نسل نو، نسل صلح و ثبات و رفاه است
بخشی از تاریخ ما نفاق بوده است و این نفاق موجب خرابی های سرزمین ما شده است. شما نسلی هستید که دیگر نباید اجازه دهید نفاق به کشور بیاید 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۵/۵/۱۷ کد خبر: 119154 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور اشرف غنی، در کنفرانس تشکیل شده توسط جوانان به منظور شبیه سازی سازمان ملل گفت: نسل نو افغانستان، نسل رهبری صلح و ثبات و رفاه افغانستان است.

اشرف غنی، خطاب به جوانان حاضر در مراسم گفت: امروز در چهره هر کدام از شما امید، اراده، همبستگی، همدلی و باور به مساوات زن و مرد را می بینم. در شما نسلی را می بینم که افغانستان را با جهان مرتبط می سازد و می تواند به بهترین صورت از این خاک عظیم و از این مردم نمایندگی کند. امروز شما آینده افغانستان را ترسیم می کنید. ابتکار شما بود که این مجلس و مراسم دایر شده است، از ابتکار شما از صمیم قبل تشکر می کنم.

وی ادامه داد: متوجه شدم که هر کدام از شما پول هایی را برای این مراسم خود جمع کردید و از کسی درخواست پول نکردید. این شیوه کار درست است. تیمی تشکیل دادید که بسیار خوب است. هیچ کار خوبی بدون تشکیل تیم نمی شود.

رییس جمهور، با تشویق جوانان به همدلی و همکاری گفت: بخشی از گذشته ما واقعا قابل افتخار است. ما چند هزار سال پیشینه داریم، با اطمینان چند هزار سال دیگر هم وجود خواهیم داشت. بنابراین خونی که در هر کدام از شما جریان دارد، خون عزت و افتخار و اراده است. از طرفی دیگر، بخشی از تاریخ ما نفاق بوده است و این نفاق موجب خرابی های سرزمین ما شده است. شما نسلی هستید که دیگر نباید اجازه دهید نفاق به کشور بیاید. شما نسلی هستید که نه تنها به اتحاد باور دارید بلکه به مساوات باور دارید. هیچ افغان از هیچ افغان کمتر و برتر نیست.

اشرف غنی، از عزم و اراده کار جوانان در کشور تشکر کرده و افزود: جای بسی خوشحالی است که آینده افغانستان به دست شما مصون است. من رییس جمهوری گذری هستم. مسوولیت من این است که افغانستان را به شما تسلیم کنم. اداره افغانستان به فضل خداوند روزبروز جوان تر و مسلکی تر می شود. بررسی درمورد سن کارمندان نشان می دهد که اوسط سن از 49 به 29 کاهش یافته است.

وی، ادامه داد: چند روز قبل 38 کاندیدی را که برای ریاست های وزارت زارعت 34 ولایت افغانستان وجود داشت بررسی می کردم. هفتاد درصد آنها ماستری و دکترا داشتند. تشکر می کنم که هرکدام از شما حاضر هستید در دورترین ولایت های افغانستان خدمت کنید. همچنین در حدود بیست شاروال را تعیین کردم که همه جوان و تحصیل کرده هستند.

امید است با شما جوانان افغانستان به ثبات و صلح و رفاه برسد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آی کاش این مفکوره غنی صاحب از واقعیت ها نشآت گرفته باشد اما فکر نمیکنم که این مفکوره برای اجراآت باشد عوام فریبی است جرم رابا جرم میپوشاند اگر واقعا این مفکوره از خود شما بود چرا قبل از کشتار دهمزنگ
به این موضوع فکر نکردی و یا عمدا دوکتورا و ماستر ها را به خاک و خون کشیدی ؟ و یا خون ماستر ها شما را از خواب غفلت و جهالت بیرون کشید ؟ خدا کند که این تحصیل کرده ها و ماستر ها فرزندان غریب باشد که واقعا درس خوانده باشد ماستر های پولی و واسطه دار اراکین کابینه شما نباشد که بیرون اش به مردم و درون اش به خودش خار باشد مانند وزیران که هیچ یک نتوانست بودیجه وزارت ها را به مصرف برساند صرف به اندازه نیاز خانواده و دوستا مصرف کردند و متباقی را یک مصرف بی جا فکر کرده و دوباره مسترد میکنند و مردم از فقر و نیازمندی به ستوه آمده ده هزار نفوس در دایکندی یک کلینیک ندارند شفاخانه را به جای بان فرزندان این سرزمین در سایه درختان و بدون معلم به جان هم افتیده وقت را میگذرانند اما در وزارت خانه ها تشکیلات خویش خوری جریان دارد فرزندان بیچاره دوره کودکی را که بنام دوره شخصیت سازی انسان ها نام گذاری میگردد با فقر جهالت و شرگردانی سپری نموده و کم زوران و ضعیفان مجبور به ترک تعلیم میگردند و از رفتن به مکتب اجتناب میکنند و به جای شخصیت سازی شخصیت کو بی میشوند

>>>   "نسل نو،نسل صلح و ثبات و رفاه است".
درینمورد هیچ شکی وجود ندارد، و بهمین خاطر از اشرف غنی و عبدالله تا اعماق قلوب شان نفرت دارند!!!!!! جون همین دو نفر و دیگر چوکره گان شان مانع اصلی صلح و ثبات و رفاه میباشند!!! و مردم افغانستان در خون میطپند!!!

