اعدام ۲۰ شهروند موصلی به دست داعش
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118887 منبع: پرینت

گروه تروریستی داعش روز جمعه در شهر موصل، ۲۰ شهروند این شهر را به اتهام خیانت علیه خلافت به اصطلاح اسلامی دستگیر و سپس اعدام نمود.

رسانه های محلی عراق در این باره اعلام کردند: عناصر این گروه تروریستی هفته گذشته به تعدادی از خانه های شهروندان موصلی یورش بردند و کسانی را که مظنون به همکاری با ارتش و نیروهای مردمی عراق بودند، دستگیر و ۲۰ تن از آنان را روز جمعه اعدام نمودند.

عصر روز جمعه، یکی از مسوولین دستگاه قضایی داعش با حضور در مرکز شهر موصل، احکام این افراد را قرائت نمود و آنان را متهم به جاسوسی، ارتداد و خیانت نمود و در پایان آنان را مستحق مرگ توصیف کرد.

«رأفت الضراری» مسئول مرکز رسانه ای استان نینوا با تایید این خبر خاطرنشان کرد: سران گروه تروریستی داعش مدعی هستند، پس از بازجویی از افراد دستگیر شده، مشخص شد ۲۰ تن از آنان، با نیروهای پیشمرگه و نیز رزمندگان ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق، همکاری های پنهانی داشته اند.

یکی دیگر از فعالان رسانه ای در شهر موصل، اظهار داشت: عناصر داعش از مردم این شهر خواستند تا در میدان مرکزی موصل حاضر شوند و اعدام ۲۰ تن از همشهریان خود را که به مبارزه با خلافت به اصطلاح اسلامی پرداخته اند، نظاره گر باشند.

«عبدالله الملا» در ادامه افزود: عناصر این گروه تروریستی حتی خانواده قربانیان را نیز مستثنی نکرده و آنان را مجبور به حضور در میدان اصلی شهر و محل برگزاری اعدام ها، نمودند.

شهر موصل به عنوان مرکز خلافت به اصطلاح اسلامی داعش در عراق محسوب می شوند و در روزهای اخیر و با پیشروی همه جانبه ارتش و نیروهای مردمی عراق به سمت این شهر، عناصر داعش در این شهر که حدود ۱۲۰۰۰ نفر تخمین زده شده اند، به تکاپو افتاده اند و از هر طریقی برای جلوگیری از پیشروی های رزمندگان عراقی بهره می برند.

این گروه تروریستی همچنین به محض مظنون شدن به شهروندان این شهر، آنان را با اتهاماتی همچون جاسوسی و خیانت، دستگیر و سپس اعدام می نمایند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است