وزارت مخابرات از افزایش جرایم اینترنتی خبر می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۵/۵/۱۳ کد خبر: 119016 منبع: پرینت

با گسترش کابرد اینترنت در افغانستان وزارت مخابرات و تکنالوژی از افزایش جرایم نیز در این خصوص خبر می دهد.

به گزارش وزارت مخابرات وتکنالوژی در کمتر از شش سال اخیر، بیش از ۱۰۰ قضیه جرایم اینترنتی پیگیری و به آن رسیدگی شده است.

محمد یاسین صمیم سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که دولت در تلاش است تا آگاهی مردم در مورد استفاده سالم از شبکه‌های اجتماعی بلند برده شود و نیز اقدام عملی از جمله ایجاد پولیس مبارزه با جرایم سایبری برای جلوگیری از تخلفات و جرایم سایبری صورت گیرد.

این جرایم شامل هک کردن وب سایت ها، دسترسی به حساب های بانکی و انتقال غیر قانونی پول از یک حساب به حساب دیگر می باشد.این جرایم تا مرحله ای پیش رفته است که وبسایت‌ های مهم دولتی از جمله وبسایت شورای امنیت ملی نیز در سال ۲۰۱۲ هک شد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جلوگیری از جرایم انترنیتی کار بس ارزش مند وقابل قدر است دولت باید خیلی از وقت دست بکار میشد اما میگه کور دقیچ می خنده دولت ما واکثر دولت مردان ما جرم وجرایم شان از قبیل دزدی وحق خوری و بی مسولیتی وحق تلفی و وعده خلافی و... پر است شاید خجالت بکشد تا اینکه از مبارزه با جرایم و... حرف بزند چون شنیدن این حرف ها از دولت زبان دولت مردان افغانی برای مردم افغانستان خنده اور است آدم دزد بد گویی از دزد نماید حرف جالب است.
{خداداد "محمدی " دایکندی}

>>>   حالا پول هارا به این نام که گویا هک شده می خورند در زمان کرزی دزدی به شکل انالوگ بود حالا دیجیتالی شده

>>>   باز هم با تبلیغات مسخره میخواهند مردم را بازی دهند. آقای وزیر از وعدهَ شما که به زودی انترنت کیبل نوری از قزاقستان به افغانستان وصل میگردد ماه ها گذشت و اینکه نرخ انترنت ارزان میشود ماه ها گذشت. آیا میدانید که آنچه شما به مردم به نام انترنت میفروشید در دنیا دگر اصلن بازار ندارد؟؟ 512 ک، ب، پ در ثانیه به مبلغ 2000 افغانی. در سویدن 160 ام، بی، پی انترنت در ثانیه 20 یورو و در ترکیه 35 ام، بی، پی به تقریبن 20 دالر به مردم فروخته میشود. چون در پارلمان هیچ نماینده یی به مسایل تخنیکی بلد نیستند همیش شما آنها را بازی میدهد اما تا چه وقت این بازی دادن ها ادامه خواهد یافت؟

>>>   آیا وزارت مخــابــــرات اعمال خاینانه وجنایتکارانه تعدادی از افراد خائن راکه درکمپنی خصوصی پنجشیر وردک بنام امنیت ناملی مصروف هستند وبرای ساخت دسیسه وانتقام به آدرس ایمیل افراد دزدانه داخل میشوند وبه دلخواه خود متن جعلی راترتیب داده به آدرس دلخواه خود می فرستند وبعد تر هم پسورد صاحب ایمیل را تغیر میدهند تا از موضوع آگاه نگردد جـــــرم یا جنایت میشمارد؟؟
گیلگمش

>>>   اکثریت مسولین انستا تیلی کام از یک قوم بوده برخورد تبعیض آمیز با دیگر اقوام میکنند. و فساد به اوج خود رسیده در آن اداره فاسد. همیش لین های فایبر نوری خراب است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است