طیاره پاکستانی برای تجهیز تروریست ها آمده بود
این طیاره ها می آیند، بدون اینکه ما چیز دقیقی در مورد آن بدانیم، تجهیزات خود را به دشمنان ما می دهند و می روند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۵/۵/۱۹ کد خبر: 119274 منبع: پرینت

نشست اضطراری یک چرخبال پاکستانی در ولایت لوگر، سرو صداهای زیادی را در میان رسانه های اجتماعی و شهروندان ایجاد کرده است. برخی این چرخبال را متعلق به ارتش پاکستان می دانند و می گویند که به هدف انتقال مشاوران بازنشسته پاکستانی به طالبان مسلح آمده بودند و حالا نشست اضطراری آن حرفی بیش نیست. وزارت دفاع افغانستان می گوید که این بالگرد اجازه ورود به افغانستان را داشته است. رییس جمهور هم برای بررسی این مورد هیاتی را گماشته است. این موضوع چه پیامی را به مردم افغانستان می رساند؟

احمد سعیدی، آگاه مسایل سیاسی در برنامه «پس از خبر» گفت: این کار کتمان حقایق است که مسوولان دولت اظهار می کنند. از چندی به این طرف مخالفان دولت افغانستان با همکاری گروه های تروریستی دیگر و پاکستان می خواهند سه نقطه و یا سه سمت افغانستان را اکیداً ناامن بسازند. هلمند از یک طرف به خاطر اینکه مرکز کشت مواد مخدر است و از طرفی دیگر اگر بتوانند نیمه ای از شورای کویته را به هلمند انتقال دهند تا به دنیا بگویند که طالبان در پاکستان نیستند بلکه در داخل افغانستان هستند. لوگر به نام دروازه کابل یاد می شود. تلاش می کنند که اطراف و اکناف لوگر ناامن شود تا بر قضایای کابل و سرنوشت ناامنی در کابل تاثیرگذاری کنند. همچنین قندوز و تخار را به این دلیل ناامن می سازند که دروازه ترانزیتی به طرف کشورهای آسیای میانه باشد.

وی، در خصوص اقدامات پاکستان در افغانستان و در خصوص طیاره پاکستان که در افغانستان سقوط کرده است اظهار کرد: سخنگوی وزارت دفاع یا هوانوردی افغانستان گفته است که ما به این طیاره مجوز داده بودیم. هیچ تردیدی وجود ندارد که مجوزی داده شده باشد اما حتما این مجوز برای یک طیاره ملکی بوده است ولی این طیاره ای که در لوگر سقوط کرده یک طیاره نظامی است که هفت نفر که از روس ها و شش نفر نظامی پاکستانی درون آن بوده است. در واقع این طیاره که سقوط داده شده است و همزمان با سقوط دادن یا در حالت اضطرار که نشست کرده، طیاره سوخته و از بین رفته است. چه کسی باور می کند که طیاره ای که تمام اکمالات آن از بین برود هفت نفر زنده از آن بیرون آید و هیچ آسیبی به آنها نرسیده باشد. مشخص است که این طیاره بعد از سقوط سوزانده شده است تا آثار آن به دست کسی نیفتد.

سعیدی، باوری به گفته های مقام های پاکستانی مبنی بر اینکه این طیاره برای ترمیم به روسیه رفته است ندارد و می گوید: طیاره هایی که در روس ترمیم می شود طیاره های روسی است. پاکستان هرگز طیاره روسی نداشته است. طیاره های آنها آمریکایی و انگلیسی است. پاکستان حتی یک بال طیاره روسی ندارد. آنها می گویند که این طیاره عوارض داشته و برای ترمیم به روس می رفته است. هیچ کس حاضر نیست بر طیاره ای عوارض دار بنشیند و یک و نیم هزار کیلومتر را با آن سفر کند.

به باور وی، این طیاره و طیاره های دیگر، به خاطر اکمال داعش و طالبان به افغانستان سفر می کنند. شاید هم بارها چنین مجوزهایی را از افغانستان به نام طیاره های ملکی گرفته باشند. در واقع این طیاره، طیاره ای متجاوز و اکمال کننده تروریست ها بوده است. دولت افغانستان این قضیه را می پوشاند اما مردم افغانستان به خوبی آن را می دانند.

این آگاه سیاسی با بیان اینکه پاکستانی ها تمام تلاش شان را دارند این تشتی را که از بام افتاده است پنهان کنند افزود: اما معلوم نیست که چه فشار ملی و بین المللی وجود دارد که دولت افغانستان هم سعی در پنهان کردن آن دارد.
این طیاره، نه طیاره اول است و نه طیاره آخر خواهد بود. طیاره های بسیاری شب و روز در افغانستان می آیند. متاسفانه سرحدات کشور ما به دست خودمان نیست. آمریکایی ها هم در این موضوع غفلت می کنند و یا از روی عمد هم به این طیاره ها اجازه ورود می دهند. این طیاره ها می آیند، بدون اینکه ما چیز دقیقی درمورد آن بدانیم تجهیزات خود را به دشمنان ما می دهند و می روند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باالکل حقایق را برملا نمود بسیار تشکر
ححح

>>>   1 - خط وسیر پروازهای عبوری بنام کریدور هوائی مشخص است که این طیاره از همان آغز پرواز قصدش ازره بوده

>>>   سلام برای تمامی ملتی رنج دیده افغانستان :ملتی افغانستان بای خودشان این موضوع را بیگیری کند دولتی ما افغان ها همشه خریدگی هستن باید دولت پاکستان بدانه که به این کارهاشان مردم افغانستان تضعیف میکنه....