>>>   غنی باز هم دیوانه وار شعار میدهد و بس۰ متپکیر صاحب۰
تا که اوغان است همین کُشت و خون و بد بختی است۰ بهترین راه آنست که این بدوی ها را بگذارید بحال خودشان و هموطنان غیر پشتون باهم متحد شده خواهان تجزیه شوند و یک کشور واحد و مشترک خود را بسازند۰

>>>   این گفته های غنی عوام فریبی است هم جوانان ما را به دستور امریکا به بهانه طالب و داعش میکشد و هم میخواهد با ظاهر فریبی از جوانان ما دفاع کند. این جوانان ما را در اردو و پولیس- در سرک ها و تظاهرات به بهانه طالب و داعش کی میکشد کی این جرات را دارد. طالب و داعش را غیر از بادارت کی بوجود اورده و حمایت میکند.

>>>   منظورتان ازبخش نفاق دوران، کدام دوران است، ازهمان زمانیکه ازصلاح زنگزده وپوسیده قومیت وعصبیت وازنام متفکرومغز دوم جهان البته درواقع ازطرف آخر،استفاده کردی،اززمانی قدرت رسیدن وحذف وکت کردن واژه ی ننگین زی ازپسوندنامت، اززمان فروش کشوربه امضای پیمان استراژیک با اربانت ،ازکدام زمان حرف میزنی ازننگ بارترین دوران حکومتت یامنظورت زمان است که ملت پابرهنه درمقابله اربابان ومالکان مغزتوایستادن، یامنظورت زمانی است که به گفته اقبال آن مسلمانان که مهری کرده اند. درشهنشاهی فقیری کرداند. آن روز که قلمروی افغانستان از .......‌‌ هندوسند.......شامل میشد.
و....جوانان ما دیگر گول بوقهای دلخراش تورا نمیخورند.
هاشمی

>>>   کشوری بنام افغانستان تاریخش به سیصد سال هم نمی رسد این دروغ چیست که غنی به جوانان القا می کند. آنچه پنج هزار سال تاریخ دارد خراسان کهن است امروز از دست اوغو افگار و گمروح است

>>>   این یک دورغ شاخ دار است مردم غرق شدن در خون است غنی کاکا از رفاه صبحت می کند مردم در ولایت های حنوبی دختران شان به خاطر فقر به فروش می رسانند کا کا غنی گپ از رفاه می زنه.
فرهاد

>>>   دوکتور ها و ماستر ها خود شان خود را از بی عقلی به کشته دادند خوب بود از بودن این طور داکتر ها و ماستر های بی عقل نبودن شان خوب است چرا انها مانند خود افراد را تربیه و به جامعه تقدیم مینمودند جامعه پر از بی عقل و خود خواه میشد پس چنین جامعه نا کار آمد چه بکار آید خوب است که نباشد یک خیر خواه به از صد شرور

>>>   وای بر ما که سرنوشت ما در دست چهار خاین بی سواد و خود فروخته شد است.
ولی باز هم متوجه باشید که ما نسل نو نسل صلح وثبات و نسلی که خواهان تغییر استیم نسل استیم که دیگر فریب این مکاران خود فروخته شد را نمیخوریم نسل استیم که میتوانم نقاب را از روی خاین برداریم نسل نو به نبوغ سیاسی خود رسیده اند دیگر فریب این حرف های تان را نمی خورد صبر و حوصله نسل جوان را امتحان نکند.
"ش"

>>>   کوچی آمده از تاریخ پنچ هزار ساله اوغانستان گپ میزند۰ بگو زیاد چیغ نزن...

>>>   من یک خواهش ازتمام عزیز ان دارم اینکه غنی متعلق بکدام قوم یاقبیله است اصلا حرف نزند. شمارا به خداقسم میدهم
واینکه افغانستان خانه ی مشترک همه افغان هاست نه مربوط به اوغان است ونه غیره به این مسایل دامن نزنید خار می شوید فقط به این پسته ی خندان نگاه کنید وقتی دهن بازمیکند. بشمول صدا،سیما حرکات،حرفهاوغیره
ودیگراینکه درنقد وانتقادات بکوشید. جنبه ی اصلاحی داشته باشیدواز انتقادبیجا وبی موردجدا به پرهیزیدو ازاهداف شخصی وعصبیت کلا خودداری کنید والا کاربجای نخواهدرسید.
به آرزوی موفقیت روزافزون جوانان آگاه وبیدار

>>>   اولتر از همه خداوند در افغانستان دزدمری را بیاره که شما
دزدها گم شوید که نوبت به نسل جوان برسد .
فهیمه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است