حامد کرزی به دنبال چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۴    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118924 منبع: پرینت

گرچه زمزمه هایی که پیش از این بصورت پراکنده و درگوشی درخصوص ناکامی دولت وحدت ملی و نیز اتمام مهلت دوساله ی عبدالله مطرح می شد این روزها بلند تر و علنی تر شنیده می شود و حتی از زبان بسیاری سران و چهره های شاخص برآمده است؛ اما کرزی به خودی خود یک معما است!

به عبارت دیگر اینکه انتقادات رییس جمهور سابق افغانستان از عدم عمل به قانون و نیز نزدیک شدن به زمان برگزاری مجلس بزرگان (لوی جرگه) با آنچه از زبان دیگران نیز شنیده شده است دو مقوله ی متفاوت است چرا که وی حامد کرزی است و نقش مستقیمی در نظام ریاستی در سال های آغازین حکومت انتقالی و نیز در نظام صدارتی در سال های پایانی حکومت خود داشته است.

وی در مصاحبه ی اخیر خود با نیویورک تایمز، بر لزوم تشکیل لوی جرگه مشورتی یا مجلس بزرگان تاکید ورزیده و از تقسیم قدرت میان افراد و توزیع چوکی ها بر بنیاد روابط در ارگ ریاست جمهوری انتقاد کرده است.

آیا جهان بینی و دیدگاه سیاسی حامد کرزی از دوره ی انتقالی و موقت که خود یکی از بنیانگذاران حکومت جدید پس از طالبان و نظام ریاستی بود با تعریف وی از مصلحت کشور در دوره ی انتهایی حکومتش و پذیرش نظام صدراتی با نقش فعال امریکا، چنین تفاوت فاحشی کرده و اگر چنین است چرا اینک نگران اتمام مهلت دوساله ی وحدت ملی می باشد؟!

آیا حامد کرزی به دنبال چیزی ورای این بوده است که در این دو سال در آن قرار داشته و بر وی گذشته است؟ یا اینکه ضعف و ناتوانی دولت سهمیه بندی شده و نامشروع وحدت ملی وی را به ستوه آورده است؟ حامد کرزی با این انتقادات به دنبال چه است؟ آیا حق اصرار بر برگزاری مجلس مشورتی بزرگان را دارد یا باید صرفا نظاره گر باشد؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نه تنها کرزی بلکه تمام مردم افغانستان از دست سران حکومت دو سر از یک سو وگروه های تروریستی از سوی دیگر به ستوه آمده،مردم به دنبال دولت مردان دلسوز،مؤمن وفاطع در برابر فساد وتروریستان اما کرزی ده دنال سلطنت هست.نادرشاه

>>>   شتر در خواب بیند پنبه دانه.
کارته وال

>>>   ميگويند كلكانى باعث عقب ماندگى كشور شد!
در مدت 9 ماه باعث عقب ماندگى كشور شد، در 264 سال و3 ماه ديگر قبل از او و بعد از او مسول اين عقب ماندگى كيست؟
ميگويند شاه امان الله پادشاه ترقى خواه بود، خوب ميپرسيم چى كرد؟ قوانين را وضع كرد ؟ نه
كدام سرك و شركت ساخت؟
نه كثرت گرايى كرد؟ نه
پارلمان ساخت ؟ نه
چى كرد پس؟ ولا خارج رفت زن ها خارجى را كه ديد باز زن خود را هم گفت حجاب نكن و خودش ها مانند خارجى ها لباس پوشيد !
تحصيلات؟ هيچ، قدرت؟ ميراث !
‫#‏ترقى‬
‫#‏عقب_ماندگى‬
‫#‏نظام_نامه_ناقلين

>>>   هر کس را از دوستانش می شناسند دوستان کرزی ضرار احمد مقبل ،پاروک وردک ،بسم الله خان ، ایوب سالنگی ، گل آقا شیرزوی ، حبیب استالفی ،یونس قانونی، خلاصه رهبر و رفیق چهل دزد ، هیچکس به اندازه کرزی برای وطن خیانت نکرده ملیارد ها دالر را بباد داد فرصت طلائی را که برای ساختن افغانستان مساعد شده بودبه هدر داد ، از نگاه شخصیتی کرزی هیچ خصوصیت مثبت برای رهبری ندارد ده ها عیب دارد فقط سال گرم آمده بود سی آی ای اورا آورد وبرما حاکم ساخت ، زمانی به جرم جاسوسی پاکستان توقیف شد زمانی کاندید طالبان در امریکابود نا خوانده امضا میکند دروغ میگوید رشوت میدهد برای استفاده شخصی خود مفسد ترین افراد را بدور خود جمع میکند
گیلگمش

