دردسرهای گواهینامه رانندگی در ایران برای مهاجران
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۳    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118928 منبع: پرینت

✅ جولیا کیدز در خاطرات خود با عنوان «لذت پلشتی» درباره دوران خدمت خود بعنوان کارمند دون پایه در بخش صدور گواهینامه رانندگی می نویسد : ((بازی مورد علاقه ما سرگردان کردن ارباب رجوع هایی بود که کارشان هیچ مشکلی نداشت. بعضی وقت ها چهار پنج بار آنها را بر می گرداندیم تا سرانجام گواهینامه هایشان را که از اول هم آماده بود، به آنها بدهیم. در امتحان کتبی کاری می کردیم که جواب های درست، نادرست نشان داده شود و برای امتحان عملی یک سری مقررات از خودمان در می آوردیم.

✅ مثلا این قانون را که گردش به راست با وجود چراغ قرمز آزاد است شنیده اید؟ خب، این از همان قوانینی بود که ما از خودمان در آوردیم تا مردم را دست بیندازیم. بالاخره هم آنقدر تعداد آدم هایی که این قانون را باور کرده بودند زیاد شد که مقامات ایالتی مجبور شدند آن را در متن قوانین وارد کنند. من که می گویم قدرت واقعی یعنی این !!!))

✅ در ایران برای افغانستانی های دارای اقامت و پاسپورت قانونی که سرگرمی خاصی ندارند، هر سال یک قانون جالب و جدید می گذارند. قانون هایی که با هزاران فکر و با توجه به قوانین حقوق بشری، انسانی، اسلامی و شیعی وضع می شود و اصلا من درآوردی نیست.

🔹سال 88 برای صدور و تمدید گواهینامه باید متاهل باشید.
🔹سال 89 برای صدور و تمدید گواهینامه الزاما باید خودرو داشته باشید البته به نام خودتان باشد! چون اموال منقول و غیر منقول و حتی سیم کارت را بنامتان سند می زنند (نمی زنند!!!)
🔹سال 90 برای صدور و تمدید گواهینامه باید شش ماه اقامت داشته باشید.
🔹سال 91، 92 و 93 سند خودرو بنام خودتان باشد.
🔹سال 94 تاکنون در راستای حل مشکلات ازدواج جوانان مهاجر و راه اندازی موج ازدواج سریع و آسان دوباره تجدید خاطره کرده به قانون سال 88 باز می گردیم ...

✅ از همه این لذتها که بگذریم لذت اخذ مجوز از پلیس امنیت و مهاجرین خارجی و سر و کله زدن با جناب مسئول بخش گواهینامه بسیار مسرت بخش است خدا نصیبتان کند اخلاق خوشش زبان زد خاص و عام هست و انصافا خوب هم کار راه می اندازد و دقت خاصی بخرج می دهد ضمن اینکه رسیدگی به امور گواهینامه مهاجرین الحمدلله فقط در روزهای یکشنبه و سه شنبه امکان پذیر است جناب مسئول برای همان دقت نظر خاصش هر بار که بروی می گوید فردا بیا تا درسسسست و حسسسسسابی روی پرونده تان کار کنم تا ریسمان!!! لای درزش نرود!!!

✅ پس از عبور از بهشت جناب مسئول به باغ دلربای شهرک آزمایش می رسیم از آنجایی که مسئولین امر خیلی با ارباب رجوع دوست هستند از دو تا چهار روز باید به زیارتشان بروید (این مقدار زمان فقط برای تمدید گواهینامه تان لازم هست و الا برای صدور توفیق و لذت معاشرت بیشتری با دست اندرکاران امر را کسب خواهید کرد.)

✅ اگر مثل من شانس بیاورید در اندک زمانی گواهینامه بدستتان می رسد مثلا حدود 5 ماه!
اینها را نوشتم تا در آخر یک خداقوت خاص به همه مسئولین امر بگم ...
خدا قوووووووت دلاوران ...
و من الله توفیق

نویسنده: عنایت الله رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هـرکس دروطن خود زندگی کند پانزده طفل تولد کنید روزی اش بدوش خارجی ها

>>>   در ایران برای افغانستانی های دارای اقامت و پاسپورت قانونی که سرگرمی خاصی ندارند، هر سال یک قانون جالب و جدید می گذارند. قانون هایی که با هزاران فکر و با توجه به قوانین حقوق بشری، انسانی، اسلامی وضع می شود و اصلا من درآوردی نیست.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است