حکومتی که نه حریم زمینی دارد نه روانی و نه هوایی
تمامی طرف های پاکستانی، امریکایی، روسی و طالبان از این چرخبال مطلع بوده اند و تنها غافل و منفعل و از همه جا بی خبر طرف افغانستانی بوده است که پس از مخابره ی عمومی، از آن اطلاع حاصل کرده 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۵/۵/۱۹ کد خبر: 119261 منبع: پرینت

در اینکه افغانستان حریم امنیتی، تمامیت ارضی، حریم زمینی و حتی حریم سیاسی از خود ندارد و تحت تاثیر کشورهای زیاده خواه و مداخله گر همسایه و غرب قرار دارد هیچ تردیدی نیست و حتی ادعایی نمی توان درخصوص گمرکات یا حاکمیت ملی داشت اما...

اما اینکه حریم هوایی افغانستان نیز توسط چرخبال ها و هواپیماهای نظامی خارجی اعم از منطقه ای و غربی نقض شود و مقامات مسوول افغانستانی حتی کوچکترین اطلاعی از ورود و خروج به منطقه ی مرزی هوایی را نداشته باشند جای بسی تاسف و تامل دارد.

پس از سقوط چرخبال دولتی ایالتی پنجاب پاکستان و فرود اضطراری در لوگر، همزمان با انتشار خبر فوری آن در رسانه ها و نقل محافل مدنی، سران امنیتی تازه از خواب غفلت جستند و اطلاع یافتند که چنین چرخبالی وارد حریم هوایی کشورمان شده و تردد می کرده است.

گرچه پاکستانی ها ادعا دارند که قصد عبور از افغانستان را داشته اند نه توقف در آن و به منظور تعمیرات عازم روسیه بوده اند، تمامی هماهنگی ها و اجازه ی پرواز در آسمان افغانستان نه با امنیت ملی که با ناتو و فرماندهان نظامی امریکایی بوده است و این یعنی ریشخند حکومت.

وجود 6 افسر نظامی عالی رتبه پاکستان شامل داماد راحیل شریف، یک مهندس فنی روس، لیست مقامات افغانستانی برای ترور، مهمات و مواد منفجره و نیز مبلغ یکصد و چهل هزار دالر در این چرخبال، هرگونه ادعای خرابی قبلی و عبور از افغانستان به قصد تعمیر را رد می کند و باید به دنبال نقاط مبهم دور مانده از دید امنیت ملی بود.

همچنین ناگفته نماند که این چرخبال مشکوک در یک منطقه ی ناامن کاملا تحت اختیار و کنترل طالبان فرود اضطراری داشته و بلافاصله پس از آن، طالبان افسران نظامی پاکستانی را با خود برده و چرخبال را با تمام محتویات درونش به آتش می کشند و سپس گروگان های خود را به کشور دوست و همسایه و برادر تحویل می دهند!

ناگفته پیداست که یک هماهنگی آشکار در این قضیه وجود داشته است و تمامی طرف های پاکستانی، امریکایی، روسی و طالبان از آن مطلع بوده اند و تنها غافل و منفعل و از همه جا بی خبر طرف افغانستانی بوده است که پس از مخابره ی عمومی، از آن اطلاع حاصل کرده و در پی رفع ابهامات و مجهولات برآمده است.

قطعا این نه اولین بار و نه آخرین باری است که همه ی ترددهای هوایی همچون زمینی از کشورهای بیگانه به افغانستان بدون اجازه و اطلاع قبلی و صرفا با کنترل و نظارت امریکا صورت می گیرد و اگر فورا در پی رمز گشایی و گره گشایی از نقاط کور این رخداد برنیاییم؛ باید منتظر حادثه های غیرقابل پیش بینی با هماهنگی طرف های مذکور باشیم.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کَدخدای دِه که مرغابی بُوَد---- وای از آن دِه که چه رسوائی بود.
قابل توجه ع و غ
محمدی
کابل

>>>   من فکر میکنم که دولت افغانستان هم اطلاع داشت وحالا خود را به کوچه حسن چپ میزنند تا باشد در چشم مردم شریف افغانستان خاک بریزند وبس ورنه این امنیت کور وپلیس/اردو کور ما چی میکند باوجود آن که در طول 14سال به گونه بسیار چشم گیر تجهیز شدن هم از نگاه هوایی وهم از نگاه زمینی ولا شرم آور است.
سید سیر مزارشریف

>>>   این است سرنوشت کشوری که استقلالش زیرپاشده و مستعمره امریکاست. غلامان مزدور امریکا چک چک کنند.

