از غربزدگی در کابل تا فحشا در تهران
برخی رسانه ها و مطبوعات ایرانی بازتاب گسترده ای از افزایش تعداد زنان خیابانی افغانی در جنوب تهران داشته اند که بار قصور آن به دوش خود این کشور است چراکه نسبت به افغانستان از یک نظام بسیار قوی، امنیت بالا، اقتصاد مطلوب و استقلال برخوردار است با اینهمه نتوانسته از گزند تهاجم فرهنگی و تخریب روانی غرب در امان بماند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۵/۵/۱۷ کد خبر: 119159 منبع: پرینت

هرچند پذیرش بی چون و چرای فساد و فحشا و غربزدگی جوانان افغانستانی کار دشوار و طاقت فرسایی است اما نمی توان بر بعضی حقایق تلخ و انکار ناشدنی سرپوش گذاشت یا با نگاه اغماض از آن عبور کرد.

بارها و بارها پخش و اجرای برنامه های مستهجن تلویزیونی یا کنسرت های شبانه در کلوپ های غیرمجاز در سطح شهر کابل، میان علما و متنفذین قومی غوغا برپا کرده بود و متاسفانه آثار و عواقب آن را در گرایش جوانان اعم از زنان و دختران و پسران به اعتیاد و بی بندوباری و زنا و فرار از خانه شاهد و ناظر بودیم.

اما نکته اینجا است که برنامه های غرب شامل جنگ روانی و جنگ نرم که اعتقادات و فرهنگ ما را هدف قرار داده است فقط محدود و منحصر به جامعه ی اشغال شده افغانستان نمی شود بلکه دختران و زنان مهاجر در ایران، روسیه، ترکیه و اروپا نیز وضعیت مشابهی دارند.

گرچه در گرایش روزافزون جوانان مهاجر به خودنمایی های خیابانی، بدحجابی، بی بندوباری، اعتیاد و فساد تردیدی وجود ندارد اما تاکید بیش از حد و بزرگنمایی اغراق گونه ی رسانه های ایرانی، دردناک و تالم بار است چرا که اینان نسل سوم مهاجران هستند و متاثر از فرهنگ اجتماعی حاکم بر جامعه ایرانی بوده اند.

به عبارت دیگر، معضلات اخلاقی اجتماعی اینچنینی در این کشور بزرگ اسلامی همسایه گریبانگیر قشر جوان ایران نیز شده است و خود حکومت و نظام جمهوری اسلامی همه ساله بویژه در ایام تابستان و گرمای هوا، با مشکلات عدیده ی بدحجابی و پارتی های شبانه دست به گریبان است اما...

اما باید پذیرفت که این دختران و زنان و پسران افغانستانی مهاجر در ایران با فرهنگ مصون نمانده از تهاجم غرب و مشکلات فراروی خود برای ادامه تحصیل، اشتغال، کسب جایگاه اجتماعی قابل قبول و کمبودهای مالی دوچندان مواجهند و ناخودآگاه تحت تاثیر تبلیغات ماهواره ای و جو مسموم جامعه قرار می گیرند.

اخیرا رسانه ها و مطبوعات ایرانی بازتاب گسترده ای از افزایش تعداد زنان خیابانی افغانستانی در جنوب تهران داشته اند که بار قصور آن به دوش خود این کشور است چراکه نسبت به افغانستان از یک نظام بسیار قوی، امنیت بالا، اقتصاد مطلوب و استقلال برخوردار است با اینهمه نتوانسته از گزند تهاجم فرهنگی و تخریب روانی غرب در امان بماند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان عزیز خیابانی ندارد کسانیکه زنان خیابانی دارد آنراتمام جهان میشناسد

>>>   چون کلتور تان همین فحشا است که نمیخواهید یک حکومت اسلامی به وجود بیاید از میدان هوایی بګرام شروع و سرحد فحشا ګری تان به ایران و اروپا رسید.

