ضرر ۱۰۰ میلیارد دالری کودتا بر اقتصاد ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۳۷    ۱۳۹۵/۵/۱۴ کد خبر: 119045 منبع: پرینت

بولنت تفنگچی وزیر بازرگانی و گمرکات ترکیه گفت: زیان ناشی از کودتا حدود ۱۰۰ میلیارد دالر برآورد شده است که حتما با بررسی جزییات بیشتر افزایش خواهد داشت.

کودتای نافرجام سپری شده است اما پیامدهای آن بر پیکره رنجور اقتصاد ترکیه سنگینی می کند. کودتای نافرجام در ترکیه علاوه بر تاثیرات عمیق سیاسی، نظامی و اجتماعی 300 میلیارد لیره معادل 100 میلیارد دالر ضرر به اقتصاد ترکیه وارد کرده است.

این رقم برای کشوری که 400 میلیارد دالر بدهی خارجی دارد کمر شکن است. روشن نیست اقتصاد رنجور ترکیه چگونه می تواند از پس این هزینه هنگفت برآید.

تیمور بایندیر رئیس اتحادیه هتلداران ترکیه نیز گفت: حس نا امنی و خدشه دار شدن دموکراسی در پی کودتا، آینده تاریکی را برای صنعت گردشگری و توریسم ترکیه ترسیم می کند. این موضوع نه تنها هتل ها بلکه فروشگاه ها را نیز در بر گرفته است و تصور بر این است که اگر اقدامات جدی صورت نگیرد سال 2017 از امسال بدتر خواهد شد.

اقتصاد ترکیه فقط طی 15 روز پس از کودتا، یکصد میلیارد دالر متضرر شد اما زمان می برد تا مشخص شود بیش از 16 هزار نفری که اکنون در بازداشت هستند، دقیقا چه مقدار به اقتصاد ترکیه ضربه اقتصادی وارد کرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است