بازهم مناطقی دیگر دست به دست می شود
سال ها است که آمریکایی ها و انگلیسی ها به غارت معادنی مشغول هستند که شاید نسل بعدی ما بفهمد چه منابعی از کشور ما غارت شده و به آمریکا و انگلیس انتقال داده شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۵/۵/۱۵ کد خبر: 119083 منبع: پرینت

ولسوالی سنگین ولایت هلمند دیگر آن جنب و جوش قدیم را ندارد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین ولسوالی های این ولایت یاد نمی شود.
این ولسوالی تا کنون بارها دست به دست شده و هر بار که به دست مخالفان مسلح تسخیر می شود، قسمت بیشتری از این ولسوالی از بین می رود و تعداد بیشتری از مردم بی گناه این منطقه فرار می کنند.
دو روز قبل نیز مخالفان مسلح ادعا کردند که ولسوالی سنگین ولایت هلمند را تصرف کرده و نظامیان دولتی را از این ولسوالی بیرون رانده اند.
اما وزارت داخله این ادعای طالبان را رد کرده اعلام داشت که حملات مخالفان دفع شده و این ولسوالی در کنترول نیروهای دولتی است.

واقعیت قضیه این است که دیگر مهم نیست کنترول و اداره این ولسوالی در دست طالبان باشد یا دولت. آنچه مهم است نکته باریکی است که در طول مدت زمان درگیری چندین ساله در این ولسوالی کسی بدان توجه نکرده است و آن اینکه این ولسوالی چرا باید همیشه درگیر دست به دست شدن میان مخالفان و دولتی ها باشد؟
مگر چه چیز مهمی در این ولسوالی وجود دارد که نه خارجی ها و نه مخالفان و نه هم دولت حاضر به کناره گیری از جنگ در این ولایت نیستند و با دست به دست شدن ولسوالی های این ولایت چه منافعی عاید هر یک از این طرف های درگیر می شود؟

در این ولسوالی همیشه نظامیان آمریکایی و انگلیسی حضور داشته و این منطقه شاید تنها جایی باشد که دو نیروی نظامی از دو کشور رقیب همزمان در آنجا حضور دارند و هیچکدام شان حاضر به ترک آنجا نیستند.

حتی در برخی مواقع میان نظامیان آمریکایی و انگلیسی در این ولسوالی درگیری رخ داده که طی آن تعدادی از هردو طرف کشته و زخمی شده اند اما بازهم حاضر به ترک این ولسوالی نشدند.

پس از آنکه نظامیان آمریکایی و انگلیسی نقاط مختلف کشور به خصوص بعد از سال 2001 رصد کردند، برخی از ولسوالی ها را به عنوان پایگاه های دایمی شان شناخته برای همیشه در آن مکان ها مستقر شدند.

سه منطقه پایگاه های دایمی آمریکا در افغانستان، ولسوالی بگرامی کابل، ولسوالی شیندند هرات و ولسوالی های سنگین و
موسی قلعه هملمند می باشد.
که دو منطقه اول صرفا در اختیار آمریکایی ها قرار دارد ولی دو ولسوالی هلمند بصورت مشترک در اختیار نظامیان آمریکا و انگلیس بوده است.

آمریکایی ها معمولا برای اینکه مردم این مناطق به علکردهای شان مشکوک نشوند، این منطقه ها را نا امن نگهداشته و در بیشتر مواقع حساسیت های منطقه ای را بر می انگیزند تا درگیری ایجاد شده و تعدادی ناراضی علیه تعدادی دیگر شورش کنند و بعد خارجی ها جناح های مختلف را تقویت می کنند تا به درگیری در آن مناطق دامن بزنند.
اینجا است که مردم و دولت مشغول شده و خارجی ها بدون مزاحمت به تحقیقات و منافع خود شان رسیدگی می کنند.

دست به دست شده مناطق از مخالفان مسلح به دولت و بالعکس، یکی از این شیوه ها است تا مردم منطقه را ترک کرده و به دیگر جاها کوچ کنند تا مزاحمتی برای حضور خارجی ها نداشته باشند.

متاسفانه ولسوالی های مذکور شامل این برنامه شده و سال ها است که آمریکایی ها و انگلیسی ها به غارت معادنی مشغول هستند که شاید نسل بعدی ما بفهمد چه منابعی از کشور ما غارت شده و به آمریکا و انگلیس انتقال داده شده است.

هرچند اورانیوم و لیتیوم فعلا به عنوان منابعی که آمریکا و انگلیس از هلمند غارت می کنند به تشخیص رسیده است اما منابع غارت شده و در حال غارت این کشور هنوز سال های دیگر نیاز است تا روشن شود خارجی ها جنگ افغانستان را برای غارت خودشان تقویت می کردند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر حكومت افغانستان خاين نباشد فورأ قواى خارجى را از مناطق خارج كند ودر عوض ان عساكر داخلى را روان كند تا شود هم مردم ارام شود وهم معادن راغارت نكنند اما ام ا افسوس دراين جا است كه خود دولت خيانت ملى خاين است واگرنه هيچ
م ى