>>>   تهاجم فرهنگی غرب چیز کوچکی نیست که فکر کنیم به راحتی میتوان با ان مقابله کرد.اگر جنگ نظامی بود راحت تر بود.بالاخره هر زمانی هم دنیا شاهد یک ابرقدرت و امپراطوری بزرگ بوده امروزه نوبت امریکاست و طبیعی هم هست که فرهنگ و اهداف امریکا جهانگیر شود و ایران هم استثنا نیست.
همه جای دنیا این مساله (روسپی گری) وجود دارد. ایرانی و افغانی و روسی و امریکایی و غیره هم نمیشناسد.بهترین راه برای برخورد با این مساله سازمان دهی این افراد است.به طوری که باعث گسترش انواع بیماری ها از جمله ایدز نشود.
شما هم اگر فکر میکنید راهی غیر از این وجود داره اشتباه میکنید.
فقط برای کمتر شدن حجم ان باید به دنبال اقتصاد قدرتمند بود که جوانان توانایی کاریابی و ازدواج در سن پایین را داشته باشند.
محمد از ایران

>>>   به یک نکته باید پی ببرید و از پروپاگند و تبلیغات بیجا جلوگیری کنید که مردم را به بی راهه میکشید.
در غرب مردم یا ازدواج میکنند و یا یک دوست دختر دارند که سالها با هم یکجا زندگی میکنند و یا هم یک تعداد افراد هیچکدام آن را ندارند و به روسپی خانه های شهری که ار طرف دولت از نگاه صحی بودن آنها همیشه کنترول میشوند، میروند.
بنأ این کارهای جوانان بی سر و پا و بی سواد جامعه شما که در شهر دختر ها و زن ها را با چادری و یا بی چادری میبینند و پشت شان را میگیرند و یا متلک میگویند و قربان و صدقه میشوند و پرزه میروند، وجود ندارد.
همین تبلیغات سؤ شما بوده است که هزاران مهاجری که در اروپا آمدند، فکر کردند که هر زن و دختری که روی لچ و یا دامن کوتاه میپوشد و یا در استخر با مردان یکجا شنا میکند و یا در جشن ها با مردان یکجا اشتراک میکنند، فاحشه هستند و باید بالای شان دست اندازی کرد و در ملا عام با آنان کار خیر انجام داد.
بنأ در اثر هین تبلیغات شما یکتعداد مهاجران دست به چنین کاری زدند و از طرف پولیس ها دستگیر و توقیف شدند و دوباره به کشور هایشان فرستاده شدند.
بنأ از تمام افغان ها و ایرانی ها و تاجکان و دیگر فارسی زبانانی که این پیام را میخوانند، خواهش میکنم که فریب تبلیغات مغرضان، را نخورید و تا زمانی که خودتان از نزدیک غرب را نبینید، به هیچ تبلیغ آنها باور نکنید.
اامید وارم نشر شود.

>>>   لا اقل اگر اینها از راه راست خارج شده اند بگذارید تا تفاوت یک فاحشه بایک زن پاک ومومن مشخص شود.

>>>   من بعضی وقتها فکر میکنم ای زنها ودخترها چه در ایران یا در افغانستان یا در برنامه های مستحجن مثل ستاره افغان یا اواز افغانستان ودیگر برنامه ها شرکت میکنند پدر برادر یا کدام فامیل با غیرت ندارند که جلوی انها را بگیرند. ؟؟؟

>>>   این دختر ها راخدا هدایت کند.

>>>   اگر جلوی این گونه دختر ها گرفته شود پسرهایی مثل من که نمیتوانم ازدواج کنم شهوت خود راچه جور ارضا کنم. اول مشکل ما راحل کنید بعد جلوی انها را بگیرید. خواهش میکنم منطقی فکر کنید.

>>>   خدا ... شناخته که شاخ نداده. اگر مردم ما یک آرامی می داشتند رسوایی شان سر به فلک میکشید.
رستم بلخی

>>>   کدام رسانه ایرانی جدیدا چنین خبر ضد افغانی درج کرده؟ چرا دروغ پراکنی میکنید؟
الان تمام رسانه های ایرانی همت خود را بر نزدیکی با مهاجر افغانی گذاشته اند. حالا در چنین سایه ای ، افغان پیپر لجن پراکنی میکند؟ مگه همیشه نمیگفتین رسانه های ایرانی ضد افغان هستند حالا چرا جو را مسموم میکنید؟ شما یا بکس دالر برای سیاه نمایی دریافت کردین یا کلا عقده ای هستین. هر وقت خبری که زیر ان کد 8 درج شده باشد ؛ یک خبر ضد ایرانی است.
نمیدانم چرا؟
حتی اگر بخواهد درباره ی کارهای خائنانه امریکا یا پاکستان حرف بزند بازهم پای ایران را وسط میکشد مثلا انتحاریهای که محصول پاکستان و تفکر سعودی و حمایت امریکاست.
شما واقعا دلسوز مهاجرانید؟ پس چرا کرم میریزید؟
نظر مرا نشر نکنید اما همین که خودتان بخوانید و بدانید که سر پل صراط کسی برای گرفتن یقعه تان ایستاده است مرا کفایت میکند.