>>>   کمپنی خصوصی پنجشیر وردک به این کارها غرض ندارد وظیفه آنها اختطاف دسیسه سازی سرقت مسلحانه آدم ربائی است درمقابل آی اس آی سراپا تسلیــــم است ، خودرا به کشتن نمیدهند ، چرا پـــول جمع نکنند ، اداره که 70 فیصد پرسونل ازیک سمت وقوم باشد کارش همینگونه است

>>>   دزدان و چپاولگران در افغانستان خوب نفع کردند صاحب مال و منال ونام و نشان شدند و از نام جهاد خوب سود بردند خود را خوب سیر کردند وافغانستان ودر این هیاهو
امریکا هم بیکار ننشست و از فرصت استفاده کرده و وارد افغانستان بی در و پیکر شد و معدنهای را که انگلیسها و شوریها علامت گذاری کرده بودند و برده نتوانسته بودند به به استخراج و بردنش شروع کردند و موقعیت را خوب تشخیص دادند که در همین زمان که دولتمردان مشغول زد و خورد بر سر چوکی هستند و میشود جیب همه را زد و فرار کرد

>>>   رژیم دست نشنده کابل هیچ اختیاری از خود ندارد . برای این کاسه لیسان اربابانشان تصمیم میگیرند .تمام اختیارات کشور در دست اشغالگران است و همینطور کشور توسط اشغالگران بیگانه اداره می شود .
حبیب الله یوسفزی

>>>   حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین، یک دولت‌ساز ناکام است، اما نمی‌توان تردید کرد که ایشان یک خان کارکشته تشریف دارد. تمام فرماندهان، قریه‌داران، ملک‌ها، وزیران پیشین، سفیران سابق و والی‌های قدیمی ‌که در حکومت وحدت ملی صاحب وظیفه نشده‌اند، به خانه او رفت‌وآمد دارند. همه ناراضی‌ها به او به چشم یک رهبر بی‌‌بدیل نگاه می‌کنند. سران حکومت وحدت ملی هم از کرزی می‌ترسند. به‌نظر می‌رسد که محمداشرف غنی چنان از حامد کرزی هراس دارد که داکتر نجیب از ببرک کارمل می‌ترسید. ببرک کارمل با لشکرکشی شوروی به افغانستان، به مسند اقتدار تکیه زد و کرزی را هم امریکایی‌ها به صحنه ‌سیاست افغانستان آوردند. اما ترس ارگ از این وجه شباهت کرزی و کارمل نیست. ترس آنان از وجه شبه دیگر است.

>>>   وقتی از قوم و زبان مردم می پرسید تا بر اساس آن برایش ماموریت بدهید باز چه حق دارید در شناسنامه و گذر نامه ی ما افغان بنویسید؟

>>>   وضعیت مملکت و آینده آن را از نوشته دو کارشناس برجسته ی استخباراتی مملکت باخبر شوید.
جاوید کوهستانی
بحران عظيمى در راه است
نشست هليكوپتر isi در لوگر ، سفر هاى محرمانه به پاكستان ، مقررى و سرباز گيرى ها در شمال كابل ، توزيع سلاح به افراد حزب أسلامى ، سكوت نهاد ها در تحركات و بسيج طالبان و داعش از طرف استخبارات منطقه ، جنگ هلمند و اغاز حملات در مسير شاهراه ها وساير ولايات فعاليت پنهانى كرزى ، اختطاف و ترور هاى در كابل و انتقال داعش به بدخشان ، تخار و كندز زنگ خطر جدى است ، حلقات اگاه و مستقل متوجه و متر صد باشند .

