اعزام ۷۰۰۰ نیروی پولیس ترکیه به اینجرلیک
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118890 منبع: پرینت

برخی منابع خبری از حضور حدود ۷۰۰۰ نیروی پولیس به شدت مسلح ترکیه در اطراف پایگاه هوایی «اینجرلیک» و تعطیلی این پایگاه خبر دادند. برخی گزارش‌های تأییدنشده از احتمال اعزام این نیروها برای مقابله با کودتای جدید حکایت دارد.

حدود 7 هزار نفر از نیروهای پولیس مسلح ترکیه با خودروهای زرهی پایگاه هوایی اینجرلیک را که توسط نیروهای ناتو مورد استفاده قرار می‌گیرد، محاصره و مسیر ورودی به آن را مسدود کردند. این در شرایطی است که دسترسی به این پایگاه هوایی پس از کودتای نافرجام تا حدی محدود شده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، برخی گزارش‌های تأیید نشده از این امر حکایت دارد که این نیروها برای مقابله با یک کودتای جدید به این منطقه اعزام شده‌اند.

«عمر چلیک»،‌ وزیر امور اروپای ترکیه اعلام کرد، این تنها یک «بازرسی امنیتی» عادی است. اما این حضور گسترده پولیس به شدت مسلح سوالاتی را در خصوص این «بازرسی امنیتی» مطرح می‌کند.

روزنامه «حریت» گزارش کرد که پولیس ضدترور گزارش‌هایی را در خصوص یک کودتای دوم توسط حامیان گولن برای براندازی رژیم اردوغان دریافت کرده است.

رسانه‌های محلی ترکیه بعد از کودتای نافرجام در این کشور که شب 15 جولای اتفاق افتاد، روی پایگاه اینجرلیک متمرکز شده‌اند. باوجود اینکه صحنه اصلی اتفاقات آن شب استانبول و آنکارا بود، اما اینجرلیک نیز برای مدتی توسط مقامات دولتی ترکیه تعطیل شد و دولت ترکیه چندین نظامی خود در این پایگاه را به اتهام دست داشتن در کودتا دستگیر کرده بود.

تعطیلی پایگاه اینجرلیک به دنبال موجی از تظاهرات در روز پنج‌شنبه گذشته در حمایت از اردوغان انجام گرفته است. تظاهرات کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» سر داده بودند و خواستار تعطیلی فوری پایگاه اینجرلیک شده بودند.

شرایط در اطراف پایگاه اینجرلیک هر لحظه امنیتی‌تر می‌شود، با این وجود وزیر امور اروپای ترکیه یک بار دیگر در توییتر اعلام کرده که تنها یک «بازرسی امنیتی کلی» در پایگاه هوایی اینجرلیک انجام شده است و هیچ مشکلی در آنجا وجود ندارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است