>>>   این است که امروز دنیای اسلام با تهاجم سیاسی و فرهنگی و تبلیغاتی همه‌جانبه‌ی دشمنان اسلام مواجه است.
این نکته را باید در همه‌ی جهان اسلام، همه‌ی آحاد مردم، بخصوص نخبگان، بخصوص روشنفکران، علمای دین، افراد برجسته‌ی سیاسی غفلت نکنند. امروز تهاجم علیه اسلام و مقدسات مسلمانان همه‌جانبه است و این نه به خاطر این است که دشمن قوی شده است، به خاطر این است که دشمن در مقابل حرکت عظیم اسلامی احساس ضعف میکند؛ لذا به انواع جنگهای روانی، تهاجمات گوناگون، ترساندن ملتها و کشورهای مسلمان از یکدیگر و تبلیغات علیه یکدیگر متوسل میشود.
راه این است که دنیای اسلام وحدت خود را حفظ کند. من بار دیگر برای صدمین بار، هزارمین بار، از زبان ملت ایران خطاب به همه‌ی برادران مسلمان در اکناف عالم عرض میکنم: اتحاد خودتان را حفظ کنید، مبادا بازیچه‌ی دست دشمنان مشترکی بشوید که به عنوان قومیت عرب و عجم، به عنوان مذهب شیعه و سنی، به عناوین گوناگون دیگر، میخواهند بین شما اختلاف بیندازند. آنها نه دوست شیعه هستند، نه دوست سنی؛ آنها دشمن اسلامند.
برای اینکه اسلام را تضعیف بکنند، یکی از راه‌هایشان همین است که مسلمان ها رابه جان هم بیندازند؛ کشورها را از همدیگر بترسانند.، سعی کنند کشورها و دولتها را از نظام اسلامی، از جمهوری اسلامی با انواع دروغها و فریبها بترسانند. ما همه با هم برادریم. نابود

>>>   بـــه جناب محمـد !
بــــرای ما چـــاره وراه حـل هرمشکل فــقــط کشتـــــــن است، ااگر صلاحیت به ملا های ماداده شود حتی اگر عملی انجام نشده باشد هم برای تخلیه عقده های خود حاضرند خون بریزند صرف بهانه لازم دارند
ر

>>>   کدام رسانه ایرانی جدیدا چنین خبر ضد افغانی درج کرده؟ چرا دروغ پراکنی میکنید؟
فارس نیوز !وچندین سایت دیگر

>>>   این یک طوطیه بزرگ علیه زنان با عفت ماست.

>>>   من فکر می کنم این حالت در تمام کشور ها و جوامع است فکر نکنم این یک پدیده جدید باشد سال هاست که تمام جوامع با این پدیده سر دچار هستند. و در کشور که بیکاری، جنگ و شرایط زندگی نامناسب باشد زمینه برای رشد فحشا بیشتر و بیشتر می گردد. کسانی که ادعا میکنند که در کشوز شان فحشا نیست دروغ محض است. حتا کشور های اسلامی، هنوز هیچ کشور قادر نشده است که جلو این بدیده را بگیرد. ما کوشش کنیم که آموزش را از خانواده ها آغاز کنیم که تا با این پدیده بجنگد فکر نکنم با خشونت ما بتوانیم جلو ایرا بگیریم بجز از تعلیم و پرورش سالم.

>>>   عجیب است، زمانی که از روسپی ها حرف می زنیم، به کلی فراموش می کنیم که مشتری های این روسپی ها کی ها اند. آیا مشتری های این روسپی ها نیز در این عمل غیر اخلاقی، غیر اسلامی و غیر چی وچی... نیز دخیل اند؟
اما نگاه مردانۀ ما روی دیگر این سِکه را هرگز نخواهد دید.

