جای غنی می بودید، چه می کردید؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۹    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118981 منبع: پرینت

این نوشته را از موقف یک سیل بین مطالعه و بیطرفانه قضاوت نمایید!
من حتی یک روز هم در دولت کرزی و غنی وظیفه نداشته ام (الحمدلله)

چالش های غنی که وی به آن مواجه است :
سیستم به کلی فاسد با پرسنل فسادی از میراث حامد کرزی.
مخالفین قوی چون داعش، طالب و بعضی بقایای دولت کرزی که از جانب کشورهای اجنبی حمایت می شوند.
عدم همکاری تیمی که به جز از عده ی انگشت شمار با او همکاری نمی کنند.
شورای حراست و اپوزیسون بنام که هرلحظه تیشه به ریشه ی دولت می زند.
ستون پنجم که چون موریانه دولت را از داخل، تخریب دارند.
اقتصاد متزلزل بجامانده از فساد دستگاه حاکمه ی گذشته و سبوتاژ اقتصادی از جانب حلقات گوناگون .
سنگ اندازی مافیای مواد مخدر، مافیای معادن، مافیای غصب زمین که منافع خود را در تضعیف دستگاه دولتی می بینند و به نحوی در داخل دولت اجنت همکار دارند.
گروپ های متضاد پارلمانی که هیچگاهی نصاب را پوره ننموده و جهت منافع خود اعمال فراکسیونی را انجام می دهند.
تعصبات قومی و لسانی که روز تا روز به آن دامن زده می شود.
رهبران اکسپایر، تنبل و مفت خور تنظیمی که توقعات بلند و بیجا دارند – اگر این توقعات و سفارش های شان برآورده نشود – آنوقت دولت را به (یک پف می پرانند) اشاره به گفتار بنده پیغمبر (عبدالرسول)
قلدری بعضی از جنگسالاران متمرد و یاغی چون (پیرمقل، حکیم شجاعی، اندرابی و غیره)
بلند رتبه های دولتی دو روی که روز با دولت و شب با مخالفین اند.
کمبود رسانه های ملی (در روز 2 اسد حادثه دهمزنگ محسوس شد)
احزاب سیاسی مسلح که هر روزشاخ به شاخ شدن آنها مردم را به خاک و خون می کشاند.
در رده های بالایی دولت کسانی هم هستندکه صرف در فکر زر اندوزی بوده و قطعاٌ روحیه ی مردم دوستی و وطنپرستی ندارند.

این به همه مبرهن است که در طی سال های گذشته تنظیمی ها با نفوذ خود در دستگاه دولتی مردم ما را به گروگان گرفته اند و قوای مسلح ما با کادرهای غیرمسلکی منسوب به اینها پر گردیده مثلاٌ یک رکن عمده ی دفاعی کشور که حیثیت ارگان عصبی قوای مسلح را دارد استخبارات یک کشور می باشد.
امروز عصر جنگ ستارگان و جنگ سایبری است، استخبارات ما عوض اینکه با تربیه و تجهیز نهنگ های بزرگ استخباراتی چون C.I.Aو KGB تربیه شوند – به شکل دیکته از روش های استخبارات I.S.I و ساواک ایران که خود نهادتاٌ دشمنان ما اند ، کاپی کارهای خود را می گیرند.
حال که رهبران تنظیم ها اکسپایر شده اند می خواهند به شکل میرایی اولادهای شان باسنین خورد، بی تجربه و بدون اینکه لیاقت، شایستگی و کفایت بست ها را داشته باشند – جای آنها را پر نمایند مثال های آن از ربانی گرفته تا انوری و مطلب بیگ سن انوری بیست سال، رتبه اش جنرال استخبارات و سایر میراث خواران، کار استخبارات به نظر دولتی های ما یک کار پیش پا افتاده و ریشخند بنظر میآید.
درین ارتباط قصه ی را لازم به ذکر می بینم :
روزی شتر یک مالدار سخت مریض شد و در حال مردن بود، مالدار نزد شتر رفت و از او طلب بخشش کرد، شتر در حال نزع به او گفت {همه کارهای ترا در حق خود می بخشم، به جز اینکه در راس کاروان مهار (لگام) مراعقب خر بسته می نمودی که این کار تو را هرگز نمی بخشم} امروز ملت ما حیثیت همان شتر را دارد.
یاهو
عبدالرووف لیوال


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به جای غنی مب بودم
علیه خارجی هاقیام عمومی اعلان میکردم
کابل

>>>   غنی در شروع دست به تقلب زد و تا آخرین لحظه در ارگ آرامش ندارد اگرمن در جای غنی میبودم این شیوه را پیشه نمیکردم چرا هر شخص که برایت تقلب کند در بدلش خواهشات دارد که از سویه توان اش بالا است این عمل باعث خشم مردم و جامعه میگردد و مردم از این رویه متنفر است 2- اگر به جای غنی میبودم در قدم اول دزد های کابل بانک را بدون در نظر داشت قومی یکسان مجازات نموده به زود ترین فرصت نتیجه اش را علنی به تمام مردم نشان میدادم سوم از هر طبقه مردم را اجازه میدادم تا آزادانه تمام نظریات و پیشنهادات خود را با من شریک میساخت 4 تمام اراکین دوره کرزی را از کابینه دور میساختم و تمام جلسه های فساد را اولویت داده و به صورت علنی با مردم شریک میساختم تا اعتماد نسبت به من سابت و پایدار باقی میماند و یک نفر از خانواده خود را در مقام های بالا استخدام نمیکردم

