ارتباط تروریستهای حملات اخیر آلمان با سعودی‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۵/۵/۱۶ کد خبر: 119097 منبع: پرینت

مهاجمانی که در وورتسبورگ و آنسباخ به عده‌ای از شهروندان عادی حمله کردند، با اعضای گروه تروریستی داعش مستقر در عربستان سعودی تماس داشتند.

به گزارش دویچه وله، مهاجمانی که در وورتسبورگ و آنسباخ به عده‌ای از شهروندان عادی حمله کردند، با اعضای گروه تروریستی داعش مستقر در عربستان سعودی تماس داشتند.

مأموران پولیس آلمان با بررسی لیست تماس‌های تلفنی مهاجمان به این موضوع پی برده‌اند. اشپیگل این خبر را در گزارشی منتشر کرده است.

بنا به این گزارش عامل سوءقصد در قطاری به مقصد وورتسبورگ با رابطان خود با این پیام خداحافظی می‌کند: «ما همدیگر را در بهشت خواهیم دید.»

این جوان 17 ساله افغانستانی به نام ریاض خان احمدزی در 18 جولای با تبر عده‌ای را در قطار زخمی کرد.

پیش از آن فردی از داعش به جوان پیشنهاد می‌کند که با یک خودرو به جمعیت حمله کند، اما جوان می‌گوید که چون گواهینامه رانندگی ندارد، قادر به این کار نیست. سپس او به جای این کار سوار قطاری می‌شود و به عده‌ای از مسافران حمله می‌کند.

در عملیاتی دیگر که روز 24 جولای با کشته شدن شهروندی سوری به نام محمد دلیل در آنسباخ به پایان رسید، به اعتقاد مقامات پلیس کشته شدن این فرد از روی خطا بوده است.

حدس پولیس این است که محمد دلیل قصد داشته کوله پشتی انباشته از مواد منفجره را در میان جمعیت جشنواره موسیقی بگذارد و از دور آن را منفجر کند. اما موادی که همراه داشته پیش از موقع منفجر شده، و سبب مرگ او شده است. در این انفجار 15 نفر در پیرامون او نیز زخمی شدند.
پیش از این عملیات شخصی در تماس تلفنی از او خواسته است که از عملیات انفجار فیلم بگیرد و آن را برای داعش بفرستد.

مأموران در محل سکونت محمد دلیل پیامی ویدیویی و همچنین موادی برای ساختن بمب یافته‌اند، که نشان می‌دهند او قصد داشته عملیات بیشتری در آلمان انجام دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است