۳۷۷۰ زن و مرد ایزدی اسیر داعش هستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۸    ۱۳۹۵/۵/۱۴ کد خبر: 119049 منبع: پرینت

دفتر ربوده شدگان ایزدی های عراق با صدور بیانیه ای از آزادی بیش از ۲۵۰۰ نفر از ایزدی های این کشور از اسارت تروریست های داعش خبر داد.

طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۵۰۰ ایزدی عراق از اسارت تروریست های داعش آزاد شده اند اما بالغ بر ۳۷۰۰ نفر همچنان اسیر این گروه تکفیری هستند و تاکنون ۳۳ گور دسته جمعی از قربانیان ایزدی کشف شده است.

به گزارش شبکه سومریه نیوز، دفتر ربوده شدگان ایزدی های عراق با صدور بیانیه ای از آزادی بیش از ۲۵۰۰ نفر از ایزدی های این کشور از اسارت تروریست های داعش خبر داد.

بر اساس این گزارش در این بیانیه آمده است: طی ۲ سال گذشته ۲۶۴۰ مرد و زن ایزدی که توسط تروریست های داعش ربوده شده بودند، از اسارت این گروه تروریستی آزاد شده اند اما همچنان ۳۷۷۰ زن و مرد ایزدی در اسارت داعش هستند و تاکنون نیز ۳۳ گور دسته جمعی از قربانیان ایزدی کشف شده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: بیش از ۱۴۰۰ نوجوان ایزدی در اردوگاه های داعش برای انجام عملیات های تروریستی و انتحاری آموزش های نظامی می بینند. به علاوه بیش از ۴۰۰ هزار ایزدی آواره از مناطق سنجار و بعشیقه که در اردوگاه ها به سر می برند، شرایط بدی را تجربه می کنند. همچنین شماری از آنها نیز به بیماری های روحی و روانی دچار شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است