داعش جنایت می کند اما سران حکومتی چه می کنند؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۱    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118979 منبع: پرینت

آیا این نوشته ها دروغ است؟
بسم الله محمدي چهار قرارداد بزرگ را با بهره گیری ناجایز از صلاحیت دولتی در اختیار پسرش قرار داده و اکنون پسرش عامل اصلی در انجام پروژه ی ساختمان «پنتاگون» در کابل به شمار می رود.

همچنان درهمکاری با فرزند محمد یونس قانونی به دلیل بستگی خانوادگی، شش قرار داد بزرگ دیگر را نیز از آن خود کرده است. بسم الله ده ها تُن از بهترین تجهیزات شفاخانه ی سردار داوود خان را که قوای بین المللی به آنجا انتقال داده بودند؛ از طریق فروشگاه دوا فروشی برادر رییس صحت سابق وزارت دفاع، (یفتلی) به فروش رسانیده است. براساس اسناد موجود در اداره ی ناظر خارجی، «حق» بسم الله از شفاخانه سردار داوود، بيست هشت میلیون دالر مشخص شده است. برخی منابع بین المللی به بسم الله محمدی پیام داده اند که اعضای خانواده ی وی به طور منظم کاروان های قاچاق مواد مخدر از افغانستان به خارج را رهبری می کنند.

علاوه بر آن، مجموعه مدارک و اسناد مربوط به فروش ذخیره گاه های مهمات ولایت پنجشیر به امریکایی ها و اردوی ملی از دوسیه های کلان و مشترک مارشال فهیم و بسم الله خان است که می تواند سرنوشت سرمایه های آن ها را با سوالات و بازخواست های ملی و بین المللی رو برو بسازد. ذخایر اسلحه و مهمات پنجشیر تحت مدیریت و اداره مارشال فهیم و بسم الله خان از ابتدای سقوط طالبان به بعد، تحت پوشش کمپنی های قراردادی اکمال کننده ی مهمات و سلاح برای اردوی ملی از کشورهای روسیه، اکراین و جمهوری چک به فروش رفته است. آنها به همین منظور، یک دفتر جعلی در دوبی و کابل تأسیس کرده بودند و منابع تحقیق، دوسیه های کامل آن را در اختیار دارند. در گزارش ذکر شده است که علی رغم دنباله سنگینی از اتهامات و جرایم، بسم الله خان برای بسیج مردم علیه حکومت داکتر غنی کار و زار سراسری به راه انداخته و برای ساماندهی پروژه ی مجاهدین و «مقاومت» با حامد کرزی رییس جمهور پیشین به طور منظم دیدار و مشورت هایی داشته است.

قضیه اختلاس یک میلیارد و پنجصد و بیست افغانی از قرارداد سي نوع قلم البسه در معینیت محافظت عامه وزارت داخله قضیه اختلاس یک صد و سي دومیلیون افغانی از قرارداد البسه در وزارت دفاع ملی قضیه اختلاس سیصد و پنجاه و دو میلیون افغانی از قرارداد سیصد و پنجاه و دو قلم دوا در معینیت محافظت عامه وزارت داخله قضیه اختلاس بيست هفت میلیون دالر از قرارداد دو قلم بوت و البسه در وزارت دفاع ملی قضیه اختلاس بيست هشت میلیون افغانی از قرارداد کیک و کلچه ماموران پولیس در وزارت داخله قضیه اختلاس ششصد و بيست هفت میلیون افغانی از قرارداد شصت و سه قلم ظروف وزارت داخله قضیه اختلاس چهارصد و نود و دو میلیون افغانی از چندین قراردادهای وزارت داخله.

