سه شهردار مکزیکی طی دو هفته به قتل رسیدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۲۵    ۱۳۹۵/۵/۱۴ کد خبر: 119039 منبع: پرینت

مقامات مکزیک خبر دادند که شهردار دیگری در اثر تیراندازی در استان مرکزی پوئبلا مکزیک کشته شده است و این در حالی است که وی سومین شهردار در دو هفته اخیر است که در این کشور به قتل می‌رسد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش پولیس، جنازه خوزه سانتاماریا زاوالا، شهردار هوئه هوئتلان ال گراند دوشنبه شب در حالی که آثار گلوله‌های بسیاری بر خودرویش دیده می‌شد، یافت شده است.

پولیس همچنین گزارش داد که منشی وی که در حال سفر با او بود در محل حادثه پیدا نشده و زمان حضور پلیس در محل حادثه، آنجا نبوده است.
انگیزه این قتل هنوز نامشخص است.

بر اساس اطلاعات انجمن شهرداران مکزیک، از سال 2006 حدود 40 شهردار در این کشور کشته شده‌اند. همچنین این آمار بیانگر کشته شدن 7 تن از شهرداران منتخب و 32 تن از شهرداران سابق این کشور در 10 سال گذشته است و در ماه اخیر نیز دو شهردار دیگر به قتل رسیده‌اند.

در 23 و 24 ژوئیه نیز امبروسیو سوتو، از شهرداران مکزیک، در جنوب شهر گوئررو توسط فرد مسلحی که برای وی کمین کرده بود کشته شد. پس از این اتفاق، حزب چپ‌گرای انقلاب دموکرات اعلام کرد که سوتو پس از تهدید شدن توسط یک گروه جنایتکار به شدت برای دریافت کمک از مقامات محلی و دولت فدرال درخواست کرده اما کمکی به وی نشده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است