فروش سنگین تسلیحات آمریکایی به عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۵/۵/۲۰ کد خبر: 119288 منبع: پرینت

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، وزارت امور خارجه این کشور با فروش بیش از 130 دستگاه تانک جنگی 'آبرامز'، 20 دستگاه 'موتر زرهی بازیابی' و سایر مهمات جنگی به ارزش 1.15میلیارد دالر به عربستان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره همکاری امنیتی دفاعی آمریکا که بر فروش تسلیحات به کشورهای دیگر نظارت دارد، روز سه شنبه گفت، 'جنرال داینامیکس' پیمانکار اصلی این فروش خواهد بود و با بهبود امنیت یک شریک منطقه ای، در تامین امنیت ملی آمریکا مشارکت خواهد کرد.

این اداره در یادداشتی که در سایت خود برای قانونگذاران گذاشت، افزود، این فروش موجب افزایش همکاری نیروهای زمینی عربستان با نیروهای آمریکا خواهد شد و حامل تعهد آمریکا به امنیت و مدرن سازی نیروهای مسلح عربستان است.
بر اساس این گزارش، قانونگذاران آمریکا 30 روز برای لغو این قرارداد فرصت دارند.

موافقت با فروش این ادوات مورد نیاز نیروی زمستانی در زمانی صورت گرفت که عربستان هدایت یک ائتلاف نظامی را به منظور حمایت از نیروهای یمنی وفادار به 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری فراری یمن به عهده دارد.

حملات هوایی این ایتلاف تحت فرماندهی عربستان که باعث کشته شدن غیرنظامیان در یمن شده است با انتقاد شدید گروه های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.

پزشکان می گویند بر اثر حمله هوایی عربستان به یک کارگاه تولید چیپس در شهر صنعا 9 غیرنظامی یمنی کشته شده اند.

سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر در ماه ژوئن از مجمع عمومی سازمان ملل خواستند تا زمانی که کشتار غیرنظامیان یمنی بر اثر حملات عربستان و کشورهای متحد آن متوقف نشود عضویت این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را معلق کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است