>>>   هیچگاه این تصور را نداشته ونمیکنم زیرا انسانهای بیسواد وبه اصطلاح لنده غر شامل گروه های سیاسی میگردند انسانهای لایق وورزیده باهوش وبادانش که دردوران شاگردی هم درسهارا خوب یاد میگیرند به هوش وبه فکر یک مسلک خوب وخدمت گذار به جامعه میباشند هیچگاه درین فکر نمیباشند که زمانی چوروچپاول کنند وحق دیگران را پایمال کنند مگربرعکس کسانیکه درس را یادنگرفته معلمین ودیگر شاگردان ازاو درعذاب بوده همیشه بزوریا بواسطه کامیاب شده یک انسان بی ادب واکثرا بی تربیه بوده که فامیل وقریه هم ازیشان به تکلیف بوده اندچون وظایف باآبرووبا عزت برای شان پیدا نمیشود به سیاست رومیبرند که تصدیق این سخنانم را سردمداران قومندانان ورهبران وحکومت داران امروزی میکنند نه تنها در افغانستا ن بلکه درتمام کره زمین همین حالت روان است. بعضی استثنا آت موجود است که خداوند درشمارآنها زیادی بیاورد.

>>>   کابل چیزی میگوید که آی اس آی میگوید

>>>   استعفا میدادم . وبه تدریس مشغول میشدم .

>>>   لیوال صاحب مافیای قدرت را فراموش کردی، رئیس جمهور بیچاره حتی آنانی را که متحد استراتیژیک خود فکر میکند از کانال تباری وارد دستگاه ایشان گردیده و مطابق به استراتیژی های تباری کار میکنند. دولت در واقع از جزایر خورد و بزرگ قدرت های تباری تنظیمی و استخباراتی تشکیل شده که رئیس جمهور نا گذیر است، به اراده آنها تمکین کند.
در ضمن موضوع فساد تنها میراث حکومت کرزی نیست، علل گوناگونی دارد. اگر جامعه خود را دقیق مطالعه کنیم، در حقیقت فساد به یک فرهنگ تبدیل شده است. از دید حقیر چهار عامل عمده در فساد نقش اساسی دارد: یک، عامل فرهنگی که ماملتی که خودرا وارث فرهنگ 5000 ساله میدانم مثلاً اگر بخواهیم پاسپورت بگیریم میریم پیش کمیشن کار. این کار خیلی عادی صورت میگیرد.
دوم، جزایر قدرت تباری که باعث میشود اول نسبت بیسوادی تباریون کارکرد اداره تضعیف شود و ثانیاً افراد مذکور کار هم تباران خود را به سادگی اجرا میکنند و آنانی را که مخالف خود میدانند، و حتی از دروازه اداره به داخل راه نمیدهند، سوم، موی سفید بازی و موی سفید باوری، در اکثر ادارات سن مدیران و افراد با صلاحیت بین 50 تا شصت ساله است. آنها که به عنوان پیش کسوتان حکومت های فاسد گذشته هنوز مورد احترام اند، نه تنها خود فاسد اند و جوانان را نیز به فساد آلوده میسازند، بلکه توانایی استفاده از تکنالوژی ارتباطات قرن 21 را ندارند. چهارم، باور و اعتقاد به سیستم اداری قرن 17 و توجیه و تفسیر آن به عنوان قانون. در قرن 21 یعنی قرن ارتباطات و انترنت ما اگر بخواهیم سه پارچه چند طفل مکتب را از یک ولایت به ولایت دیگر ببریم از سه تا شش ماه طول میکشد. در حالیکه این کار در ظرف دو سه دقیقه میتواند اجرا شود. ادارات دیگر نیز در وضعیت بد تر از این قرار دارد.

>>>   برای مقابله با اسرائیلستان کـــمپنی قــومی وخصوصی پنجشیر وردک را که بنام مستعار امنیت ناملی از حکومت پول میگیرد مانند قندز لغو میکردم وبجای آن یک اداره استخباراتی قوی از همه مردم 34 ولایت می ساختم تا اقـــــلا در مقابل ده جنایت پاکستان جواب یکی را داده بتواند ، وازین افراد که فعلا درین شرکت سهامی پنجشیر وردک مصروف سرقت اختطاف آدم ربائی هستند وجاسوسی برایب شبکه حقانی هستندجرایم شانرا تحقیق میکردم
ر

>>>   سلام . اول از ملت افغانستان بابتی ناکارمدی خودم معضرت خواهی می کردم بعد استعفا میدادم تا .
طاهر

>>>   استعفا میدادم .

>>>   از شرم خود را میکشتم۰ ولی متپکر صاحب کجا غیرت دارد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است