عذرخواهی رسانه سعودی از تروریست‌های سوری
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۵/۵/۱۷ کد خبر: 119146 منبع: پرینت

یک رسانه سعودی در اقدامی تامل‌برانگیز، تروریست‌های محاصره شده در حلب را شورشی خواند،‌اما طولی نکشید که رسما از تروریست‌ها عذرخواهی کرد و در گزارش‌های بعدی آنها را انقلابیون خواند.

روزنامه سعودی الریاض که در مطلبی تروریست‌های مسلح مخالف دولت سوریه را یاغی و شورشی توصیف کرده بود از این تروریست‌ها عذرخواهی کرد.

روزنامه الریاض در خبری که مربوط به درگیری های اخیر در شهر حلب در سوریه بود، مخالفان سوری را یاغی وشورشی توصیف کرد و نوشت:شورشی‌ها معرکه شکستن محاصره حلب را آغاز کرده اند تا مناطق تحت کنترل شورشی‌ها را از نیروهای دولتی سوریه پس بگیرند.

این روزنامه نقشه‌ای از مناطق تحت کنترل طرفین درگیری را منتشر کرد و در آن نقشه نیز مناطق تحت کنترل مخالفان سوری و دولت سوریه را مناطق تحت کنترل شورشی‌ها و مناطق تحت کنترل دولت سوریه نامید و همچنین گذرگاه‌هایی را که شورشی ها می توانند خود را تسلیم کنند مشخص کرد.

این اقدام روزنامه سعودی خشم مخالفان مسلح سوری و طرفداران آنها را برانگیخت و باعث شد که این روزنامه از تروریست‌ها عذرخواهی و اعلام کند که این یک اشتباه غیرعمد بوده که به دلیل ترجمه تحت اللفظی از خبرگزاری رویترز بوجود آمده است.
الریاض در این پوزش نامه بر حمایت کشورش از مخالفان مسلح سوری تاکید کرد.

گروه‌های تروریستی که از پنج سال گذشته با حمایت های غرب و برخی کشورهای عربی منطقه و بر اساس رویکردهای وهابیت و افراطی گری بوجود آمده اند، ضمن ویرانی بخش اعظمی از سوریه و عراق، تاکنون صدها هزار تن از مردم این کشورها را کشته و میلیون‌ها تن دیگر را آواره کرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است