>>>   کسی میداند (شیخ طاوس ) به چی میگویند؟؟؟؟؟

>>>   برگشت به فهرست اخبارفهرست اخبار ناظرین حقوق بشر:
ملیشه های دوستم باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند
منبع : آریانا نیوز تاریخ: 8/1/2016
ناظرین حقوق بشر افغانستان با نشر گزارشی جنگجویان وابسته به جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را متهم به کشتار، آزار و اذیت و سوء استفاده در ولایت فاریاب در شمال کشور کرده و از حکومت خواسته است تا این افراد را تحت پیگرد قانونی قرار بدهد.
اما بشیر احمد ته ینج، نماینده مردم در مجلس نماینده گان و یک عضو ارشد حزب جنبش ملی در عکس العمل به این خبر در صفحه فیسبوک خود این گزارش را “غیرواقعی و جانبدارانه” خوانده است و خواستار ارائه اسناد، مدارک و شواهد از جانب این ناظران شده افزوده است: “با اینگونه گزارشات نمیتوانید روحیه نیروهای امنیتی افغان را تضعیف کنید، متاسفانه ادعاهای نهاد های تحت نام حقوق بشر با اتهامات طالبان تفاوتی ندارد”.
به نقل از سازمان دیده بان حقوق بشر افغانستان، دولت کابل باید جنگجویان غیرمسئولی که در اواخر ماه جون سال روان شهروندان ولایت فاریاب را کشته و مورد اذیت و آزار قرار دادند را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
دیده‌بان حقوق بشر در گزارشش گفته است، پس از اینکه این افراد غیرمسئول به ولایت فاریاب حمله کردند، با شهروندان این مناطق مصاحبه کردند.
این جنگجویان وابسته به حزب «جنبش ملی» افغانستان هستند که تحت رهبری “عبدالرشید دوستم” معاون اول رئیس جمهور این کشور قرار دارند.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی دستور داده است تا در مورد حملات افراد وابسته به معاونش تحقیق کند که به اساس گزارشات منجر به دستگیری برخی از اعضای این حزب نیز شده است.
پاتریسیا گاسمن محقق ارشد ناظر حقوق بشر افغانستان می گوید: کشتار در ولایت فاریاب نهایت بی‌رحمی جنگجویان دوستم بود.
ب

>>>   به سالهای قبل برگردیم که تازه حامد کرزی رئیس جمهور شد ار همان روز اول ای ادم بد بختی ها شروع شد
فساد اداری و رشوت خوری کشت کوکنار و اعتیاد جوانان به مواد مخدر فقر بیکاری مهاجرت ادم ربای و غصب
ملیون جریب زمنیی دولتی
نبی جاغوری

>>>   از نظر روانشناسی همه خصلت ها وحرکات کرزی بیانگر یک انسان ضعف النفس بی اراده سست عنصر ابن الوقت است که به هیچ عقیده مرامی پابند نیست ، اوگاهی ازجهاد صحبت میکند درحالیکه خودش میگوید مانمیدانستیم که حکومت نجیب برحق است یا ما ؟؟ تا سال 1370 او نمیدانسته کی برحق است! چنین شخصی صرف میتواند برما حکومت کند درجای دیگر جهان مجبور است صرف هوتلی باشد

>>>   حامدکرزی درزمان 15سال گذشته چی کردکه حالابکند.
ع

>>>   کاش افغانستان از عمارات متحده عربی بیاموزد بجای وزارت اقوام و قبایل یعنی وزارت تبعیض نژادی و نفرت پراگنی یک وزارت جدید بنام سعادت و خوشبختی ایجاد کند و در رهبری آن یک شخص انساندوست مثل مولانای بزرگ را نصب کند. اگر چنین انسانی در افغانستان نباشد حتا در افریقا جستجو کند. وظیفه این وزارت این خواهد بود که نخست رییس جمهور متعصب و بدخلق افغانستان را تربیت کند و در افغانستان یک فضایی مثبت خوشبینی و بشردوستی را ترویج کند. شاید درین صورت درین کشور بجای نفرت، انتحار و انفجار همزیستی و بشر دوستی جاگزین شود.