زورگيري پنهاني ٢٥ میلیون دالری یونس قانونی در وزارت معارف، رشوت ٣٠ میلیون دالری ابراهیم عادل وزیر سابق معادن، خریداری بلدنگ های چندین میلیون دالری توسط وزارت خارجه در نیویارک ‌و دوبی، چپاول ده هزار جریب زمین دولتی توسط خانواده کرزی در قندهار، غارت تجهیزات و ادویه به ارزش ١٥٣ میلیون دالر و ٢٠ میلیون دالر پول نقد در شفاخانه سردار محمد داوود که در آن بسم الله خان و جنرال احمد ضیا یفتلی مظنون درجه یک اند،‌ چورکان زمین های دشت چمتله، چونغر، قرغه و غیره توسط سیاف، ملاعزت،‌ ممتاز و غیره هم‌ باندی هایش، دزدی حدود نیم میلیون دالر توسط صدیق چکری از وزارت حج و اوقاف،‌ اختلاس هشتصد میلیون دالری عمر زاخیلوال در گمرک های جلال آباد و حیرتان، دریافت بوجی های دالر از ایران توسط عمر داوودزی، اختلاس بیست میلیون دالری امین فرهنگ در وزارت اقتصاد، دزدی صد میلیون دالری نادر آتش از شرکت هوایی آریانا، فساد قدیر فطرت در ارتباط به قضیه کابل بانک و موارد دیگر، فساد چندین میلیون دالری و دیگر نابکاری های ظاهر اغبر در کمیته ملی المپیک، زمین دزدی و چپاولگري هاي عطا محمد در بلخ، دزدی زلمی حقانی از سفارت افغانستان در پاریس...

گیلگمش

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینها شمه ئی ازخـــــــدمات ومیراث شوم حامد کرزی است که حالا خودرا کـــــــــر و کـــــــور انداخته گوئی هیچ خبری نشده ، دزدی خیانت اختلاس جـرم هست یانیست؟؟ اگر کسی درچین یا کوریا شمالی یک فیصد این جنایات را میکرد حالا در دوزخ بود ! اما درینجا هنوز هم دنبال قـــــدرت و دزدی بیشتر هستند هنوز هم باید مردم ازانها منت دار باشند ، نمیدانیم امریکائی ها از چی نوع تکنالوژی کار گرفته که ذره حبا وشرم درجبین اینها نیست ، همه مردم وجهان میدانند که اینها اختلاس گران دزدان غاصبان اند اما اینهــا بخــــودنـمیــگیـــــــــرند!
( ر )

>>>   تعدادی از فعالان مدنی دربلخ لقب سردار سازندگی به استاد عطا داده اند که بی دلیل نیست براستی که زیاد حدمت کرده اند چند مثال زنده :
در تمام پروژه های ساختمانی بشمول پروژه های سرک سازی توسط انجو های داخلی و خارجی بدون آنکه سرمایه گذاری نماید به فیصدی بلند یعنی ٥٠ فیصد شریک است. مثلا در برج غضنفر واقع در سرک قوماندانی امنیه که نظر به نقشه شهری باید تخریب می‌شد ولی بخاطر سهمی که غضنفر به عطا قایل شده است شاروالی مزار از تخریب آن ممانعت کرد. اکثر جایداد هایی که به اجاره گرفته می‌شود توسط برادرش انجینیر سلطان که صاحب شرکت ساختمانی نیز هست، فدا محمد دیوانه برادر دیگرش، حاجی باقی شوهر خواهر، لنگ سید محمد، اسدالله شریفی، حاجی مایل، استاد وکیل رئیس شهرک خالد بن ولید، یونس مقیم شاروال مزار، داکتر میرویس ربیع رئیس صحت عامه بلخ، که افراد حسابی وی در شبکه مافیایی با کار های پر درآمد می‌باشند؛ صورت می‌گیرد.
بعد ازعطا دو غارتگر دیگر جهادی- علم سیاه و اسحق رهگذر وکلای پارلمان جنگسالار نیز برجان و مال مردم نگونبخت سفره پهن کردند. اولی شهرکی بنام آزادی بنا نموده و دومی زمین و اپارتمان های زیادی در مرکز و حومه شهر دارد. ایندو از قوماندان های دوران بچگی و آدمکشی های "مقام ولایت بلخ" اند.
غصب زمین در مزار چه در ساحات سبز، پارکهای صنعتی و زمین های زراعتی دولتی و غیر دولتی بیشتر توسط مافیای عطا و در درجه دوم محقق و دوستم صورت گرفته است.عطا همه قوماندانان لچک و چورگرش را به جان و زمین مردم گرگ وار رها کرده و حتی جای خالی در دشت های مزار باقی نگذاشته اند (چه رسد به ناحیه ششم داخل شهر) همه را بین خود مثل مایملک پدری خویش تقسیم نمودند.
پاتـــک شهــری که در کمربند بلخ مسیر شاهراه شبرغان-‌ مزار توسط شاروالی ایجاد شده هیچ جنبه قانونی و حقوقی ندارد، فقط اخاذی اجباریست که به دستور عطا توسط شهردار خطا کار و رسوایش عملی می‌شود و از هر وسیله نقلیه که مال‌التجاره را از بندر آقینه وارد شهر مزار می‌نماید حداقل مبلغ ٢٠ هزار افغانی "محصول ولایتی" می‌گیرند

