1700 تن تسلیحات آکبند آمریکایی برای جبهه النصره
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۳۹۵/۵/۱۶ کد خبر: 119096 منبع: پرینت

اطلاعات تازه انتشار یافته از کشف یک انبار تسلیحات نو و پیشرفته آمریکایی جبهه النصره نزدیک حلب در سوریه، نشان می دهد یک کشتی آمریکایی 1700 تن تسلیحات ساخت آمریکا و غرب را از طریق بندر عقبه اردن در اختیار این گروه قرار داده است.

تروریست های عضو جبهه النصره هنگام عقب نشینی اخیر خود در برابر حمله های ارتش سوریه، نتوانستند انبار بزرگ تسلیحات پیشرفته نو و مهمات ساخت غرب بویژه آمریکا را تخلیه کنند و با خود همراه بررند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه ضمن اعلام این خبر، گفت: انبار پر از تسلیحات غربی و آمریکایی شامل مجموعه هایی اعلام شده است که در عملیات مختلف زمینی و هوایی کاربرد دارد و حتی شامل موشک های هدایت شونده فوق پیشرفته برای هدف گیری هوایی است.
بنا به این گزارش، بخشی از این تسلیحات 21 ژوئن با یک کشتی آمریکایی در بندر عقبه اردن تخلیه شد و در اختیار تروریست ها قرار گرفت که شامل 1700 تن تسلیحات نو و مهمات بود.

تروریست ها پس از دریافت جنگ افزارها که بسیاری از آنها فقط ساخت آمریکا است، محموله اهدایی غرب را به مناطق تحت سلطه خود در سوریه منتقل کرده و تمامی این عملیات در جریان مذاکرات روسیه و آمریکا برای گفت وگوهای صلح سوری انجام گرفت.
مجموعه انبوه اعلام شده در این انبار، شامل خمپاره انداز، جنگ افزار ضد تانک، موشک های هدایت شونده دارای سامانه هدف یاب، مجموعه های تاو و همچنین شمار زیادی جعبه های انواع مهمات و نارنجک ساخت غرب و آمریکا می باشد که فهرست برداری شده است.

بنا به این گزارش، تروریست ها با تسلیحات کشف شده توان هدف قرار دادن هواپیماها را داشتند و همچنین تاکنون چند فروند بالگرد سوری و روسی ترابری را که برای حمل کمک های انسانی به مناطق مختلف سوریه استفاده می شد، هدف قرار دادند.
بنا به اعلام رسانه روسی، همچنین براساس اطلاعات اعلام شده از سوی مرکز پژوهشی کارتر آمریکا، افزون بر گروه جبهه النصره که در فهرست تروریسم جهانی سازمان ملل قرار دارد، در طول دو سال گذشته 23 گروه مسلح ضد سوری به عنوان عضو ارتش آزاد سوریه از آمریکا سلاح ضد تانک تاو دریافت کرده اند.

این گزارش می افزاید: در حالی پیشرفته ترین سلاح های آمریکایی از جمله موشک ضد تانک تاو در اختیار گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا با عنوان معارض میانه رو قرار می گیرد که بسیاری از افراد این گروه ها همراه داعش که در فهرست تروریسم سازمان ملل قرار دارد، در فعالیت های تروریستی شرکت می کنند و این تسلیحات به دست تروریستی ترین گروه ها می افتد.

یک کارشناس نظامی نیز به شبکه تلویزیونی روسیه گفت: برخی از سلاح های موجود در انبار جبهه النصره فقط تولید انحصاری آمریکا می باشد که استانداردهای عملیاتی ارتش این کشور و اعضای پیمان ناتو را دارد.

گروه گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است