>>>   این قره قل کرزی صاحب براستی پوست گوسفند قره قل است یا پوست مــــــوش ؟؟؟

>>>   قوق بشر نظرات سیاسی و جانبدارانه میدهد

>>>   بــــه نبی جاغوری !
فساد درکشورما دوشادوش دولت کرزي وحاکميت تفنگداران به پيش رفت ، تاثيرجنگ هاي خانمانسوزوگماشتن انسانهاي بي بندوبارواستفاده جو مخصوصا در سالهاي چور و چپاول کشور وسيله افراد تنظيمي وبيسواد باعث شد تا اين پديده شوم، دولت وجامعه جهاني رابه تهديد مواجه سازد. بدون شك وارد كردن ضربات کوبنده وپيهم فساد واختلاس بر سياستهاي دولت ، باعث ازبين رفتن منافع ملي گرديده وحاکميت رابه نابودي وگمراهي کشاند.
در دولت مافیایی و جنایت پرور کرزی هرآنچه زشتی، پلشتی و تباهیست؛ مقدس و محترم وهرقاتل ورهــزن و فاسد؛ شاه وامیر وحاکم مملکت بود ،

>>>   آقای کرزی به حیث رئیس جهور اسبق و یک شهروند افغانستان حق دارد در مورد اوضاع ناهنجار کنونی اظهار نظر نموده و در صدد یافتن راه برون رفت از تنگنای کنونی شود. دشمنان او و سایر مزدوران خارجی از محبوبیت او در قلوب ملیون ها افغان هراس دارند. او یگانه رهبری است که در برابر ابر قدرت جهان ایستادگی کرد و مردانه از منافع مردم افغانستان دفاع نمود. این شجاعت او مسلماً برایش دشمنان زیادی ببار آورده است. به یاوه های این دشمنان دین و ملت و کشور گوش ندهید.
گلداد کابلی

>>>   فلسفه سیاسی حکومتداری پشتونیزم در سده بیست و یکم
پشتونیزم یک آیدیولوژی نژادباورانه است که در راستای منافع استعماری انگلیس در "بازی بزرگ" سده نزدهم در جنوب آسیا زاده شد و تا به امروز در اشکال مختلف ازچپ انقلابی تا راست اسلامی و دموکراسی کاذب غربی ظاهر شده است. پشتونست ها یک گروه خاص نخبگان سیاسی اند که همواره از نام قبایل شریف پشتون بهره برداری سیاسی و نژادی نموده نه تنها باعث بربادی و عقب مانی قوم خود شده اند، بلکه باعث خصومت نژادی و برهمزدن همزیستی اقوام برادر افغانستان نیز شده اند.
بزرگترین کارت بازی پشتونست ها تبعیض نژادی، ناسیونالیزم کاذب و اتکاء به نیروهای خارجی است. پشتونیزم بحیث مکتب زاده استعمار کلاسیک موثرترین ابزار دست قدرت های خارجی در دو سده اخیر از زمان شاه شجاع و عبدالرحمن خان تا به عصر حامد کرزی و غنی احمدزی بوده است.
بعد از سقوط امارت طالبان نسل جدیدی از پشتونیست ها در تحت نام دموکرات وتکنوکرات در زیر چتر ماشین جنگی، مالی و سیاسی ۵۰ کشور جهان وارد بازی قدرت در افغانستان شدند.
فلسفه سیاسی حکومتداری نسل کنونی پشتونیزم با نسل کهنه چندان تفاوت اساسی ندارد. یگانه تفاوت نسل نو مکتب پشتونیزم با کلاسیک اینست که پشتونست های کلاسیک کمی شرم داشتند و با وابستگی خویش با قدرت های خارجی حد اقل در انظار مردم افتخار نمی کردند، ولی پشتونست های سده بیست و یکم به غلامی و وابستگی به ۵۰ کشور دنیا بشمول پاکستان افتخار می کنند و برای کسب امتیازات از هیچ رویکرد غیر مشروع روگردان نیستند.
فلسفه‌ای سیاسی حکومتداری پشتونیزم نو بر پنج محور استوار است:
۱) پشتون محور
۲) خارجی محور
۳) فساد محور
۴) استبداد محور
۵) تبعیض محور

>>>   نه می دانید جناب کرزی دنبال چیست ؟؟ دنبال قدرت از دست رفته اش است گر چه پشت پرده کار می کند سناریو می نویسد و دستور می دهند اما دیگه از پشت پرده خسته شده و حالا می خواهد بیاید جلوی پرده همین و بس !