بلند منزل ده طبقه‌یی مقابل شاروالی مزار ظاهرا بنام اسدالله شریفی وکیل پارلمان است. شریفی بیشتر پول عطا را کار می‌کند و از دلالان و شریک قابل اعتماد وی بشمار می‌رود.
ـ ساختمان بزرگ در حال اعمار چهارراهی تفحصات که قبلا بنام سرای عجب خان مشهور بود با تهدید و ارعاب به قیمومیت عطا درآمد و فعلا نظر به وسعت تعمیر شاید از جمله بزرگترین ساختمان در ولایت بلخ محسوب گردد.
ـ ترفند دیگر عطا برای ستاندن بیشتر سود به اجاره گرفتن ساحات تجارتی و شریک شدن بدون سرمایه با شرکت ها و اماکن اقتصادی سود آور است. مثلا ساحه مندوی مزار و مارکیت تجارتی سینافر که محل فروش مواد تعمیرات است به مدت ١٦ سال و ساحه زیر زمینی دروازه بلخ را به مدت ٥٠ سال به اجاره گرفته است.
اداره مبارزه با ارتشا و فساد اداری رقم پول اختلاس شده گمرگ حیرتان را بیش از سه میلیارد افغانی اعلان کرد.
- سوزانیدن شفاخانه صحت عامه بلخ و سپس خریداری دو سرای مقابل آن که اکثریت داکتران در آندو معاینه خانه داشتند و مشکل اکثر مریضانیکه از مناطق دور و ولسوالی ها می‌آمدند را بخوبی حل می‌نمود، در جمله خیانت های نابخشودنی عطا حساب باید کرد که دلیل آنرا رونق دو شفاخانه شخصی عطا "الفلاح" و "مولانا" می‌سازد.ازین مثال ها فراوان موجود است
-خلقی ها پرچمی ها 14 سال رابه هدر دادند وهیچ خدمتی نکردنداما برادران مجاهد ما شب وروز مصروف خدمت هستند وخیلی تلاش میکنند
ر

>>>   روزنامه «گاردین» به تاریخ ۱۶ جون ۲۰۱۱ طی یک گزارشی درمورد قضیه «کابل بانک» فاش نمود که خلیل‌الله فیروزی در انتخابات دور دوم نزد کرزی آمد و به وی گفت که چه کمک کرده می‌تواند؟ کرزی هم او را با زاخیلوال فرد مورد اعتماد کرزی رخ کرد. زاخیلوال هم بدون کدام سند مبلغ ۴ میلیون دالر امریکایی را از نزد وی دریافت نمود. روزنامه از زبان فیروزی می‌افزاید که ما در مقابل این کمک ۴۳۰،۰۰۰ حساب بانکی دولت را دریافت نمودیم که از این طریق ماهانه ۴ میلیون سود داشتیم. ولی سهم‌دار دیگر «کابل بانک»، فرنود می‌گوید که در کنار این پول، فیروزی مبلغ ۲۰۰ هزار دالر را به عمر زاخیلوال و ۸۰۰ هزار دالر را به عمر داوودزی نیز به شکل رشوت پرداخته‌ است. چون افراد شامل در این فساد در چوکی‌های بلند دولت لمیده‌اند، به این خاطر قضیه بعد از اندک سروصدا دفن شد.
«نیویارکر» رسوایی مالی سه تن از اراکین دولت گندیده کرزی را فاش نمود. در این گزارش آمده که حنیف اتمر وزیر داخله پیشین، فاروق وردک وزیر معارف و یونس قانونی عضو ولسی جرگه به شکل رشوت از «کابل بانک» پول دریافت کرده، ولی معلوم نیست که هر یکی از این‌ها چه مبلغ را به‌دست آورده‌اند. گزارش می‌افزاید که قانونی اخذ پول از این بانک را به شکل کمک کمپاین انتخابات پارلمانی تایید نمود ولی مقدار آن را نگفت. گزارش به نقل از خلیل‌الله فیروزی چنین می‌نویسد:
«بسیاری از مقامات دولت آقای کرزی مزدبگیر «کابل بانک» هستند. هیچ‌یک از وزرا شهامت صحبت علیه ما را ندارند. آنان از ما هستند.»
این اخاذی هم بدون کدام پیگرد قانونی زیر خاک شد و در نتیجه همین خیانت‌های مقامات بود که در افتضاح «کابل بانک»، در یک اختلاس یک‌ میلیارد دالری، بزرگ‌ترین کلاه‌برداری مالی تاریخ کشور رقم خورد.
@

