این راننده تاکسی در قندهار یک دست و دو پا ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۵/۵/۱۶ کد خبر: 119132 منبع: پرینت

در گوشه‌ ای از دیار قندهار، مردی برای داشتن زندگی شرافتمندانه و لقمه‌ی حلال، تاکسی‌ رانی می‌کند در حالی که دو پا و یک دست ندارد.

به گزارش تلویزیون یک؛ تورجان نان آور خانواده‌اش است و با این شدت معلولیت، روزانه با تاکسی برای فرزندانش خدمت می‌ کند.او ۳۹ ساله باشنده قندهار است و ۲۵ سال پیش از اثر انفجار ماین دو پا و یک دست خود را از دست داد.

تورجان یکی ازهفت هزار فرد دارای معلولیت در قندهار است؛ اما چیزی که او را نسبت به بیشتر افراد دارای معلولیت در این ولایت متمایز کرده است، سختکوشی اوست.تورجان از پنجسال به اینسو از خانه پدری و برادرانش جدا شده و با مادر و یک کودکش به گونه مستقل زندگی می کند.

همسر او دوسال پیش هنگام زایمان جان داده است. این مرد قندهاری از بازرگانان در ولایتش به دلیل آنکه توجهی به سایر افراد دارای معلولیت ندارند، انتقاد می کند.

او همچنان از اینکه در برخی موارد مورد تمسخر مردم قرار می گیرد، سخت ناراحت است.آرزوی اساسی تورجان تامین صلح وامنیت در کشور است آرزویی که هر شهروند کشور خواهان آن است.

او از رییس جمهور غنی می خواهد که در راستای تامین امنیت و مبارزه با دشمنان تلاش بیشتر به خرج دهد.

تورجان با همین وضع وحالش در ورزش های موتر رانی و آب بازی، حاضر است با افراد سالم رقابت بدهد و از افرادی که بدن سالم دارند می خواهد با مشکلات زندگی سخت مبارزه کنند تا به موفقیت دست یابند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608060847342830.jpg

کد(24)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آفرین آفرین بیشکی غیرتی افغانی داری موفق باشی

>>>   خداوند مدد اش نمايد، آفرين به غيرتش، شرم به دولت مردان بيغيرت

>>>   خداوند به این از پا ودست داده با غیرت با شرف که ازاثر ماین جا داده گذاشته شده دشمنان وطن ومردم به چنین حالت معلولیت رسیده توفیق بیشتر عنایت فرماید تا سرمشق به کسانی باشد که باوصف تن سالم کاری را پیشه نمیکنند و میگویند که کار پیدا نمیشود و با این بهانه یادست به دزدی و کوتاه الطریقی وراهزنی میزنند ویا دست به گدایی میزنند با دید از غیرت این مرد خدمتگذار انسان های تنبل و مفتخور خود را تکان داده شروع بکار های اخلاقی وانسانی ولو هر کاری شرافتمندانه ای که باشد باید شروع بکار کنند ونان هلال را برای خود وفامیل شان مهیا کنند .

>>>   اگر از غیرت افغانی سخن گفته شود، به این گویند، غیرت افغانی! که با افتخار و سرفرازی روزی خود و فرزندان خود را حاصل می کند.

>>>   به این بگوئید مرد آمید نه با طالبان جنور آدم خوار بچه باز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است