کشته شدن 19 روسی در سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۲۷    ۱۳۹۵/۵/۱۴ کد خبر: 119040 منبع: پرینت

با کشته شدن پنج نظامی روس در شرق ادلب، شمار نظامیان روسی کشته شده در سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه به ۱۸ نفر رسید.

بر اثر سرنگون شدن چرخبال نیروی هوایی روسیه توسط گروه تروریستی «جفش» (جبهه فتح الشام) یا همان «جبهه النصره» (شاخه القاعده در سوریه)، که دیروز رخ داد 5 نظامی روسی کشته شدند.

این حادثه در استان ادلب رخ داد، حادثه‌ای که از زمان آغاز عملیات «طوفان سوخو» مسکو در پاییز گذشته تاکنون خونبارترین حادثه تلقی می‌شود و موجب شد، رسانه‌های روسی آن را «اولین آزمون کشنده جبهه النصره در نام جدید خود جبهه فتح شام» توصیف کردند.

به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، با کشته شدن این 5 نظامی روس، شمار نظامیان روس کشته شده در سوریه از زمان ورود مستقیم مسکو به عرصه میدانی روسیه به رقم 18 نفر می‌رسد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این چرخبال در حلب ماموریت بشردوستانه داشته که مورد حمله جبهه فتح شام قرار گرفت و هر 5 سرنشین آن شامل 2 افسر و 3 کادر پرواز کشته شدند.

«سرگئی رادسکای»، رئیس فرماندهی عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه تاکید کرد که این بالگرد از نوع می 8 بوده که در مناطق تحت اشغال جبهه النصره و آنچه که گروه‌های میانه‌رو نامیده می‌شوند، سرنگون شد.

در این راستا، دیده بان حقوق بشر معارضان سوری اعلام کرد که این بالگرد روسی در ریف شمال شرقی سراقب و در نزدیکی مرزهای استانی ریف حلب سرنگون شده که تحت تصرف گروه‌های تکفیری و در راس آنها النصره است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است