ادعای سازمان دیدبان حقوق بشر مغرضانه است
اگر سازمان دیدبان حقوق بشر اسناد و شواهدی دارد ارایه نماید در غیر آن نشر چنین گزارش ها جز اتهام علیه مقامات دولتی بخصوص معاون اول ریاست جمهوری چیزی دیگری نیست می خواهند اقدامات موثر ویرا به چالش بکشند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118961 منبع: پرینت

برخی از فعالان جامعه مدنی، نمایندگان مردم شورای ولایتی، زنان، مسوولین دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر و نمایندگان جوانان در فاریاب طی نشست مطبوعاتی گزارش اخیر دیدبان حقوق بشر را که در آن افراد تحت امر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به کشتار و شکنجه افراد ملکی در جریان عملیات ها علیه طالبان متهم شده است بی اساس و مغرضانه عنوان نمودند.

سید زین الدین عابدی معاون شبکه نهاد های جامعه مدنی فاریاب نشر گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر را در مورد جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری بی اساس، دروغ محض و غیر منصفانه خوانده آنرا محکوم نمود.

عابدی گفت که، این گزارش باید به بررسی گرفته شود اگر سازمان دیدبان حقوق بشر اسناد و شواهدی دارد ارایه نماید در غیر آن نشر چنین گزارش ها جز اتهام علیه مقامات دولتی بخصوص معاون اول ریاست جمهوری چیزی دیگری نیست می خواهند اقدامات موثر ویرا به چالش بکشند.

وی می گوید تحقیقاتی که جامعه مدنی در مورد عملیات نظامی به رهبری معاون اول ریاست جمهوری در ولایت فاریاب انجام داده گزارشی از آن تهیه نموده است که وی به کدام کار خلاف انجام نداده ناقض حقوق بشر قلمداد شود.

عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی فاریاب گزارش دیدبان حقوق بشر را مغرضانه، دور از حقیقت و توطیه علیه شخصیت های ملی عنوان نموده گفت که عملیات های را معاون اول ریاست جمهوری در فاریاب در دو مرحله انجام داد از سقوط این ولایت و وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری کرد.

وی گفت که باشنده اصلی ولسوالی دولت آباد است از جریان عملیات در این ولسوالی کاملا آگاهی دارد به جز از 3 طالب و یک فرد ملکی به کسی آسیب نرسیده است. نشر چنین گزارش های بی اساس باعث مخدوش ساختن اذهان عامه می گردد آنرا محکوم می کنیم ."

سید حفیظ الله فطر رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر در فاریاب در این نشست مطبوعاتی گفت که، سازمان دیدبان حقوق بشر یک انجوی بین المللی است در بخش نقض حقوق بشر تحقیق کرده گزارش تهیه دیده اش را نشر می نماید.

فطرت گفت که گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر درست مطالعه گردد آیا اسناد و مدارک وجود دارد یا خیر؟ در صورتیکه اسنادی وجود نداشت آن گزارش اعتبار ندارد.

وی افزود که دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر فاریاب از ساحاتی که معاون اول ریاست جمهوری عملیات انجام داده هیچ شکایت رسمی از نقض حقوق بشر دریافت نکرده است اگر شکایتی علیه شخصی وجود می داشت به سطحی باشد کمیسیون حقوق بشر بررسی جدی می نمود.

نکته: جنرال دوستم در ختم عملیات ولسوالی دولت آباد به رسانه ها گفته بود که برخی حلقات در داخل نظام و بیرون در صدد توطیه و تضعیف جایگاه مردمی او هستند؛ اما هرگز موفق نمی شوند. جنرال دوستم شدن و در جبهه جنگ شرکت کردن کار هر کس نیست.

کوهی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام و احترامات تقديم همه
دوستان همه به جز يك دسيسه از طرف دولت فاسد ديگر چيزي نيست فقط ميخواهد جنگ را در مقابل طالبان متوقف بسازد كه طالبان ازادانه پيشروي كنند و بس
لعنت خداوند به اين خاينان وطن فروشان كه مردم را به هر بهانه بازي ميدهد
ن تاجك كابل جان

