اوباما به توصیه چه کسی به لیبی حمله کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۸    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118939 منبع: پرینت

کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به توصیه اشتون کارتر وزیر دفاع دستور حمله به داعش در لیبی را صادر کرده است.

به گزارش رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به توصیه اشتون کارتر وزیر دفاع دستور حمله به داعش در لیبی را صادر کرده است.

ساعاتی پیش وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور امروز دوشنبه مواضع گروه تروریستی داعش در شهر «سرت» در غرب لیبی را بمباران کرده‌اند.

در بیانیه پنتاگون آمده که این حمله بنا به «درخواست رسمی» دولت وحدت ملی لیبی و پس از صدور دستور «باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا انجام شده است.

سرت یکی از بزرگ‌ترین مقرهای داعش در لیبی است که در حد فاصل دو شهر بزرگ یعنی بنغازی و طرابلس قرار دارد. داعش چندی پیش این شهر را به عنوان پایتخت خود در لیبی اعلام کرد.

پس از تنگ شدن حلقه محاصره داعش را در شمال عراق و با افزایش فشارها بر این گروه در سوریه، گزارش‌هایی از جلب شدن توجه داعش به سمت لیبی به عنوان مقر جدید منتشر شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه این ها مطابق تبلیغات انتخاباتی در امریکا صورت میگیرد.
هیلری کلینتن یک امریکایی پاکستانی تبار را بر روی ستیژ می آورد و این مرد پاکستانی به دونالد ترامپ میگوید که من فرزندم را که یک سرباز امریکایی بود، در جنگ عراق از دست دادم، تو چه قربانی به امریکا دادی؟
فردا یش پاکستان بندر جدید تورخم را در داخل افغانستان افتتاح میکند و دولن افغانستان هیچ کاری از دستش بر نمی آید.
روز دیگر دونالد ترامپ ادعا میکند که اول من رییس جمهور امریکا شوم، قدرت نظامی امریکا را دوباره اعاده میکنم.
هیلری کلینتن میگوید که امریکا همیشه از نگاه قدرت نظامی در امریکا درجه اول بوده است و درجه اول خواهد ماند و هم از طریق صلح و هم از طریق جنگ و هم از طریق اخطار به جهان حکمروایی خواهد کرد، اگر باور نداری همین حالا:
به یک منطقه لیبی قوا ما بمبارد میکند، یک طیاره هیلی کوپتر روسی توسط نیرو های مخالف رژیم اسد که از طرف ما پشتیبانی میشوند،سقوط داده میشوند و داعش روسیه و پوتین را اخطار میدهد که جنگ را به داخل روسیه انتقال خواهد داد و پوتین را در خانه اش خواهد کشت و بالاخره رییس ستاد مشترک ما بخاطر دلجویی از ترکیه وارد انقره میشود و طی مذاکراتی با صدر اعظم ترکیه ، کودتا نظامی علیه ترکیه را تقبیح میکند و از دولت ترکیه پشتیبانی میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است