>>>   فقط یک قوم وطن فروش و ناموس فروش از صد سال به
این طرف منابع و معادن را به باداران خود میفروشند و امریکایها و غربیها هم خوب میدانند که در افغانستان فقط
یک قوم را میتوان زود مانند خر سوار شد که این طایفه ای
بنام پختون یاپشتون یا اوغان است در طی یکصدسال گذشته کوچکترین خدمتی به کشور افغانستان نکرده اند که
هیچ بلکه همه اقوام دیگر را هم فاسد و به خیانت آلوده کردند یکبار کشور را با انگلیسها معامله کردند.بار دیگر کشور را با روسها معامله کردند.اینبار باامریکایها معامله کردند.دفعه بعد هم حتما"نوبت چینی ها است چونکه چینیها از ریگ روغن میکشند وشاید خاک وسنگ افغانستان
راهم فروخته اند حامد کرزی را اصلا"کسی ندیده بود سالهای سال در خارج واروپا و امریکا زندگی کرده بود آمد ریس جمهور افغانستان شد و۱۴سال مکمل چپاول و غارت کرد همه ای بیت المال را هرچی بودنبود را به کوچی و اوغان داد بعدش نوبت اشرف غنی طالبزی شد که اصلا"کسی نمیشناخت که این شخص کی بود و از کجا آمد و ریس جمهور شد و باید پیسه عیاشی و خوشگذرانی خانواده غنی را هم در اروپا از جیب مردم خوار غریب افغانستان تامین کند از برای خدا ریس جمهور هم اوغان مخالف هم اوغان آیا این دسیسه و فتنه نیست اگر ریس جمهورافغانستان از اقوام غیر پشتون میبود که آنوقت مردم
میگفت که خوب طالب و داعش و القاعده را پشتونها بخاطر بدست آوردن ریاست جمهوری افغانستان انجام میدهند اما امروز بخاطر چی صدها هزارها ملیونها انسان این سرزمین را بخاک و خون میکشند بخاطر چی بخاطر چی از برای خدا بخاطر چی اگر خوراکتان خون و گوشت انسان هم میبود باید تا حالا سیر میشدین ....
شفاهی

>>>   من هرگز با جنگ مواق نبودم چون میدانستم جنگ فقط باعث بدبختی و فلاکتی ملت خواهد شد . ولی متاسفانه یک موشت وطن فروشان با کمک بیگانگان دست به کشتار ملت میزند و ازادی و استقلال ملت افغانستان را گرفته است دشمنان افغانستان و حتی کشورهای که ادعای دوستی نزدیک با ملت افغانستان را دارند از این جنگ های تحمیلی افغانستان سود میبرد و پایکوبی می کنند . در کشوری که اکثریت نادان و اقلیت خائن باشند ان کشور هر گز به حقوق اولی خود دست پیدا نخواهد کرد . باید به حال ان جامعه گریست که در ان نه گوسفندان عاقل میشوند و نه گرگ ها سیر . در سیاست اعتماد کردن بر امریکایی ها کار بسی اشتباه و غلط است .
حبیب الله یوسفزی

>>>   کرزی گفته که "کسانیکه برضد طالبان دستورجنگ وکشتار را داده اند، ازمردم افغانستان نمایندگی کرده نمی توانند."
جالب است!
دیگر چه بگوید؟

>>>   این مکاری شیاطین با شیطان است مانند نا طالبان آدم کش
و آدم خواران بچه باز تاریخ سیاه آبدی
وقتی که این قوم.... وطن را به یک کلا شینگوف
دهد چه آدم کرائ از این ها دارید ننگ تان با این خط دیورند

>>>   به گفته آقای شفاهی موفقم

>>>   سالها قبل در مجالس میگفتم که کرزی در نقش ملا عمر رول بازی میکند وملا عمر در ابتدای حکومت طالبان به اثر انعجار در نزدیک منزلش کشته شده است .حرفم را باور نمیکردند وحتی بعد از پیدایش فیسبوک این موضوع را در صفحه اجتماعیی فیسبوک نشر کردم تعدادی مرا به تعصب گرایی متهم نمودند وتعدادی مرا از لیست خود حذف کردند . امیدوارم که حالا نظر به اظهارات اخیر کرزی که مستقیم از گروه طالبان دفاع نموده پی برده باشند که شخص کرزی مدت نزده سال میشود امیر المومنین طالبان است .

>>>   حامدكرزي : آنهايي كه برضد طالبان اعلان جنگ ميدهند از مردم افغانستان نمايندگي نميكنند

>>>   تا که اوغان است همین کُشت و خون و بد بختی است۰ بهترین راه آنست که این بدوی ها را بگذارید بحال خودشان و هموطنان غیر پشتون باهم متحد شده خواهان تجزیه شوند و کشور مشترک خود راaتا که اوغان است همین کُشت و خون و بد بختی است۰ بهترین راه آنست که این بدوی ها را بگذارید بحال خودشان و هموطنان غیر پشتون باهم متحد شده خواهان تجزیه شوند و یک کشور واحد و مشترک خود را بسازند۰ بسازند۰

>>>   آفرین شفاهی۰ واقعیت ها را باید به جرئت بیان کرد۰

>>>   ّ بـــه ( تاکه اوغان .....
نظر تــــو و پاکستان وآِ اس آِ یکی است ، اگر به تجزیه مشکل حل شود باید هرفامیل افغانستان یک کشور مستقل باشد وسرحدات داشته باشد درغیر آن ده فرد را نشان بدهید که صاحب یک نظر باشند؟؟؟ خلیلی ومحقق باهم جور می آیند؟؟ دوستم وعطا چطـــــور؟؟ استاد سیاف با گلبدین یکجازندگی میکند؟؟ اسمعیل خان با عبدالله وبسم الله سازش میکند؟؟؟ بهترین حکومت همین حالت فعلی است ، مشکلات میراث کرزی وتیم دزدش هست آهسته آهسته کم شده میرود هنوز سه سال دیگر از خکومت غ باقی است ، کــــرزی 14 سال را هدر داد کسی چیزی نمیگفت ، حالا دوسال پوره نشده همه شکایت دارند گه چرا افغانستان جنت جور نشد ، در طول سه صد سال چی شد که حالا در یکونیم سال شود؟؟
گیلگمش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است