>>>   پشتونهای آدم های خوب،با اجساس،صادق،مؤمن وبافرهنگ هم دارد پس لطفا همه پشتونها را بد نگوئید .نادرشاه

>>>   پدري امير حبيب الله خان كلكاني در زماني جنگ انگليس افغانستان براي مجاهدين افغانستان آب مي رساند . آب دادن ويا آب رساندن براي مبارزين كه از حريم مقدس افغانستان دفاع كرده است. از طرف نويسندگان و روشنفكراني برادران جنوبي ما سقو پنداشته مي شود ! از اين مردم كه سه صد سال وطن را فروختن وطن فروش بوده اند وطن فروش هستند .بايد پرسيده شود كي ها وطن فروش هستند؟
و معني وطن فروش چيست؟؟؟

>>>   اگه به واقعیت ها باندیشید همه ٱثار بجا مانده جناب کرزی است که امروز افغانستان و مردمش میکشد،،
به نظر مه طالب هابرادران کرزی، پاکستان پدر کرزی و عربستان سعودی بابه کلان کرزی(مدا۶) است،،

>>>   کرزی، احمدزی و تمام این دارو دسته نوکران صهیونیزم بین المللی برای سرکوبی و نابودی کشور ما و افتراق مسلمین میباشند! به هر رنگی که خواهی جامه میپوش/ من از طرز خرامت میشناسم!

>>>   خیانت کرزی در افغانستان نابخشودنی است، ملت افغانستان فراموش نخواهد کرد، که کرزی هم مثل خیلی ریس جمهور های دیگر در افغانستان خیانت خود را کرد

>>>   مردمان که در وقت کرزی کار بارایشان خوب بود خوب میگویند و به کسی که خراب بود بد میگویند در مجموع آدم وطن فروش بود مزدور پاکستان

>>>   کرزی یک کمنام بود امریکا اوردش رئس جمهور افغانستان درستش کرد حرقدر پول درزمان کرزی امد از مادر کلانش نود که دلش سوخته باشه خیرات بته جامی جهانی کمک کرده بمردم اگر وطن پرست میبود ،از طالب وپاکستان دفاع نمیکرد دشمن دیرنی افغانستان برادر خطاب نمیکرد ، هنوز هم جنگه دار دامن میزن ادم مزدور بیغیرت ،اشرف غنی اگرچه خوبی نداره بازهم برای دشمن حد اقل یک کمی بزد پکستان است

>>>   افغانستان را نابود کرد همرای برادران پاکستانی ای کاش برادران یک کمی غیر ت می داشتن که نوکر پاکستان نمی شدن شرم آور است برای طالب و طالب زاده ها

>>>   سیاستهای غلط وپوچ‌ کرزی سبب شد که اففانستان در یک جنگ داخلی تمام عیار فروبرود وادامه سیاستهای قبیلوی در برابر قاتلین مردم افغانستان باعث شد که روزه گار مردم سیاه وتاریک شود نمیگویم نفرین بر کرزی چون نفرین گفتند را هم ندارد .

>>>   لطفا تصویرش را گم کنید .
کرز ی شخص نالایق است که امتحان خود را داده .هیچ فایده ندارد .دال پاکستان را زیاد خورده .

>>>   خاین ترین چهره در تاریخ معاصر افغانستان کرزی است

>>>   کرزی یک قاتل تمام عیار است این یک مار است که همیشه مردم مظلوم ما نیش میزنه تمام این بد بختی ها از دست کرزی است

>>>   این شاه شجاع قرن 21 است و گرگ یک بار مصرف و اجنت امپریالیزم بوده این خاک حیث مادر را دارد و این ....تسلیم اجنبی ها کرده ... پاکستان که همیشه غلام بوده و غلامی میکند امروز این افغانستان زیر حکومت پاکستان قرار داده ...

