خلیلی: همچنان حامی انتقال برق از بامیان هستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۵/۵/۱۰ کد خبر: 118864 منبع: پرینت

شمار زیادی از متنفذان قومی و محلی، علما، فرهنگیان و جوانان، با استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و معاون پیشین ریاست جمهوری دیدار نمودند.

در این دیدار، استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، ضمن روشن کردن موضع‌ گیری های اخیرش، اعلام داشت که همچنان از داعیه‌ حق‌طلبانه مردم مبنی بر انتقال لاین برق 500 کیلو ولت از مسیر بامیان-میدان وردک، حمایت نموده و از آن کوتاه نخواهد آمد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این آقای خود خواه میخواهد بخاطر مقاصد شوم خود این ملت مظلوم را بفرستد به دنیا دیگر . اول اینکه این باید بخاطر حماقت ... هایش باید محاکمه شود.

>>>   اولین ....ن درموضوع توتاپ همین خلیلی است چراکه وی درحکومت کرزی می توانست موضع متناسب بگیردولی اصلاگپی دران دوره نزدواکنون امده موج سواری می کندومسئول اول قتل مظاهره کننده های دوم اسدنیزهمین مردگ است چون وی دردقایق نودجنبش راتزک نمی کردمردم احساساتی نمی شدواحتمالی که مظاهره دران روزصورت نمی گرفت حتمی بود ولی این.... بامعامله ای کرده بودهمه رااحساساتی نموده وبه سرکهاکشاند.این خلیلی ومدبر....به توتاپ می باشند
ده مردادی

>>>   این آقا خودش از قبل میدانسته که انتحار صورت می گیرد. اینجا پیش مردم سوال به وجود آمد ه چرا خودش در تظاهرات حضور نداشته وهيج یک از فامیل های نزدیک خویشاوندانش در تظاهرات حضور نداشته اند این خاين باید محاکمه شود
رنجدیده در غربت))

>>>   این مردک نامرد در تاریخ 2 اسد کجا بود که حالا باز عوام فریبی میکند
پروانی

>>>   استاد خليلى رهبر راستين ماست. او مثل ديگران احساساتى يا خود محور نيست.

>>>   یکی از مکارترین و معامله گرترین فرد همین خلیلی پست فطرت می باشد.
حالا متوجه شده است که جداشدنش از جنبش پایگاه اجتماعی شان را به صفر نزدیک کرده، ازین حیله های شیطانی خود استفاده می کند.

>>>   آیا بازهم چـــوکی ودالــــــــــــر سفارت معینیت می خواهی ؟؟؟

>>>   دولت به یک تیر دوفاخته زد.
هم جلو انتقال برق به بامیان را گرفت و هم رهبران هزاره را بدنام کرد.

>>>   این نانرد چرا درزمات که دالر وموترهای ارگ دیوانه کرده بود به هوش نبود که به فکر امده باز مردم را فریب بدهند چرا خودش در تظاهرات نبود چرا خانواده اش نبود که از قوم خود سوی استفاده کردفقط قاتل مردم همین است وبس .

>>>   ایـــــن یک شفــــــــــر است بین خلیــــــلی و ع و غ !
یعنی مابازهـــــم دالر وچــــــــوکــــی می خواهیـــــــــم

>>>   اینــبار برای اشتراک در تظاهــــــــــرات پسرانت را بفــــــــرست تا از جمله همیشه حاضر درصحنه باشند
حالا از نظر خلیلی تـــــوتاب از خــط قــرمـــز به خط سبـــــز تبـــــــدیل شده

>>>   بدور از حب بغض موضع خلیلی در رابطه با جنبش روشنایی سنجیده ومعقول است تند روی درهیچ مورد درست نیست.

>>>   هرکس نام. این پروژه را ګرفت حکومت باید انها را به دار اویزان نماید چون بدون جاسوسان کسی دیګری نام این پروژه را نمیګیرد. مردم بامیان برق میخواهد یا مرګ. اګر برق میخواهد به نوبه خود صاحب برق خواهد شد و اګر مرګ میخواهد باز از همین لجاجت و حماقت کار بګیرد.

>>>   خلیلی بخاطر سوابق خود در دوران جنگ جهاد از بی قدرتی میترسد و همچنین اقتصاد مافیایی خانوادگی اش بدو قدرت تهدید میشود وگرنه محافظه کارترین شیخ دنیاست و حالی هم ذره ایی منفعت ممکن خود را در کنار جنبش میداند تا در فرصت مناسب مثل محقق معامله ای برای دولت کند و قدرت یابد وگرنه در 14 سال گذشته یکبار دیده اید خلیلی غیر از چوکی خود و اقتصاد مافیایی شان کوچکترین دفاعی از منافع مردم هزاره بکند؟

>>>   ما مردم هزاره دربین ما خیلی از انسان های شریف دانشمند تحصیل کرده های خوب و فهمیده داریم. ما محقيق وخليلي فاسد را هرگز به رهبری قبول نداریم تعیین شدن این آقا بحیث رهبر اشتباه بزرگ بود البته در آن زمان طالبان درهمه جا پیشروی میکرد ما مردم این خوک را درحالت وسواس دستپاچگی مقرر کردیم در دنیا کسی نبود از ناچار نام بز را گذاشتیم عبدالکریم