>>>   ریس جمهور از شما دولت ازشما طالب از شماداعش ازشما که همه امریکایی هستند ماکه خوددر دولت شریک هم نیستیم وطندار کمی فکرت را بسرت بیاور

>>>   می‌خواستند مرا در فهرست ‫#‏جوانان_برتر_افغان‬ بنویسند و به‌رأی بگذارند، عذر داشتم؛
عذرم این‌ بود که من شاید جوانِ برتر باشم، ولی افغان نه!
سوگ‌مندم که این جماعت کارشان را افغانستان‌ شمول می‌دانند ولی تمّام تبارهای کشور را فراموش کرده و همه را در کاسۀ یک تبار آب می‌دهند.

>>>   پست مشاور امنیت ملی یک پست غیر قانونی و خلاف قانون‌اساسی افعانستان است. این‌پست از امریکا کاپی شده ولی در آمریکا این پست در قانون اساسی است و توسط مجلس سنارای تاییدی می گیرد. در افغانستان این پست بدون اخذ رای اعتماد از پارلمان صرف توسط امضای رییس جمهور انتصاب می شود.
صلاحیت های این‌پست کمتر از از رییس جمهور نیست. حنیف اتمر ازین پست در راستای منافع یک دسته خاص استفاده‌ای فرا قانونی می کند.

>>>   تنهاکسانیکه دزدی نکرده است سران قوم هزاره بوده وسایراقوام همه شان دزد بوده است.
ع

>>>   مامیخواهم که حبیب الله کلکانی در تپه وزیر اکبر خان دفن شود وبس.
توریالی حیدری ازچهاریکار.

>>>   ما میخواهیم که رئیس خدایداد وحبیب استالفی درکنار کلکانی درتپه وزیر اکبرخان دفن شود وبس ،

>>>   به همه برادران تاجک مبارکباد که برای اولین بار در تاریخ ۱۰۰۰ ساله مزار قهرمان بین المللی و ملی سلطان حبیب الله خان کلکانی را اعمار و این ..... تاریخ را منحیث شاشجاع دوم بر ملت بقبولاند

>>>   اقای نویسنده محترم بسیار خوب و دقیق فرمودید :
بسیاری کسانی از قید قلم شما مانده مانند
وکلای پارلمان ثارنوالی قضا اقای فاروق وردک اقای خلیلی اقای محقق گل اقا شیرزوی اسماعیل خان جنرال دوستم حاجی ظاهر قدیر و وغیره ....ها
شغنانی
کابل

>>>   بــــه ع کمی بیشتر مطالعه کن : عنایت الله قاسمی کی بود ؟؟

>>>   وطنداران عزیز! یک اصطلاح وطنی است که می گویند: «احمق در جهان باشد مفلس در نمی مانی!» تا وقتیکه این ملت نادان و حاهل باشد کار این داله ماران،دزدان،باند های مافیا و مظاهر اینها در وطن دوام می یابد جیغ و پیغ شما جایی را نمی گیرد. مردمیکه خود را و آینده اش را نمی شناسد چه توقع دارید! به یک غوری پلو رای خود را به نفع دزدان و جنایت کاران استعمال می کند و خود تیشه به ریشه خود می زند. ازدزدی دزدان در زنده گی شان که بود و بود ،مرده شان هم هر کدام یک تپه را صاحب می شوند. وقتی خواهد رسید که تمام تپه های کابل را مرده هایشان غارت خواهند کرد. مانند تپه بابای ملت، تپه سردار مجمد داود، تپه مارشال، تپه انوری و بعد ها هم تپه سیاف، تپه مجددی، تپه بسم الله ،تپه قانونی،تپه خلیلی، تپه محقق، تپه دوستم، تپه کرزی، تپه عبدالله ، تپه غنی و ده ها تپه دیگر. خدا را هزاران بار شکر که در قرآن شریف حضرت محمد رسول الله (ص) را خاتم النبین گفته است . اگر نه هر کدام اینها خود را پیامبر می خواندند. مثلکه ملا عمر نابینا را امیرالمومنین اعلان کردند. و همین مردم هم بیعت نمودند و دنبال اش رفتند.
تیموربیگ - کابل