>>>   حامد کرزی فاسد بود
حکومت فاسد پایه گزاری نمود
از فاسدین دفاع نمود

>>>   حامد کرزی به دنبال دحشت ملی است
چون خودش حکومت وحشت ملی را ایجاد کرد
ملت افغانستان طی چندین دهه اخیر حضور اشخاص ملی و وطن دوست را درتشکیل حکومت کشور به یاد ندارد، برعکس مدام منفورترین چهره ها از سالیان دراز بر گرده ملت مظلوم افغان تحمیل شدهاگر ما تاریخ معتبر کشور را که توسط میرغلام محمد غبارنگاشته شده، را با دقت مطالعه کنیم متوجه میشویم که خاینان حاکم بر قدرت مدام بر سر قدرت جنگیدند و خون مردم بیگناهی مارا بر زمین چکاندند. در ادوار تاریخ افغانستان به استثنایی امیرامان الله خان هر پادشاهی و یا ریس جمهوری که به کمک باداران شان به قدرت رسیدند، تا حد توان به نفع باداران شان پیش رفتند و بدون توجه به منافع ملی، هرکدامشان مادر وطن را به اشکال مختلف به باداران اجنبی شان فروختند و خون صداها هممیهنان ما را جاری ساختند.
این شرف باختگان برای حفظ منافع شان، اشخاص آزادیخواه و جنبش های ملی را به اشکال وحشیانه سرکوب کرده و تا حد نهایی کوشیدند تا تار و پودی از آن بجا نمانداگر نگاهی به چند دهه اخیر بیندازیم، آثار جنگ ، بربریت حاکمان وحشی و... جنگی های تنظمی ها را به خوبی مشاهده خواهیم کرد. و براین حقیقت آگاه میشویم که صدها جنایت و خیانت در حق ملت افغان صورت گرفته که با شنیدنش مو بر تن انسان راست می شود. و امروز همین اشخاص دد صفت با بیشرمی کامل آمدند و با فروختن ....، حکومت وحدت ملی را تشکیل داده اند.
و می خواهند با چهره ماست مالی شده شان توسط امپریالیزم امریکا زیر نام وحدت ملی به جنایات خود ادامه دهند، ملت افغان میدانند که جای این خود بخشیدگان چوکی ریاست نه بلکه زندان است. این خاینان بجایی اینکه یک باری دیگر بر شانه های ملت ما سوار شوند باید محاکمه ملی و بین المللی شوند.
به گونه مثال: حکومت فعلی افغانستان که داد از وحدت ملی میزندحکومت فعلی افغانستان هرگز حکومت وحدت
ملی نبوده برعکس حکومت وحدت خاینان ملی است. حکومت فعلی مثل همیشه متشکل از افرادی مرتجع، وطنفروش، ..... طالبی، تنظیمی، جنبشی، خلقی و پرچمی، تکنوکرات های غربی، و روشنفکران تسلیم شده و وجدان خفته است. که در ذات شان منافع ملی وجود نداشته و رگ و خونشان مملو از خیانت و جنایت است. اگر زره بین بدست یک شخص ملی را در میان بلند رتبه های حکومت جستجو کنیم مشکل و حتی میتوان گفت که ناممکن است. بنا شنیدن نام ملت و وحدت ملی از سوی چنین حکومت دست نشانده و مزدور پرست توهین به مسایل ملی استافردادیکه امروز وحدت ملی را تشکیل داده اند دیروز نقشه
های ، چور و چپاول خانه های مردم، ترور افراد ملی و آزایخواه، جنگ و راکت پرانی بر سر تقسیم قدرت را میکشدند. و حالا میخواهند زیر نام وحدت ملی بر جنایات شان پرده انداخته و پشت پرده به جنایات شان ادامه دهند. میخواهند با تشکیل حکومت وحدت خاینان ملی زمینه جنایت، وطنفروشی، چور و چپاول پول های دولتی... را آسان تر و وسیع تر بسازند و بسوحدت ملی زمانی میتوند مفهوم داشته باشد
که یک حکومت مردمی، دموکراتیک و مستقل در کشور مستقر باشد و ابری سیاه کشورهای امپریالیزم از سر کشور دور شده تا مانع آمدن روشنایی و پیشروی ملت نشود، در غیر صورت دم زدن از وحدت ملی و دیگر مسایل ملی فریب کودکانه بیش نسیت هموطنان عزیز! ما هرگز فریب این گونه بازی های خاینانه را نخورده و میدانیم که امپریالیزم امریکاه و یک مشت خاینان ملی و وابسته به کشور های خارجی و لبیک گوی امپریالیزم امریکا نمیتوانند ارمغان آور صلح، آرامی و استقرارگر یک جامعه مترقی و دموکراتیک
باشد. بنا بیاید دست به دست هم داده سکوت را بشکنیم و نگذاریم این ....صفتان از گرسنگی ما فربه و از اشک و ماتم ما سرود خوشی سر دهند. نگداریم از این بیشتر فلم های کمدی خود را بر سرما بسازند. نگذاریم دیگر قربانی پالیسی های شوم این دیو ها شویم. بیاید علیه این همه بی عدالتی ندا سر دهیم و به مبارزه بر خیزیم. و کشور را از شر این هیولا ها پاک سازیم ملت افغان دیگر فریب این مترسک های بی
ثبات را نخورده و باور دارند که بدون محاکمه جنایتکاران از قبیل سیاف، دوستم، عبدالله، عطا، مجددی،، غنی، کرزی و دیگر جواسیس اجنبیان و شرف باختگان اسلامی هرگز نمیتوان به صلح و آرامی رسیدبدون مبارزه قهرآمیز هرگز وضیعت کشور و ملت ما از این بهتر نخواهد شد و هربار وحشیانه تر قربانی اهداف شوم خاینان حاکم بر قدرت خواهیم شد
انجنییر اسلام الدین ( حنیف)

