رییس جمهور نمی تواند با فساد مبارزه کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۵/۵/۱۳ کد خبر: 119023 منبع: پرینت

تعهدات رییس جمهور برای مبارزه علیه فساد نوعی فریب است و این اصلاحات بیشتر به بازی سیاسی تبدیل شده است.

رییس شبکه مبارزه با فساد اداری از دولت می خواهد تا پرونده های فساد ادارات را پیگیری کند و مرکز عدلی و قضایی فساد اداری باید هرچه سریع تر کارش را آغاز کند.

این در حالی است که دادستانی اعلام می کند کارهای شروع این مرکز عدلی در مرحله نهایی قرار دارد.

ذبیح الله وردک عضو شبکه مبارزه با فساد اداری می گوید: نگرانی ها و خوشبینی های زیادی پیش روی این مرکز وجود دارد چرا که امکان تغییراتی از سوی خود دولت در این مرکز وجود دارد که این سو تفاهمات با مردم در اشتراک گذاشته نمی شود.

وی می افزاید: امکان دارد که رییس جمهور بخواهد با فساد مبارزه کند و یا مبارزه ای را اتخاذ کند اما متاسفانه به دلیل اینکه این حکومت از ابتدا هم بر اساس معامله سیاسی تشکیل شده است نمی تواند بر خلاف تعهداتی که در آغاز داده عمل کند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اصلا ریس جمهور بنا بر دلایل سیاسی و مصلحتی نمی تواند در شرایط حاضر با فساد مبارزه کند زیرا فساد را اکثرا مقامات بلند رتبه حکومتی و وابستگان انها میکند . ریس جمهور و سایر ارگان های مسوول در رابطه با فسا د فقط برای فریب اذهان عامه با فاسدین منفرد و کوچک مبارزه میکند نه با فساد سیستماتیک درون در نهاد های حکومت و دولت .
امروز برای فهمیدن فساد و شناسایی مفسدین بهترین وسیله بالا شدن به تپه مرنجان است و از انجا در یک نگاه به شهر و دیدن قصر ها و شهرک ها به سادگی می توان غاصبین و فاسدین را فهرست کرد . ولی بدبختانه که همه این ها امروز صاحب لشکر و تفنگ هستند که خود ریس جمهور برایش محتاج است . اصلاحات ونظم قانون صرفا و صرفا از طریق یک انقلاب مردمی علیه تمام این مفاسد میتوان عملی گردد . که زمینه های چنین یک انقلاب عملا مساعد است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است