کمیسیون سازی برای حادثه ها بی فایده است
هربار که صدها نفر از هموطنان ما قتل عام می شوند، رهبران بخاطر فریب دادن مردم کمیسیونی را تعیین می کنند که فایده ای به حال مردم نداشته و هیچ چیزی را نمی تواند مشخص کند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۵/۵/۱۰ کد خبر: 118852 منبع: پرینت

برای بررسی رویداد دهمزنگ، حکومت باری دیگر کمیسیونی را تعیین کرد. از اوایل تشکیل حکومت وحدت ملی تا هنوز پنجاه و سه کمیسیون بخاطر بررسی اتفاقاتی که صورت گرفته ایجاد شده است اما نتایج بررسی این کمیسیون ها با مردم و رسانه ها تاکنون شریک نشده است. حکومت افغانستان کمیسیونی را برای بررسی حادثه دوم اسد تشکیل داده است در این حادثه دست کم هشتاد تن جان باخته و حدود سیصد تن زخمی شده اند. آیا این کمیسیون مقصران حادثه دهمزنگ را بررسی خواهد کرد؟

عباس ابراهیم زاده، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» گفت: حکومت افغانستان نسبت به مردم، هیچ دل رحمی ندارد. هر روز صدها نفر از کشور قربانی می شود اما رهبران ما بی تفاوت از کنار آن می گذرند. این رهبران مردم افغانستان را فریب دادند که ما امنیت افغانستان را تامین می کنیم و اقتصاد را بهتر می سازیم.

وی، در خصوص هدف تشکیل کمیسیون ها بیان داشت: هر بار که صدها نفر از هموطنان ما قتل عام می شوند، رهبران بخاطر فریب دادن مردم کمیسیونی را تعیین می کنند که فایده ای به حال مردم نداشته و هیچ چیزی را نمی تواند مشخص کند. این کمیسیون ها هیچ توانایی حسابرسی به عاملان موضوع را نداشته و ندارد.

ابراهیم زاده، با بیان اینکه در این حادثه سه دسته مقصر هستند، عنوان کرد: در قدم اول، حکومت افغانستان مقصر است که تامین امنیت مردم افغانستان به دوش آن است. در قدم دوم رهبرانی که در جنبش روشنایی بودند و این تظاهرات عدالت خواهی را راه انداختند بوده اند، مقصر هستند. در قدم سوم، کسانی که در جنبش روشنایی به دنبال منفعت بوده اند نه برای به دادخواهی برای مردم افغانستان. این افراد باید به مردم افغانستان جوابگو باشند که چطور مردم را به سرک ریختند اما به فکر امنیت آنها نبودند؟ چرا آنها را به جایی نبردند که امنیت داشت؟ چرا مردم را به مصلی شهید مزاری نبردند؟ مردم بیچاره و عوام افغانستان هم هر روز فریب می خورند و پشت سر این رهبران منفعت خواه می ایستند.

نماینده مجلس، از کمیسیون حقیقت یاب می خواهد از تک تک افراد دخیل پاسخ بخواهد و گفت: حالا که حکومت، کمیسیون حقیقت یاب تعیین کرده است باید از تک تک این رهبران نیز تحقیق کند. مردم دیگر اعتماد خود را به حکومت، سران حکومت و کسانیکه ادعای دادخواهی می کردند از دست داده اند. در این کمیسیون باید از کسانی سوال شود که در جنبش روشنایی بودند و در یک شب از جنبش روشنایی اخراج شدند. از آنها سوال شود که چه باعث شد که مردم را در قبرستان برابر کردند و خود کنار رفتند. بعد از آن ازنیروهای امنیتی تحقیق شود که چطور نتوانستند امنیت تظاهر کنندگان را تامین کنند. بعد هم حکومت افغانستان جواب دهد که چه معامله ای با رهبران جنبش انجام داده اند و اوضاع را اینگونه ساختند؟

ابراهیم زاده درپایان گفت: حقوق مردم افغانستان همواره توسط افراد گوناگون پایمال شده است. این افرادهم از شرایط مردم افغانستان استفاده می کنند و آنها را به جاده ها می کشانند و خود به منفعت های سیاسی شان فکر می کنند. در حالیکه آنها که مردم را به خیابان ها می کشانند باید مسوولیت امنیت آنها را نیز بر عهده بگیرد یااینکه باید به حکومت بسپرند تا مردم و جوانان ما اینگونه مانند برگ از درخت نریزند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلی این کمیسون باید دایر نشود چون یګ مصرف اضافی دولت است و کسی که خود را افغان نمیشمارد باید انها تصفیه شود و سرزمین اففانستان برای افغانها است. اګر افغان تاجک. ازبک پشتون یا هزاره است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است