اردوغان: غرب از تروریست‌ها حمایت می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۳    ۱۳۹۵/۵/۱۳ کد خبر: 118994 منبع: پرینت

رییس جمهور ترکیه غرب را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرده و گفت سناریوی کودتا در خارج از این کشور نوشته شده بود.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه اعلام کرد کودتا بوسیله بازیگران داخلی اجرا شد اما سناریوی آن در خارج نوشته شده بود اما از مردم غافل شده بودند.

اردوغان طی سخنرانی در جلسه آکابینه در «آنکارا» اعلام کرد که از زمان کودتای 15 جولای هنوز هیچ هیئتی از غرب برای دیدار مقامات ترکیه‌ای به این کشور نیامده است.

وی با بیان اینکه غرب از تروریسم حمایت می‌کند گفت اسنادی درباره 4 هزار تروریست حاضر در آلمان به این کشور ارائه داده اما تا کنون جوابی نگرفته و آنها استرداد نشدند.

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد: کشورهایی که فکر می‌کردیم دوست ما هستند، اکنون با کودتاچیان و تروریست‌ها ایستاده‌اند.

اردوغان با بیان اینکه هیچ بسته اصلاح اقتصادی نخواهند داشت، افزود که نمودارهای اقتصادی نشان می‌دهد اقتصاد ترکیه آسیب ندیده و ضمن بازسازی زودهنگام، به حالت عادی خود بازگشته است.

وی گفت تلاش برای این کودتا با تلاش‌های قبلی متفاوت بوده زیرا 238 نفر کشته شدند.

رییس جمهور ترکیه در اظهار نظری بی‌سابقه گفت برخلاف گفته‌های مقامات شان، آمریکا هیچ سندی برای دستگیری و استرداد تروریست‌ها را قبول نمی‌کند و به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

اردوغان ادامه داد: «این چه اتحادی است که وقتی درخواست می‌کنیم تروریست‌ها را به ما تحویل دهید، از ما سند می‌خواهند؟ آمریکا چگونه می‌گوید متحد ماست در حالی که به گولن پناه داده است؟»

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به وعده‌های خود در توافق مربوط به مهاجرین عمل نکرده اما ما از اروپا با میزبانی از 3 میلیون آواره حفاظت کردیم.

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد اگر ارتش را بازسازی نمی‌کردیم، گولنیست‌ها ارتش را تصرف می‌کردند.

اردوغان همچنین از بسته شدن سرپرستی اداره ارتباطات و مخابرات در نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

وی ضمن اعلام بازسازی سازمان اطلاعات گفت سازمان‌های اطلاعاتی درباره وقوع کودتا خوب عمل نکرده و نه تنها به مقامات هشدار ندادند بلکه رفتاری خصمانه نشان دادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است