تفسیر و تعبیر ماده 61 قانون اساسی برای مینه پال
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۵/۵/۱۰ کد خبر: 118871 منبع: پرینت

آقای حامد کرزی رییس جمهور قبلی طی صحبتی به یکی از رسانه ها گفته بود طبق توافقنامه که بین اشرف غنی و داکتر عبدالله صورت گرفته باید در مدت دو سال مجلس بزرگان(لوی جرگه) دایر و حکومت قانونی شود. بعد از نشر این خبر یکی از سخنگویان ریاست جمهوری بنام جناب مینه پال گفت: حکومت وحدت ملی مطابق ماده 61 قانون اساسی به کار خود ادامه می دهد.

آقای مینه پال ماده 61 به رییس جمهور تفسیر و تعبیر می شود که مطابق همین ماده به قدرت رسیده باشد. شما از جناب رییس جمهور پرسان کنید بعد از امضای توافق بین غنی و عبدالله با حضور داشت جان کری وزیر خارجه امریکا و تصدیق و امضای سفیر امریکا و نماینده یوناما در افغانستان، این حکومت 50/50 بوجود آمد. آرای مردم هیچ مد نظر گرفته نشده به وقت و زمانش کمیسون انتخابات از این دو نفر هیچ کدام را برنده و بازنده اعلان نکرد. اگر معلومات ندارید از نورستانی پرسان کنید و به آرشیو مراجعه کنید.

اگر توافقنامه عامل ایجاد حکومت وحدت ملی گفته می شود بعد از 29 سنبله همین سال این حکومت هیچ قانونیت ندارد. لطف نموده یکبار جناب مینه پال توافقنامه را مطالعه کنید در غیر آن جان کری که این حکومت را ساخته از شما آزرده خواهد شد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آن موضوع توافقنامه صرف برای بعضی تعهدات واجراات بود نه میعاد دوام حکومت ، مثلا گفته شده بود در جریان دوسال جرگه دایر میکنند فلان وفلان میکنند اما گفته نشده که حکومت بعد از دوسال ختم است ، مدت خدمت رئیس جمهور در قانون اساسی واضح است اما ریاست اجرائی کمی مشکلات قانونی درین زمینه دارد
@

>>>   تفسیر و تآویل قانون اساسی و قوانین مولود با نظام حقوقی و حقوق اساسی در افغانستان اینست .
بازورمندان مروت و هم معافیت
باعاجزان درد و رنج بی نهایت
م.ش.ف کابل

>>>   همین قدر میدانیم که اشرف غنی میدان را برده بود و کرزی وکری هردو عبدالله را شریک ساختند حالا اگر حکومت وحدت ملی را از بین میبرید برای اشرف غنی خوب خواهد شد زیرا رئیس جمهور قانونی است و تنها خودش مطابق قانون رئیس جمهور شده است واینکه حکومت 50 /50 را باید لویه جرگه تعین کند درست است اما اگر لویه جرگه تعین نمی شود باید قانونیت زیر پا نگردد وقدرت به اشرف غنی باز گردد
کمیته ملی حقوق دانان افغانستان

>>>   درست است اگر رای های تقلبی واضح واشکار را به ارای حقیقی اشرف غنی محاسبه کنیم برنده شناختهمیشود واگر ارای حقیقی داکتر اشرف غنی را با مقایسه به ارایحقیقی داکتر عبدالله عبدالله مقایسه گردد در انصورت داکتر عبدالله بیشتر ارای مردم را بخود کسب کرده است وبرنده حقیقی و واقعی داکتر عبدالله میباشد از روی خیر اندیشی داکتر عبدالله به توافق امضا شده دوطرف تندهی کرد در غیر ان مردم خشمگین کار را یکسره میکردند که در انصورت بنفع کشور نبود وبا پا درمیانی وخیر اندیشی جان کری وزیر خارجه امریکا توافق قدرت دولت پنجاه پنجاه تقسیم وبه توافق هردو جانب منجر گردید یعنی این دوشخص در دولت فعلی یک سکهدو رخ اند هردو رخ قابل چلند است در صورتیکه یکطرف سکه از چلند به افتد رخ دیگریسکه هم قابل چلند نیست بنابران این دوتن لازم وملزوم یکدیگر اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است