عربستان کارگران هندی را گرسنه نگه می دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۱    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118935 منبع: پرینت

وزیر امورخارجه هند نسبت به آنچه که "بحران غذا" در حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان خواند هشدار داده و اعلام کرد دهلی نو مجبور به تامین غذای بیش از 10 هزار کارگر گرسنه و بیکار شده خود در عربستان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند در پیامهایی در توییتر خود نوشت، کارگران مهاجر هندی در کشورهای کویت و عربستان با "دشواری شدید" روبرو هستند و دو تن از مقام‌های هندی قرار است به عربستان و کویت اعزام شوند تا به مسئله این کارگران به همراه مقامات این کشورها رسیدگی کنند.

سواراج تصریح کرد: در عربستان و کویت تعداد زیادی از هندی‌ها شغل‌هایشان را از دست داده‌اند و کارفرمایان آنها دستمزدشان را پرداخت نکرده و کارخانه‌های شان را تعطیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نتیجه این وضعیت برادران و خواهران ما در عربستان و کویت با دشواری شدید روبرو هستند و اگرچه وضعیت در کویت قابل مدیریت است اما در عربستان وضعیت بسیار بدتر است.

وزیر خارجه هند گفت: تعداد کارگران هندی که در عربستان به بحران غذا برخورده‌اند بالغ بر 10 هزار تن است. هندی‌ها نیز جزو میلیون‌ها تن از فقرای آسیایی هستند که در کشورهای حوزه خلیج فارس کار می‌کنند در حالی که در این کشورها گروه‌های حقوق بشری می‌گویند بسیاری از کارگران در معرض استثمار و سوء استفاده از جمله با عدم پرداخت دستمزد مواجه هستند بدون آنکه مجرایی برای احقاق حقوق خود داشته باشند.

روز یکشنبه رسانه‌های هند گزارش دادند کارگران این کشور در کشورهای حوزه خلیج فارس که به دلیل کاهش قیمت نفت با ضرر مواجه شده‌اند. در اردوگاه‌ها از گرسنگی رنج می‌برند و هیچ راهی برای بازگشت به خانه ندارند.

کنسولگری هند در شهر جده تصاویری را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌داد، کارگران تبعه‌ این کشور برای دریافت بسته‌های مواد غذایی شامل تخم مرغ، ادویه و نمک از مقام‌های این کنسولگری صف کشیده‌اند.

سواراج این اظهارات را در پاسخ به یک سری توییت از جانب مردمی که می‌گفتند هندی‌ها در عربستان نزدیک سه تا چهار روز است در اردوگاه‌ها غذا نخورده‌اند مطرح کرد.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه هند نیز گفت: تصمیم برای بازگرداندن این کارگران به خانه بعد از سفر مقامات هند به عربستان اتخاذ خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه هند حدود سه میلیون کارگر هندی در عربستان زندگی می‌کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت عربی فرعونی نه شاخ دارد و نه دم

>>>   حگومت آل سقوط فرعونی نه شاخ معلوم است ونه دم
حگومت آل گرگها حگومت آل مارها آل شیاطین
آل آدم کش آدم خوار آل یهود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است