چین در قضیه افغانستان کدام طرفی است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118916 منبع: پرینت

یک هیات غیر دولتی از کشور پس از سفر به چین می‌گوید که این کشور تلاش دارد تا افغانستان در مرحله بعدی نشست چهار جانبه در مورد صلح اشتراک کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “هرچند پنج نشست چهار جانبه در باره صلح نتایج ملموسی در پی نداشته‌است اما این هیات پس از سفر به چین می‌گوید که مقامات چینایی تلاش دارند تا افغانستان را برای اشتراک در مرحله ششم نشست چهارجانبه تشویق کند.

این هیات به تاریخ ۲۱ ماه روان میلادی از سوی مرکز تحقیقاتی صلح و جنگ به چین رفته بود و با مقامات آن‌ کشور پیرامون پروسه صلح افغانستان گفتگو کرده‌است.

فیض محمد زلاند یکی از اعضای این هیات که از سوی مرکز تحقیقاتی جنگ و صلح به چین رفته‌ بود روز در صحبت با رادیو آزادی گفت که این کشور می‌خواهد تا در روند گفتگوهای صلح افغانستان نقش پر رنگ تری داشته باشد.

این گفتگو ها در حالی است که یکی از منابع طالبان که می خواست نامش فاش نشود ادعا کرد که هیاتی نظامی از سوی ایشان به چین رفته و پیرامون وضعیت افغانستان با مسوولان چین سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک هیات اعزامی به رهبری عباس ستانکزی، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در فاصله زمانی 18 تا 22 جولای به دعوت حکومت چین از پکینگ دیدار کرده است.

وزارت خارجه چین تا به حال در این مورد اظهار نظری نکرده است اما گمان نمی رود بتوان با روابط حسنه با طالبان به پروسه صلح افغانستان کمک کرد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شما هر دیدگاه که در رابطه به کارمل ریس جهمور سابق افغانستان دارید انرا حفظ کنید . فقط صحبتش با افسران قوایی مسلح افغانستان را یک بار مرور کنید سالها قبل گفته بود چین چه میکند .

>>>   طرف اسرائیل ومنافع خود

>>>   حکومت چین یک مصلحی جانبداری است که توسط چکش طالبان و پاکستن هم به میخ می کوبد و هم به نعل

>>>   چین سیاست درست وحسابی ندارد هرطرف زور وپول باشد همان طرف است چین همیشه دوست پاکستان است . ومانند موش از غرب میترسد. طالبان مزدور غرب را هم حمایت میکند.
کماندو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است