>>>   اگر به گذشته شان نگا ه شود شاید حقیقت داشته با شد
ححح

>>>   حاجت گزارش نیست مردم کشور ما بخصوص کسانیکه تحولات چند ده اخیر را تعقیب و خود شاهد بوده اند ، همه میدانند که جنرال دوستم و افرادش در حکومات داکتر نجیب الله ، برهان الدین ربانی ، کرزی و غنی یکی از جنگ سالاران سر شناس قصی القلب ، جنایت کار ومعامله گر میباشند ، این جنرال دوستم و افرادش بودند که توسط حکومت نجیب الله غرض چور ، چپاول و سرکوب مردم لوگر ، کندهار ، جلال آباد ، تخار ، کندز و دیگر ساحات استفاده می شدند ، این جنرال دوستم و ملیشه های بی بند و بار او بودند که در تبانی با منفور ترین و جنایت کار ترین شخص یعنی گل بی دین راکت یار همدست شده و روزانه هزاران فیر راکت و بم های 500 کیلویی را بالای شهریان بی دفاع کابل فیر و پرتاب می نمودند و اکنون نیز این جنرال معامله گر است که در تبانی با ترکها نه دانسته علیه تا جیکان صف آرای نموده و ملیشه های وحشی اش را بجان مردم انداخته است ، این به گزارش نیاز نیست همه مردم کشور می دانند و بی جهت به دوستمیان گلم جمان اطلاق نمی شود .
کابلی

>>>   جنرال دوستم نظامی است اما سیاسی نیست . اینکه درچوکی سیاسی مانده اندشایدبجایش دیگران مصروف خواهدبود.
گپ پاکیزه گی گپی جدااست چون افرادجنرال دوستم بعداز مجاهدین سابق درردیف دوم دزد است.حزب جنرال کدام مفکوره معینی ندارد که به پیروی ازآن عمل کندبلکه منافع شخصی دنبال میشود.
چیزیکه جالب به نظرمردم و روشنفکرشده افرادجنرال درپهلوی دزدی در برابرطالب قاطع و تسلیم ناپذیراست .در آینده کسانیکه تاحال کمتر دزدیده شامل اردو خواهند ساخت تعدادی درآینده به درد نمیخورد . اما مجاهدسابق به نسبت ملیونری در جهادزنده و مرده شان در آینده کشورحتی برای خارجیان کارآمدی ندارد.
وطندار

>>>   چنرال صاحب دشمنهای این وطن ازین قسم دسیسه بالای شماه فرزندان صدیق ازی وطن زیاد نموده است وفرزندان صدیق وطن همه ازشها مت وفداکاری شماه پشت بانی میکند .
امان

>>>   آقای کابل
جنرال دوستم
دزد نیست
غاصب نیست
چپاول گر نیست
مافیا نساخت
کوتل خیر حانه را بیت المال دولت را نابود نساخت
حنیف از کابل

>>>   این افراد جنرال دوستم چی نوع اسناد میخواهد. تمام دنیا این ....میشناسد. ضرورت به اسناد فاریاب نیست مردم کابل همه ایشان اسناد زنده است.

>>>   خدا خیرت بدهد دوستم تنها کسی که طالب جنایت کار و خون خوار را برادر نخواند تو بودی. بکش که ما را میکشد.

>>>   برادر حنیف اگر دوستم غاصب و چپاولگر و دزد نبوده پس این سرمایه را که هم در کشور وهم در ترکیه حزینه کرده از کجا کرده ایا چور امول مردم لوگر و پغمان وسایر نقاط را در دوران حاکمیت حزب خلق وپرچم فراموش شده میتواند وهمین اکنون موجودیت جنرال دوستم در بین افراد جنبشی اش در شمال روی چه منظور است در حالیکه چوکی معاونیت اول ریاست جمهوری که خواست خودش بود چرا رها کرده در بین اطرافیانش شب و روز را میگذراند وبه اصل وظیفه اش نمی باشد چه فرق میکند که خودش بیسواد است اما کاراش را مشاورین میکنند خو موجودیت اش در پست معاونیت اول حتمی و ضروری است وبا این هم ادعای سرپرستی را در غیاب ریس جمهور هم دارد پس واضح است که ریگ در کفش اش است و بیرحم قل معاون حزبی ان به حمایت از جنرال دوستم وافراد ان از کدام جنایت کوتاهی کرده اند دوستم با استفاده از امکانات دولتی وپول بیت المال در جهت تقویه حزبش ونفوذاش در شمال کشور و ملیشه سازی است اینرا همه میدانند پت وپنهان هم نیست .

>>>   ملیشه سازی وجود ندارد
جز بهانه پیش نیست
چرا آقای کرزی نتوانست
در د وران حکومت خویش
امنیت هلمندی ها تامین کند
آقای دوستم خواهان تامین امینت کشور است
اما چند افرادکه در پهلوی آن قرا دارد مثل فریدون الهام.... داکتر فرهمند .... اینها جنرال دوستم را به زمین خواهد زد

>>>   زنده باد جنرال دوستم
غلان محمودی امل

>>>   چیزیکه عیان است حاجت به بیان نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است