>>>   تشويش نداشته باشيد، فرعون و قارون و ظاهر، نادر، رباني، مارشال از مال اين دنيا چه با خود بردند، كه قانوني و بسم الله و ديگران ببرند، مهم اين است كه پس از مرگ چه از انسان بجا ميماند، عمل نيك و فرزند شائسته، كه متأسفانه از هيچ كدام شان چنين ميراثي در دست نيست، خداوند مسلمان را از اين حالت نگهدارد، كه پدر خيانت به مال يتيم و بيوه و شهيد نمايد، و فرزند همه اندوخته را برباد نموده و شرم و گناه آنرا به پدر بگذارد.

>>>   از دست شتر و شتر سوار و تفكر شتر سوارى كى اين ملت نجات خواهد يافت؟
ايا در اين كشور افتخارات فرهنگى كم است كه تصوير حيوان نمادى از هويت يك كشور باشد؟

>>>   نميدانم ملت ما چه وقت هوشيار ميشود، صد بار گفتم كه همه اوغانها برنامه هاي طرزي و عبدالرحمن را تعقيب ميكنند كه همان حذف كردن اقوام غير اوغان است اما ملت نميفهمد در كله شان نميرود اين حرف ها تا اينكه اين اوغان خر وحشي چوب لاي حلقه ملت نگذارد شما ها نميفمهيد دوست و دشمن را نمي شناسيد.
بين اوغانها هيچ خوب و بد وجود ندارد همه شان وحشي هستند و دشمن.

>>>   نگذارید بی اصل و بی نسب شوید و در شناسنامه های تان اوغان نبشته شود عبدالله قنداری نمیتواند از ملت تاجیک نمایندگی کند.

>>>   زن افغانستان و حيوان در يك قفس!
اين است افغانيت، اسلاميت و تاريخ چند هزار ساله!

>>>   ببینید ای تا جکک سقاو ی دزدان را بګزارید در جهنم ارام بسوزند تاریکترین شخص در تاریخ ما همین جاسوسو س مغزشسته و پدرطالبان وقت که مسدودی وزارتهای عدلیه ومعارف را در اولین اقدام فرمان داد است

>>>   این شتر سواران بودند که فرهنگ صحرایی و دشتی را به میراث گذاشتند،بدویت و وحشی گری! در ذهن شان فقط یه اندازه یک خیمه جای است و در خیمه همان بز وبره ،پشک و سک ،دوغ و شیر و قروت و چپاتی(هنوز نان درستی حساب نمی شود) و تاوه و چند موجود بیولوژیک آدم نما!.....
ت ب-کابل

>>>   من پول را برای ( متب ) ضایع نمیکنم میدهم برای ملا ها تا چای وشیرینی بخرند همه مالیات معاف !
از سخنان نابغه شرق
حبیبالله کلکانی

>>>   حافظ شیرازی میفرماید:
گر مسلمانی همین است که حافظ دارد.... وای اگر از پس امروز بود فردایی
اگر امروز کسی در ین وطن نیست تا این فساد پیشگان را مورد بازپرس قرار دهد ما باور داریم که خداوند جبار و عادل از آنها حساب این همه جنایات و فساد پیشگی شان را حتمآ میپرسد و رسوای دنیا و آخرت می سازیشان
داکتر عارفی از کابل

>>>   آنها هم مصروف انجام جنایات اند!!!!

>>>   حبیب الله کلکانی . از اطهار نظر تان خوشم آمد!!!!
ولی امروز در قرن 21 اشرف غنی و عبدالله میگویند:
" ما پول را برای این ملت ضایع نمی کنیم، این ملت ارزش هیچ چیز را ندارد!!!!! برای مجاهدین دزد وطنفروش و نکتایی دار و دو تابعیته های
وارداتی پشک شوی میدهیم که در راه چور و چپاول معادن، زمینهای دولتی و شخصی، خریداری دریشی های 18 هزاردالری و هزاران نوع جرم و جنایت دیگر مصرف کنند!!!!! تا وطن معمور و آباد گردد!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است