ادامه اعتصاب در ایرفرانس؛ لغو 150 پرواز
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۷    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118938 منبع: پرینت

در اعتصاب این هفته برآورد می‌شود که بیش از 280 هزار مسافر تحت تاثیر قرار گرفتند که این موضوع هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون یورو (111 میلیون دالر) برای ایرفرانس به همراه داشته است.
در ششمین روز از اعتصاب خدمه پرواز خطوط هواپیمایی فرانسه، 150 پرواز لغو شده است.

به گزارش پرس تی وی، شرکت هواپیمایی ایرفرانس اعلام کرد روز دوشنبه حدود 10 درصد از پروازهای داخلی لغو می‌شود اما همه پروازهای مسافت‌های طولانی انجام خواهد شد. همچنین این شرکت از انجام 85 درصد از پروازهای مسافت‌های میان برد از مبدأ فرودگاه شارل دوگل پاریس خبر داده است.

دو اتحادیه خدمه پرواز فرانسه خواستار تمدید مقررات کنونی و افزایش حقوق و مزایا هستند و تهدید کرده‌اند که به اعتصاب ادامه خواهند داد.

کریستوف پیلت از اتحادیه خدمه پرواز SNPNC-FO به خبرگزاری فرانسه گفت اعتصابی جدید از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی گفت در اعتصاب این هفته برآورد می‌شود که بیش از 280 هزار مسافر تحت تاثیر قرار گرفتند که این موضوع هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون یورو (111 میلیون دالر) برای ایرفرانس به همراه داشته است.

در حالی که ایرفرانس اعلام کرده است از روز سه شنبه 90 درصد پروازها انجام خواهد شد، وی گفت: «ما تا پایان هفته درباره اینکه چه اقدامی انجام دهیم، تصمیم گیری خواهیم کرد.»

در همین حال سخنگوی ایرفرانس به خبرگزاری فرانسه گفت اعتصاب ادامه نخواهد داشت.

اتحادیه‌هایی که نماینده نیمی از اعتصاب کنندگان ایرفرانس هستند، پس از شکست مذاکرات درباره ادامه مقررات کنونی و افزایش حقوق و مزایا خواستار برگزاری اعتصاب شدند.

مدیریت ایرفرانس تمدید ۱۷ ماهه این توافق را که ماه اکتبر به پایان می‌رسد، پیشنهاد کرده است، در حالی که اتحادیه‌های خدمه پرواز خواستار تمدید این توافق به مدت سه تا پنج سال هستند.

کریستل اوستر، رییس این اتحادیه با بیان اینکه مذاکرات به بن بست رسیده است، تهدید کرد پس از اعتصاب کنونی که روز سه شنبه به پایان می‌رسد، اعتصاب جدیدی آغاز خواهد شد.

در همین حال ایرفرانس با اعتصاب خلبانان هم روبروست. اعتصاب اول که از ۱۱ تا ۱۴ ژوئن درست پیش از آغاز رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به یورو ۲۰۱۶ برگزار شد، حدود ۴۰ میلیون یورو (۴۵ میلیون دالر) به این شرکت خسارت زد. مدیر عامل جدید گروه ایرفرانس-کی ال ام ماه گذشته موفق شد از اعتصاب خلبانان که دومین اعتصاب در زمان برگزاری مسابقات فوتبال یورو بود، جلوگیری کند.

همچنین اعتصاب دو هفته‌ای خلبانان ایرفرانس در سال 2014 هزینه ای بالغ بر 400 میلیون یورو برای این شرکت در پی داشت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است