چین از احداث خط آهن در افغانستان خبر می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118951 منبع: پرینت

وزیر امور خارجه صلاح الدین ربانی با سفیر چین مقیم در کابل دیداری داشت.

به گزارش وزارت خارجه در این دیدار سفیر چین در رابطه با همکاری های این کشور با افغانستان به وزیر خارجه معلومات داد.این همکاری ها شامل پروژه اعمار منازل رهایشی کم هزینه در شهر کابل، برنامه های آموزشی برای دیپلوماتان و داکتران و متخصصان زراعت، معادن، مدیریت حوادث و مبارزه با تروریزم، به وزیر امور خارجه می شود.
سفیر چین همچنان از آغاز بحث های آن کشور با قرغیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران پیرامون خط آهن پنج جانبه کشورهای یاد شده خبر داده و از تعهد چین برای ادامه همکاری ها با افغانستان در ساحات مختلف مورد نیاز و آمادگی آن کشور برای اشتراک فعال در کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان اطمینان داد.

سپس، وزیر امور خارجه پروژه خط آهن پنج جانبه چین، قرغیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران را برای گسترش تجارت ترانزیت و همکاری های اقتصادی منطقه یی بسیار با اهمیت خوانده و از آغاز بحث های چین با سایر کشورهای ذیدخل در این زمینه، اظهار خرسندی کرد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فقط در چشم مردم خاک انداختن است.
چین در ظرف بیست سال از یک مملکت زراعتی با گوبیچه های پخته یی و کلاه های پیک دار ماووتستنگ و لنینی و شهر های بدون موتر با صد ها هزار بایسکل رو، به یک ابرقدرت دوم اقتصادی جهان تبدیل شده است.
افغانستان در ظرف پانزده سال گذشته فقط پنجاه کیلومتر راه آهن از حیرتان تا بدخشان ساخته است که آنهم پهنای خط های آهن مطابق استندرد امریکا است و ریل های کشور های آسیای میانه و روسیه نمیتوانند از آن استفاده کنند و وارد افغانستان شوند.
همه شان فقط دروغ میگویند و نیرنگ بازی میکنند.

>>>   چین گپ میدهد و در مقابل امریکا زمان میخرد که مخارج زمانی افغانستان امریکا را ضعیف تر کند و در زمان مناسب به کمک روسیه و ایران و هند و پاکستان ، امریکا را از آسیا و افغانستان کم کم خارج بسازند

>>>   خوب شده که اظهار خرسندی کرده چین به خرسندی ما خیلی ضرورت دارد

>>>   نهایت این خط به نفع اسرائیلستان است وهدف چین هم همینست هم مانند توتاب دربعضی نقاط اسرائیلستان که باید این خط ازان بگذرد تغیرداده اند واز مسیر دیگری می خواهند عملی کنند به این دلیل سروصداهای بالا شده
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است