کرزی به دنبال عبور از رقیبانش برای ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۵/۵/۱۹ کد خبر: 119262 منبع: پرینت

حامد کرزی خود را برای ریاست جمهوری آینده افغانستان آماده می کند.

به نوشته نیویارک تایمز، او در تمام این مدت تلاش می کند با بی ثباتی و و ناامنی در افغانستان با شماری از سران قبایل برای رسیدن به این مقصد آماده سازد، او درحال حاضر گاهی مانند ریس جمهور افغانستان عمل نموده و اشرف غنی توان جلوگیری آنرا ندارد.

از همان زمان که حامد کرزی مجبور شد، زمام ریاست جمهوری افغانستان را به شخض ضعیفی مانند اشرف غنی بسپارد، همیشه در تلاش بود، تا خود را برای عفب زدن اشرف غنی و برای رسیدن به ریاست جمهوری افغانستان آماده سازد.

او حکومت وحدت ملی را مسخره می کند و حضور آنها را در حکومت جدی نمی گیرد و حالا به شدت مشغول برنامه ریزی برای گرفتن ریاست جمهوری با دوستان دوران ریاست جمهوری اش و تعداد زیادی از والیان و نمایندگان مجلس و سنا و دیگر شخصیت ها و دادن مقام رایزنی می کند.

حامد کرزی از تجارب خوب و خراب خود در این مدت توانست به طالبان که یک فکتور فشار برای حاکمیت ملی افغانستان می باشند استفاده نموده و با پاکستان سر سازش را در پیش گیرد و (مانند خان دوسره، که یک سر شان در آبخور پاکستان و یک سر دیگر در دسترخوان افغانستان بود) از این دو اهرم فشار استفاده کند.

روزنامه نیویورک تایمز اظهارات آن عده از منتقدین حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان را نشر کرده که می‌گویند؛ حامد کرزی در پی راه اندازی هرج و مرج درحکومت کنونی افغانستان است.

روزنامه در ادامه می‌ نویسد؛ در مصاحبه ها، دید و بازدیدها و بحث های مختلف به نظر می‌ رسد که کرزی هنوز هم مانند یک رهبر حاکم فعالیت می‌کند و با رهبران جهان ارتباط دارد. براساس نوشته نیویورک تایمز، متحدین نزدیک کرزی هنوز هم در تلاش ازدیاد نفوذ او درحکومت اند و حامد کرزی بنابر خواست خودش با وزیران، والیان و سفیران تماس های تلفنی برقرار می‌کند.

نیویارک تایمز به نا امنی های جاری و مظاهرات اخیر ضد حکومتی در افغانستان نیز اشاره کرده، می‌گوید، گمان هایی هم موجود می باشد که ممکن است حامد کرزی در عقب این تظاهرات دست داشته‌ است.

به باور نیویورک تایمز، پافشاری حامد کرزی برای برگزاری مجلس بزرگان (لوی جرگه) نیز یکی از اقدامات برای رسیدن به قدرت می باشد.

(منجم زاده)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی به ملک طاووس ایزیدی ها تبدیل شده است .یعنی در لباس مخفی شیطنت میخواهد برای خود جایگاه بیابد که خدا نکند
سالم مجاهد

>>>   کرزی ســــــــــرگـروپ دزدان غاصبان وراهــــــزنان

>>>   این شیــــــخ طــــــاوس از سرمردم دست بردارنیست

>>>   حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین، یک دولت‌ساز ناکام است، اما نمی‌توان تردید کرد که ایشان یک خان کارکشته تشریف دارد. تمام فرماندهان، قریه‌داران، ملک‌ها، وزیران پیشین، سفیران سابق و والی‌های قدیمی ‌که در حکومت وحدت ملی صاحب وظیفه نشده‌اند، به خانه او رفت‌وآمد دارند. همه ناراضی‌ها به او به چشم یک رهبر بی‌‌بدیل نگاه می‌کنند. سران حکومت وحدت ملی هم از کرزی می‌ترسند. به‌نظر می‌رسد که محمداشرف غنی چنان از حامد کرزی هراس دارد که داکتر نجیب از ببرک کارمل می‌ترسید. ببرک کارمل با لشکرکشی شوروی به افغانستان، به مسند اقتدار تکیه زد و کرزی را هم امریکایی‌ها به صحنه ‌سیاست افغانستان آوردند. اما ترس ارگ از این وجه شباهت کرزی و کارمل نیست. ترس آنان از وجه شبه دیگر است.

>>>   حامد كرزى در گفتار و خيالات خود تنها نيست. صداى باند قبيله گرايان و حاميان سيسم رياستى خودكامه از خليل زاد شروع تا حكمتيار از حنجره كرزى بيرون ميزند. هدف يكى است و ان جلوگيرى از امدن تغير سياسى، جلوگيرى از تغير قانون اساسى ، جلوگيرى از شكست برترى جوى قومى به هر قيمّت ولو به قيمّت قتل عام مردم و نابودى همه دست اورد هاى بيست سال اخير است.مهم هـژمونى يك باند مخوف قومى ، مزدور و وابسته است كه نبايد در ان درز ايجاد شود.مردم بايد عميق بينديشند، دشمنان خود را بشناسند و اجازه ندهند راه را كه رفته ايم مجبور به عقب گرد شويم. ازادى و استقلال طلبى پديده يى است كه با نوكرى و برترى جويى سازگارى ندارد بناً برترى جويان نگران شكست اين زنجير دو قرنه شده اند. هركسى كه در اين مسير با اين باند مخوف همكار باشد بدون شك دشمن مردم افغانستان و دشمن ازادى و ترقى است.

>>>   بزرکترین مشکل افغانستان کرزی است تا کرزی در پهلوی ارک لانه داشته باشد ملت روز خوش را نمی بیند

>>>   نظر دهنده "حامد کرزی در گفتار و خیالات خود تنها نیست"، دقیق فرمودید تشکر تشکر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است