ۱۳۹۳ بحیث سفیر کشور ایتالیا وغیره وغیره را نام برد که این همه تعینات از دید قومی وزبانی و تیمی و گروپی بدون در نظر داشت خیانت های گذشته شان از جانب ریس جمهورغنی تعین ومقرر گردیده اند نامبرد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است