>>>   ملکان قوم همیشه مدافع منافع قوم خود اند وازهمین مدرک خود راتغذیه نموده اند وخیلی چاق شده اند وغرض فریب به جهانیان میگویند که ما مدافع تمام افغانستان هستیم بخاطرداشته باشید که به این ملکی قوم بجای نمیرسید چرا اینجا کسانی دیگری هم وجود دارد لاکن چرچر نمیکند وخاموش اند لطفا آنها رادست کم ونادیده نگیرید

>>>   مردم را به موصوعگیری خود به میدان آوری بعد رهای کردی این خیانت نیست، دیگر مردم به صدای دهل شما نمی رقصد . مردم خیانت و خدمت را از عمل کرد شما فهمیده اند. کاختان از خون مردم مظلوم آباد کرده ایدف خداوند انشاالله خانه آخرت شما را که خراب خرابتر کند. مردم با این کاریتان بی عزت کردید.
فرهاد

>>>   سوال من ازین دولت بی کفایت و بی مسئولیت است که چرا این پروژه را درقدم اول تغیر داد وبعد که تغیر داد چرا این ملت بزرگ که اعتراض کردن را قانع نتوانست که کار به اینجاه کشید ایا ارزش این شهدای بخون خفته را دارد ایا مناطق مرکزی جز افغانستان نیست ؟
آیا دلیل بیهوده که دولت داشت که راه سالنگ ها نسبت به راه بامیان کم حزینه تر است ، من از ع و غ ودیگرافراد ذیدخل سوال دارم که آیا حزینه مالی که شما براورد کرده بودید سنگین است یک دولت که تمام جامعه جهانی را میخورد نمتوانست بپردازد ویا این حزینه که ملت مظلوم افغانستان با دادن خون شان متقبل شدند زیاد است ؟

>>>   کسی است که از آقای خلیلی بپرسد زمانیکه معاون ریاست جمهوری بودی و این سروی و پلان در آنزمان تکمیل و خودت نیز بر آن مهر صحه گذاشته ای، حالا چرا بخاطر مسایل شخصی و بخاطر خوش کردن بادارانت به این راه ادامه میدهی و فرزندان این کشور را به خاک و خون مینشانی، فقط برای چند مبلغ دالر و بجا آوردن بادارانت. بس است دیگر به خون جوانان این کشور تجارت نکنید، دیده و شنیده شد که در حادثه جنبش روشنائی همه شان تحصیل کرده به سطوح مختلف بودند. در دوران حکومت کرزی همه کاره قوم هزاره فقط همین خلیلی بوده و بس که همه فرمایشات شان از طرف حامد کرزی قبول میشد در آنزمان در مقابل خود کسی را نمیدید، حالا که محقق و دانش بخاطر جوانان هزاره دست به کار شده اند، و در مقابل فرمایشات خلیلی سد شده اند، حالا دست از این پروژه برنمی دارد چون میخواهد زور خود را به محقق و دانش نشان داده و هم یک مقدار دالر از ایران بدست بی آورد و منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح میدهد.

>>>   خليلي كسي هست كه فقط بخاطر دالرگب ميزند. معامله باميان يادتان رفته كشتن شفيع يادتان رفته وده ها معامله ديكر واخري هم فروختن جنبش اين مردك بايد اعدام شود بادار ودسته اش..... ياران ابوذر

>>>   درزمانيكه خودت همه كاره بودي قرادادرا امضانمودي چرا مخالفت نكردي ؟؟؟؟؟؟ اقاي الحاج خليلي بازم بوي دالر ده بيني ات خورده؟

>>>   با ظهور رهبران جدید جوان با تحصیلکرده هزاره دیگر کریم خلیلی و محقق ودانش مهره های سوخته واز کار افتیده اند هر قدریکه بکوشند تا رهبری ملیت هزاره را با چال ونیرنگ وفریب گذشته شان دوباره در دست بگیرند انزمان دیر شده نمیتوانند رهبران جوان هزاره را از صحنه سیاسی دور سازند وجایشان را همین رهبران فریبکار کهنه کار سویاستفاده جوی سابق بخود شان بر گردانند اکنون که اشرف غنی ریس جمهور درک کرده که کریم خلیلی دیگر جایگاه سابق اش را در بین ملت هزاره ندارد از تعهداش به خواست کریم خلیلی مبنی بر دوام کار پسراش بحیث سفیر و تقرر اسدالله ثعادتیبحیث ریس ارگانهایمحلی ودادن دو معینت به طرفداران خلیلی ابا ورزیده کریم خلیلی بازهم بطرف مردم هزار روی اورده تا از نام انها استفاده نا جایز وشخصی اشرا کند اما با جداکردن اش از تظاهرات خیابانی مردم هزاره جهت براورده ساختن خواست شان در ارتباط برق ۵۰۰ کلی ولت از راه بامیان در بین مردم خود را منفور وبد نام ساخته بخصوص با معامله پنهانی اش با دولت دیگر مردم هزار انرا از خود رانده اند وبحیث یک فرد عادی وخاین به قوم هزار میدانند ومیشناسند دیگر نمیتواند شخصیت سازی وجا سازی برای خودش کند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است