>>>   اردوغان دیروز بخاطر منافع ملی !!! کشورش بدامن یهود و اسرائیل افتیده بود و امروز به پای دشمن خونین چند ماه قبلش آقای پوتین [ به گفته دیروز پیروان و مریدان سراپاقرص آقای اردوغان « پوتین کمونست و عضو ک گ ب » و روسها !
اینست منطق منافع ملی از دید آقای اردوغان و پیروانش !
یعنی در سیاست هر چیز رواه است !
فاعتبرو یا اولی الابصار
ویس ناصری

>>>   سیدی صاحب خبر نداند و لست طیاره دزدان را نخوانده اند که چه تعداد از طیارات نظامی قوی هوایی افغانستان در زمان جهاد به پاکستان گریختانده شده و فعلن در میدانهای هوایی پاکستان و بعضی مناطق خاص در افغانستان نشست و بر خواست مینمایند.امریکا خود در این ماجرا ها دخیل است و این اکمالات به دستور امریکا صورت میگیرد و پاکستان خود این جرات را ندارد در حالیکه همه امکانات استخباراتی و راداری امریکا در افغانستان فعال است .

>>>   وضعیت مملکت و آینده آن را از نوشته دو کارشناس برجسته ی استخباراتی مملکت باخبر شوید.
جاوید کوهستانی
بحران عظيمى در راه است
نشست هليكوپتر isi در لوگر ، سفر هاى محرمانه به پاكستان ، مقررى و سرباز گيرى ها در شمال كابل ، توزيع سلاح به افراد حزب أسلامى ، سكوت نهاد ها در تحركات و بسيج طالبان و داعش از طرف استخبارات منطقه ، جنگ هلمند و اغاز حملات در مسير شاهراه ها وساير ولايات فعاليت پنهانى كرزى ، اختطاف و ترور هاى در كابل و انتقال داعش به بدخشان ، تخار و كندز زنگ خطر جدى است ، حلقات اگاه و مستقل متوجه و متر صد باشند .

>>>   فکر نکنم اکمالات یک طیاره بتواند جنگ های افغانستان را یکسره کند. اگر هر مملکتی بخواهد در دیگ بی سرپوش افغانستان چمچه بزند ضرورت به این همه غوغا ندارد چون حریم هوایی ما مانند دسترخوان بی عقلی ما بروی همه باز است.

>>>   این نشست طیاره پاکستان در منطقه ولسوالی ازره ولایت لوگر تجاوز مستقیم وعلنی پاکستان را در امور افغانستان نشان میدهد وخیانت پاکستان است بر افغانستان اینکه گفته اند این طیاره بخاطر ترمیم به کشور روسیه میرفت ایا به طیاره ای که جهت ترمیم به روسیه برده میشد هفت تن از پاکستانی داخل طیاره جه میکرد دروغگویان دروغ گویند عاقلان تمیزکنند این طیاره استخباراتی طالبان واکمال کننده وسایل وتامینات نظامی طالبان جنگجوی پاکستانی بوده و اشخاصیکه طالبان انها را با خود بردند نظامیان پاکستان است کهبرای برسی اوضاع منطقه امده اند و طیاره را بخاری سوزاندن تا اسرار انها افشا نگردیده باشد واینکه اجازه عبور یه فرروند چرخبال پاکستان از خاک افغانستان از جانب پاکستان گرفته شده بود این هم یک شیطانت وفریب پاکستان بود هرزمانیکهکدام چرخبال شان در داخل کشور ما دیده شود بگویند کهما خو اجازه کشور افغانستان را قبلا گرفته بودیم.

>>>   کاملا واقعیت همین است که سعیدی صاحب گفته .

>>>   تا زمانیکه یک دست و یک بارچه نشویم همین وضعیت ادامه دارد در این مدت چند دهد در افغانستان موضوع قومی، زبانی، سمتی نبوده حالا به فضل خداوند که از برکت این دولت مردانی خاین این موضوعات هم به رشت خود رسیده است.
از چی بگویم از فساد، از بی اعدالتی، از بیکاری، فقر، ناامنی و غیره و غیره
برای کی بگویم ایا در دولت افغانستان کسی است که گوش شنوا داشته باشد ایا کسی است که چشم بینا داشته باشد.
برای کی بگویم.
"ش"

>>>   ما که از اغانساان ناامید شدیم کاش به شکل دیگری به دنیا می امدیم
انقدر بین خود جنگیدیم که دیگر حالم بهم میخورد
خاک بر سر همه افغانها که نمیتوانند استقلال واقعی را بسازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است