>>>   من فکر میکنم که دولت افغانستان هم اطلاع داشت وحالا خود را به کوچه حسن چپ میزنند تا باشد در چشم مردم شریف افغانستان خاک بریزند وبس ورنه این امنیت کور وپلیس/اردو کور ما چی میکند باوجود آن که در طول 14سال به گونه بسیار چشم گیر تجهیز شدن هم از نگاه هوایی وهم از نگاه زمینی ولا شرم آور است.
سید سیر مزارشریف

>>>   اگر دروازه میداشت که همه داراییهای مملکت توسط دزدان
بزرگ امریکایی وغربی دزدی نمیشد همه روزه طیاره های
امریکایی معدنهای افغانستان را تاراج و به جایش زباله های
اتمی خود را دفن میکنند تا مردم افغانستان را به هزاران مرض
های مضمن و ناالاج مبتلا کنند امریکا وغرب نیامده از
آن سر دنیا که بخاطر خیر و تعالی مردم افغانستان ملیاردها
دالر خرج کند واسخوانهای چرب را بدهد به دهن سگهای که
به جز جفیدن دیگر هیچ چیزی بلد نیستند ما خوابیم
یعنی مردم افغانستان همه در خواب غفلتند وامریکایها وغربیها
به بهانه نابودی تروریزم و القاعده دلهای ما را خوش کرده و در
حقیقت باکمک اجیرهای داخلی هم جیب
مردم و هم معدنهای مملکت مارا در حال خالی کردن است
نه طالب وجود دارد نه القاعده و نه هم داعشی همگیش از
طرف غرب و امریکا تمویل میشود برای که صحنه را واقعی
وانمود کنند کدام سرباز غربی یاامریکایی کشته شده بخاطر
امنیت مردم افغانستان ارتش و اردوی ملی ما را پولی ساخته اند
تا هر وقتی از اوامر اطاعت نکنند بتوانند فلجش
کنند و دوباره برگردانندش سر جای اولش در اوایل نیروهای
خارجی در مقابل طالب و القاعده خود ساختگیشان میجنگیدند ودیدند
که اینطوری برایشان نفع ندارد .وکارکردند که هم سینه از خود افغانها باشد
و هم سپر و خودشان فقط غارت کنند با خاطر جمع وآسوده...
شفاهی

>>>   جای شرم است!!!!!

>>>   این نتیجه پاره پاره کردن ملت هایی مثل هند ایران عثمانی توسط قدرت های غربیست هر تکه از این ملت ها هر یک جدا با مشکلات ابتدایی مثل فقدان امنیت آب اشامیدن بهداشت و درمان آموزش و امثالهم دست به گریبان اند.
قبول ندارید به تاجیکستان به پاکستان به عراق به فلسطین و غیره نگاه کنید.مگر غیر از این است که اگر هنوز عثمانی بود مردم عراق مردم فلسطین مردم سوریه در امنیت و رفاه مثل مردم ترکیه کنونی بودند؟
مگر غیر از این است که اگر پاکستان از هند جدا نشده بود پاکستان هم از امنیت و آموزش سایر امکانات هند امروزی برخوردار بود؟!
بدبختی بزرگ اینجاست که وقتی این حقایق را کسی بگوید متهم میشود به توسعه طلبی قدرت طلبی احیای امپراطوری و این صحبت ها
محمد از ایران

>>>   افغانستان باید تجزیه شود ، نیمی سهم ایران و نیمی سهم پاکستان تا راحت شویم برادران ، زنده باد خراسان بزرگ مرگ بر اوغانستان

>>>   آن برادری که گفته افغانستان باید تجزیه شود و نیمی به پاکستان و نیمی به ایران بدهند،بسیار اشتباه گفته...
زمانی در گذشته ،در امپراطوری هخامنشی ،نیمی از خاک پاکستان،مال ایران بوده... و کل افغانستان و ترکمنستان و تاجیکستان مال ایران بود.
ما برای پس گرفتن این کشورها با آمریکا می جنگیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است