>>>   تا که این بی ....های شورای نظار باشد ارامی و ترقی را به خواب بیبنید چون در ګهواره در ګوش این مردم صدا میکند که دزدی کنید چور و چپاول را پیشه خود بګیرید.

>>>   بی حیائی وچشم سفیدی تا کدام سـرحـد ؟؟؟؟
کـرزی :
( از تقسیم قدرت میان افراد و تـــوزیــع چــوکی ها بر بنیاد روابط در ارگ ریاست جمهوری انتقاد کرده است.)
بنیــان گـــــذار فساد که لقب مفسد ترین حکومت جهان را کمائی کرد از توزیع چوکی ها ناراض است !!!!
تقسیم چوکی ها باید قسم کرزی می بود که کاکایش سفیرباشد و ودکای روسی بخورد خودش تمام سران جنگ سالار بیسواد را به بلند ترین مقامها بگمارد وبرای آنانیکه بست وچوکی موجود نباشد بحیث مشاور در گله مشاورهای بیشمار شامل ساخته شونــد وماهانه از پــول بیت المال معاش وامتیازات گزاف پرداخته شود خودش هرماه بـــوجی های پر از دالر ویــــــورو را از سازمان های جاسوسی اخذ کند !
آیاافرادی چون ضرار احمد مقبل لیاقت وزارت مخصوصا وزارت خارجه را داشت؟؟ گل آقا شیرزوی دانش واتوریته وزارت راداشت ؟؟
(شاه شجاع )

>>>   طالبان از روستاهای افغانستان اند
کرزی خاین ملی و رهبر ترور و وحشت میگوید
طالبان بچه های اوغان اند و اگر هدف شان بیرون کردن آمریکاست باید با دولت یکجا شوند.
پ ن
بخاطر اوغان بودن از تروريست حمايت ميكنند پس ما تاجيك ها چرا اينكار را نميكنيم و از تاجيك حمايت نميكنيم ؟!!!

>>>   بزرکترین مشکل افغانستان کرزی است تا کرزی در پهلوی ارک لانه داشته باشد ملت روز خوش را نمی بیند

>>>   کرزی خود امریکایی و برای منافع خارجی ها در کشور مثل اجدادش فعال است.