>>>   باسلام وعرض ادب خدمت تمام دوستان افغان وفارسی زبان
درمورد این مطلب باید گفت که من که در تهران زندگی میکنم همچین مسائلی را از خواهرهای افغان ندیده ام
لذا خواهش میکنم با نشر این مطالب جهت دار ذهن مردم را آلوده نکنیم
با توجه به حمایتهای دولت ایران ازمهاجران افغان اگر رسانه ای هم به این مطلب پرداخته باشد ،قطعا با آن رسانه برخورد میگردد. ولی من نه چیزی راجب این مطلب شنیده ام نه چیزی خوانده ام
فقط متاسفم برای افرادی که این مطالب را باور میکنن .

>>>   من چنین بازتابی را ندیدم در رسانه های ایرانی. مگر این که نویسنده قصد داشته باشد چنین چیزی را القا کند.

>>>   سلام ، متاسفم برای شما ، افغانهای ساکن ایران جزو سلامت ترین و زحمت کش ترین مردم می باشند نمی دانم منظور از نشر اینگونه اراجیف چیست .

>>>   بله دست می فرمایید چنین مطلبی راجب دختران افغانستانی با تیتر( زن های خیابانی افغانی در جنوب تهران (+عکس) در رسانه های ایران منتشر شده است مقصر کیست و چیست باید بررسی شود

>>>   برادران درد مندم سلام بر قلب های دردمند تان ، من از وجدان تان تنها یک سوال دارم امید وارم واقعاً وجدان تان پاسخ گو باشند .
سوال ! خداوند پیامبر ص رابرای چه ارسال فرمود ؟ بنا بر اعتقادات شیعه ها : بعد از پیامبر ص ائمه برای چه خلیفۀ بر حق بعد از پیامبر ص نصب شدند ؟ وبنابر اعتقادات اهل سنت : خلفاء بعد از پیامبر ص چه وظیفه دارند ؟
راستی چرا پیامبر ص فرمود : العلماء ورثه الانبیاء ؟ ویا علماء امتی کانبیاء بنی اسرائل ؟ وده ها حدیث مشابیه دیگر . اگر جواب تان این است که همۀ اینها مأمور بوده است که تا مردم را به سوی خداوند دعوت کند . بسیار خوب وقبول . حال جواب دهید که در شرایط کنونی در عرصۀ افغانستان کدام گروه وقشر مأموریت خود را انجام نداده اند که این کوتاهی باعث شده است عالم و آدم را در این کشور اسلامی ،دشمنان دین به فساد بکشانند تا به اهداف خویش دستیابند ؟
باور من این است که در این عصر ، مأموریت علماء ما تغییر کرده است و علماء وفقهای ما برای خود شان رسالت های دیگری تعریف کرده اند، آنها بجای تلاش در راه دین ، تلاش برای دستیابی به مادیات را برگزیده اند ، بجای مسجد سازی و سرمایه گزاری فرهنگی وتلاش در این مسیر ،اقدام به بیمارستان سازی ، دانشگاه سازی ، سهم گیری در شرکت های خصوصی اقتصادی و... کرده تا آینده فرزندان، نوادگان و... را تأمین کرده باشند . چرا که اگر علماء وفقهاء کشور افغانستان اعم از شیعیان وسنییان، سخت به وظایف ومأموریت های دینی خویش پا می فشردند، برنامه میداشتند، سازمان تبلیغات دینی میداشتند ، مدارس دین را قوی وعلمای به روز تربیت میکردند واز امکانات وفن آوریهای روز بهره می گرفتند، دشمنان سوگند خورده دین بنابه فرمایش امام خمینی ، هیچ غلطی نمی توانستند . بنابر این دراینجا جای آن ضرب المثل است که گفت : هرچه بگندد نمکش میزند وای به آن روز که بگندد نمک .عزیزان نمک فرهنگی کشور روسوب نمود اند . باز هم همۀ برادران و خواهران وخصوصاً نسل جوان کشور عزیزم را به خداوند می سپارم ( دوست دار فرهنگ کشور عزیز اسلامی افغانستان )

