حکومت افغانستان فقط اظهار تآسف می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۸    ۱۳۹۵/۵/۱۷ کد خبر: 119185 منبع: پرینت

پاکستانی ها غیرقانونی سیم خاردار می کشند و مردم ما را می کشند، حکومت افغانستان فقط اظهار تآسف می کند.

آیا درمورد ساخت دروازه ی ترخم بین پاکستان و افغانستان معامله ای صورت گرفته است؟
پس از آنکه نیروهای افغانستانی در مرز ترخم یک جنرال ارشد پاکستانی را از پی در آوردند و چند سرباز افغانستانی کشته و زخمی شدند، نیروهای پاکستان ساخت دوراوزه ترخم را از خشم و ترس ارتش افغانستان متوقف نمودند.

اینک از آن تاریخ حدود دو ماه و اندکی می گذرد که مجددا نیروهای پاکستانی با ساخت دروازه و کشیدن سیم خاردار آغاز مرز ترخم نمودند.

از طرفی مقامات پاکستانی از خروج داوطلبانه پناهجویان افغانستانی به کشور شان خبر می دهند، این در حالی است که در حقیقت خروج پناهجویان افغانستانی اجباری بوده، شمار زیادی از پناهجویان افغانستانی در زندانهای پاکستان بسر می برند، لت و کوب می شدند، هزاران پناهجویان افغانستانی مزد کارخود را از کار فرمایانی که نزد شان کار می کردند، نگرفته و به این مشکل شان کسی رسیدگی نمی کند و سفیر افغانستان در اسلام آباد از ترس خود را پنهان نموده است.

معلوم نیست افغانستان تا چه زمانی به پاکستان باج می دهد؟ متاسفانه بارها ارگ نشینان، اعضای کابینه، مسوولان ارشد امنیتی و نمایندگان شورای ملی به سیاست دوگانه، عدم تعهد و دشمنی آشکار این کشور به اصلاح دوست و همسایه و برادر اعتراف و اذعان کرده اند اما هرگز اجازه ی اقدامی بیش از این به آنان داده نشده است.

به عبارت دیگر، سالیان سال است که از آنسوی مرز دیورند و از وزیرستان و پشتونستان و بلوچستان پاکستان به کنر و خوست و نورستان و مناطق مرزی کشور ما حملات راکتی شبانه صورت می گیرد، که شماری کشته و زخمی و موجب خالی شدن از سکنه و مهاجرت اجباری مردم ملکی به دیگر نقاط افغانستان شده است.

برگشت هزاران نفر در یک روز و یا هفته مستلزم کنترول بیشتر نیروهای امنیتی افغانستان می باشد، که از آمدن افراد مشکوک به افغانستان جلوگیری بعمل آید.
صفحات تاریخ افغانستان روز بروز سیاه تر شده و دراز مدت باعث شرم نسل جوان می گردد، که مسوولیت آنه به عهده شما است.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زاغ خیل وال صاحب امضا کرده ، لطفا یک و دو نمونه از الفاظ شدید به نشر بسپارید تا ما درهنگام بیکاری ازان بر ضد اشرار استفاده کنیم تا بلکه تاثیری داشته باشد مثلا زمانیکه اشرار یا پاکستانی ها جنایتی میکنندحکومت به شدید ترین الفاظ محکوم میکند صرف دو نمونه از الفاظ شدید و یک نمونه از الفاظ شدید ترین قسم مثال نشر کنید اگر محرم نباشد یا استعمال آن از حدود صلاحیت ماباشد
گیلگمش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است