>>>   ســـــــــــــــرتاج فساد ودزدی !
تفاوت بین علــی بابا وچــــــــــــهــل دزد با کرزی وتیم دزدش خیلی زیاد است ، آن علی بابا از خزانه دزد ها برده بئود اما این کــرزی از خزانه وسهم وپول ملت دزدی کرده وصاحب ششصد ملیون دالر پول حرام شده ، از چمله طرفداران کرزی یک انسان پاک وسالم را نشان دهیبد که او به کرزی علاقه داشته باشد؟؟؟
اقلا یک ودو سطر کدام رسانه داخلی ویا خارجی را نشان دهید که درمورد خوبی شخصیت کرزی نوشته باشد؟؟؟

>>>   تا زمانیکه حامدکرزی و اعضای حزب اسلامی گلبیدین جاسوسان پاکستان جا گرفته در ارگ و طالبان تسلیم شده بدولت که در حقیقت جاسوسان پاکستان هستند انها هم در ارگ مانند اعضای حزب گلبیدین بحیث مشاوران ریاست جمهوری خودشانرا به ارگ رسانده اند و جنرال دوستم این جاسوس ترکیه وروسیه در ارگ ریاست جمهور وجود داشته باشند و به جاسوسی شان ادامه دهند واز عمل نادرست شان دستبردار نگردند وکریم خلیلی و محقق این عوام فریبان مردم هزاره و جاسوسان ایران و قانونی و محمدی از اعمال گذشته شان دستبردار نشوند وعلاوتا کشور پاکستان از دست درازی های شان در این کشور واز بین برداشتن مراکز ترورستی ودهشت افگنی را که در پاکستان تحت نظر نظامیان پاکستان فعال اند دستبردار نگردد مشکلات کشور ما مرفوع نخواهد گردید بهتر است همین کسانیکه در داخل کشور اند جلو فعالیت های مخربانه انها گرفته شود ودر قسمت پاکستان باید به ملل متحد از کار خلاف ان رسما شکایت کند تا جلوکار پاکستان را بگیرند .

>>>   کرزی را ما خوب میشناسیم خاین ملی بد تر از شاه شجاع شما در موردش خوب میدانید مادری بیش نیست

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰
با آن همه کمک و پول جهانی افغانستان میتوانست یک کشور آرام شود ولی امروز تحت اداره کرزی آن همه امکانات هم حیف شدو کشور هم هنوز یک خرابه وحشناکی بیش نیست۰

>>>   شـش صـد ملیـــون دالـر که دربانک دارد پــــول معاش او هست یا پول دزدی ؟؟؟

>>>   در مــــــوتـــــور جستجوی گوگل کـرزی یکی از جمله ده رئیس جمهور دزد ترین جـهان معرفی شده است

>>>   میگویند از آن ما رستم شدی به جان ما ستم شدی۰
کرزی کی بود و توسط کی آورده شد که حالا ضد امریکائی شده؟
دوره خدمت به باداران امریکائی اش ختم شد و حالا با سهو استفاده از لاف و پتاق دیورند و فاشیزم پشتونی میخواهد رهبر پشتونهای ناسیونالیست شود۰
پدر فساد، اوج دهنده کشمش های قومی، و دزد تمام دموکرسی و انتخابات ها در کشور همین شیاد پست بود و است۰

>>>   کـــــــــرزی در پشتو ودری به معنی باشنده کـــــرز
اما در انگریزی به کــی کرزی ( CRAZY ) میگویند ؟؟؟؟

>>>   حامد کرزی به دنبال بی ثباتی کشور به تفع طالبان ۰بزرگترین معضله افعانستان همین فاشیست قبیله است ۰کابل بانک را سقوط داد ۰زمین های وزارت دفاع را شهرک عینو ساخت ۰1000فلت بلاکهای قصبه را خایینانه به پشتونها داد ۰
جمشید واقع بین

>>>   کرزی گفته که "کسانیکه برضد طالبان دستورجنگ وکشتار را داده اند، ازمردم افغانستان نمایندگی کرده نمی توانند."
جالب است!
دیگر چه بگوید؟