>>>   این موضوع از چند سال پیش بحث بود که چرا اینقدر طرز پوشش دختران افغانستانی (هر چند به قول نویسنده نسل سوم دیگه افغانستانی نیست و توی ایران زندگی کردند و به نحوی ایرانی محسوب میشن) بد شده
منظور از بد شده همون مد روزی هست که توی ایران هست. که اونوقت بعضی سایت ها مقاله ها و گزارش هایی دادند که روسپی گری تو جنوب تهران داره بیداد میکنه
ولی خوب کلا دخترا و پسرای نسل سوم مهاجران خیلی با پدر و مادرشون سطح فکرشون فرق داره.و طرز نگاه هشون به کار و طرز پوشش از زمین تا آسمون متفاوته. کلا مهاجران نسل سوم همه چیزشون متفاوته با نسل های قبلی. لهجه زبون و هر چیزی که بگی فرق کرده و از خود تهرانی ها هم تهرانی تر حرف میزنن.
وقتی باهاشون حرف بزنی به وضوح نشونه ی این تغییر رو میبینی.
امیدوارم مسئولین ایرانی فکری برای همه جوانان توی ایران کنند.
بیکاری باعث و بانی هر گناهیه.

>>>   من به عنوان یک ایرانی باور دارم که مردم افغانستان از شریف ترین مردمان جهان امروز هستند ، هر ملت دیگر در جهان اگر به اندازه این ملت جنگ و آوارگی و فقر و مصائب را تجربه کرده بود الان آن ملت از کثیف ترین و فاسد ترین ملت ها بود اما خدا را شکر ملت افغانستان همه این بدبختی ها را تحمل کردند اما تن به ذلت فساد و بی شرفی ندادند . خدا کند نسل جدید که در کشاکش هجوم فرهنگی غرب در حال بزرگ شدن هستند ارزش این داشته پدران و مادران افغانستان را بدانند و از آن پاسداری کنند .
شهروند - ایران

>>>   وضعیت مهاجرین در ایران بازتابی از وضعیت کلی جامعه ایران است. بنابراین نمی توان فقط مهاجرین را نقد کرد. وضعیت جامعه ایرانی در این رابطه بسیار اسفبارتر است.

>>>   سلام ، متاسفم برای شما ، افغانهای ساکن ایران جزو سلامت ترین و زحمت کش ترین مردم می باشند .....

>>>   خیلی عجیب است که دو نشریه الکترونیکی به نام ایران ناز ؟! و ری آنلاین ؟!! این مطلب را نشر داده اند و خبرگذاری فارس در رصد مطالب سایت های مجازی همین مطلب را با ذکر منبع ( به نقل از ری آنلاین ) ذکر کرده است . با این اوصاف عبارت بازتاب گسترده در رسانه ها و مطبوعات ایران که شما در نوشته اید غیر واقعی و بزرگ نمائی است بیشتر دقت کنید .
شهروند - ایران

>>>   آنقدر که زنان چه افغانستانی و چه ایرانی در ایران عزت و آبرو دارند در هیچ کجای دنیا چنین عزت و آبروئی ندارند . با اخبار جزئی آبروی خودمان را نبریم . در همه جای دنیا فحشا و ضعف دین وجود دارد اکنون باید راه چاره را پیدا نمود . عبدالحی از ایران

>>>   خداکند که صد فیصد دروغ باشد

>>>   آقای عبدالحی اگر لطف کنید اسم فامیلی تان راهم بنویسی تا تشابه برداشته شود.
تشکر
عبدالحی هاشمی ازایران

>>>   از برادران افغانستان خواهش مكنيم در باره هر خبري كه از قول ايرانيان در مورد افغانستان در هر رسانه اي نوشته يا پخش ميشود به انديشند . توجه كنند كه چه كسي و به چه منظوري آن مطلب را نشر داده است . جنجال فقط فضا را مسموم ميكند .
به اميد موفقيت تمام ايراني تباران

>>>   این گونه زنها در شهر کابل هم بسیار استند که باعث به هم ریختن زندهگی فامیل ها می شوندخداوند اینها را هدایت کند ومردان را هوشیار که شیرازه خانواده ها از هم نریزد و دولت ما باید متوجه این موضوع شده وجدا جلو گیری نماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است