>>>   خیانت های حامد کرزی
1. پیش از به قدرت رسیدن، از همکاران نزدیک گروه طالبان بود.
2. در زمان فرمان روایی اش، شماری از چهره های خطرناک گروه طالبان را از زندان رها کرد، که برخی شان اکنون جنگ را در شمال پیش می‌برند.
3. چند بار درخواست دوستم را برای سرکوب طالبان رد کرد. این مساله باعث شد که طالبان هزاران شهروند بی گناه را آزادانه بکشند.
4. فساد اداری را در افغانستان در بالاترین سطح آن نهادینه ساخت و مشروعیت بخشید.
5. گروه طالبان را - که در چهارده سال از هیچ جنایتی دریغ نکرد - برادر خواند.
6. در برابر کشته شدن شماری از فرماندهان جنگی و ضد طالب کاملن سکوت اختیار کرد.
7. قاچاقچیان مواد مخدر را کاملن آزاد گذاشت که به کشت، تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر در داخل و خارج کشور ادامه بدهند
8. هزاران جریب زمین دولتی در دوران کرزی غضب شد.
9. از پول و قدرت امریکا به قدرت رسید، اما در آخر روز روابط افغانستان را با این کشور سخت تیره ساخت.
10. در چهارده سال حکومتش، هیچ موقف روشنی در برابر پاکستان نگرفت و مردم را در سردرگمی کامل قرار داد.
11. کابل بانک در زمان کرزی و با همکاری بستگان کرزی به زمین نشست و بنیاد فروپاشی اقتصادی کشور فراهم شد.
12. در کمیسیون های انتخاباتی چهره های ضعیف و فاسد را گماشت تا انتخابات به چالش بکشد و بر سر قدرت باقی بماند.
13. کرزی، مسوول درجه یک وضعیت خراب اقتصادی، سیاسی و امنیتی کنونی افغانستان است.
نویسنده: قیام نوریِ خبرنگار

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این خائن برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن پول هاي فراوان به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰
مراکز عمده طالبان را رسماً از گزند عملیات های قوای مسلح کشور و قوای ائتلاف بین المللی مصئون ساخت۰ مثال موسی قلعه هلمند، و محمد آغه لوگر۰
قتل های زنجیری سران مخالفین طالبان را به همکاران مخفی او و خود شخص کرزی ارتباط میدهند۰
در قانون اساسی کشور با اضافه نمودن مواد تائید نشده از طرف نمایندگان مردم در لویه جرگه مربوطه دستبرد خائنانه زد۰
فساد اداری در دوره کرزی به یک فرهنگ مروج تبدیل شد و مهمترین مهره های اعتمادی شخص کرزی فاسد ترین وزیران دوره حکومت کرزی بودند، مانند زاخیلوال، فاروق وردک، عمر داود زی، و خانواده و اقارب خود کرزی۰
افغانستان اولین کشور تولید کننده عمده تریاک در دنیا، و دومین فاسد ترین کشور دنیا شناخته شد۰
کرزی بسیار سنجیده شده با نصب فاشیست ترین و خائن ترین مهره ها در انتخابات ریاست جمهوری که در آن قدرت باید انتقال میافت، انتخابات را با تقلب های سازمان یافته و مهندسی شده به بیراهه کشاند۰
۳ تریلیون دالر و پشتیبانی همه جامعه جهانی در زمان حکومت این خائن در کشور آمد و همه برباد شدند۰ همه آن قربانی دوباره به قدرت رساندن برادران ناراضی این فاشیست قبیله پرست شدند۰

>>>   کرزی یک... درجه یک است که اساس بی قانونی ومعافیت جنایتکاران را گذاشت.
س

>>>   درین خاک هرکس خیانت بیشتر کند قدر میشود برای ظاهرشاه بابای ملت وبرای کرزی میدان هوائی نام گذاری میکنند ، داود خان تا سی سال هیچ مقبره نداشت امان الله خان را از وطن بیرون کردند

>>>   شاه شجاع قرن 21

>>>   کرزی در قندهار بود که از طریق سی آی آ خبر شد که در جلسه بن رئیس دولت موقت نصب شده است و اولین کاری که بعد از آن کرد اعلان عفو بدون قید و شرط ملا عمر کور را نمود۰ ریس ارتش امریکا رزمفلد در جواب سوالی به این ارتباط بالای کرزی فقط خندید۰

>>>   تا که اوغان است همین کُشت و خون و بد بختی است۰ بهترین راه آنست که این بدوی ها را بگذارید بحال خودشان و هموطنان غیر پشتون باهم متحد شده خواهان تجزیه شوند و یک کشور واحد و مشترک خود را بسازند۰

>>>   حــــــامـد کرزی بدنبال دالــر است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است