ایروان شاهد دومین شب اعتراضات خود بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۵/۵/۱۰ کد خبر: 118845 منبع: پرینت

با وجود تدابیر شدید امنیتی در ایروان پایتخت ارمنستان دومین شب اعتراضات نیز در این شهر برگزار شد.

تظاهرات شامگاه شنبه نیز مانند راهپیمایی اعتراض آمیز و خشونت بار جمعه شب برای حمایت از مردان مسلحی که 15 روز پیش ساختمان پلیس منطقه اربونی ایروان را با گروگانگیری اشغال کرده بودند و حاضر به تسلیم خود نیستند.

مردان مسلح که شمار آنان پیش از این بین 25 تا 30 نفر اعلام شده، 10 روز قبل پس از آزاد کردن گروگان های قبلی، چهار عضو یک گروه پزشکی را که برای درمان مجروحان به داخل ساختمان رفته بودند، گروگان گرفتند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا در این باره گزارش می دهد که حدود 1500 معترض در خیابان مارشال باگرامیان مقابل مهمترین ساختمان های دولتی تجمع کرده و در حضور صدها مامور پولیس علیه دولت شعار می دهند و خواستار استعفای مقام های ارمنستان هستند.

در جریان این تجمع یک معترض اقدام به خودسوزی کرد که به دلیل جراحت های شدید به بیمارستان منتقل شد و همچنان بیش از 50 نفر در جریان درگیری با ماموران زخمی شدند که هفت تن آنان پلیس بودند و 50 نفر هم به بازداشتگاه انتقال یافتند.

گروگانگیران خواستار آزاد سازی ژرایر سفیلیان رهبر جنبش ضد دولتی نووایا آرمنیا از زندان شده اند.گفته این فرد در نبردهای منطقه مورد مناقشه قره باغ بین این کشور و جمهوری آذربایجان جنگیده است. وی براساس رای یک دادگاه به جرم نگهداری غیر قانونی سلاح و مهمات به تحمل زندان محکوم شده است.

از سوی دیگر، با پایان مهلت تعیین شده پلیس برای تسلیم گروگانگیران، هر لحظه انتظار می رود ماموران مسلح با سلاح های خودکار و خودروهای زرهی همراه با نارنجک حمله خود را علیه مردان مسلح آغاز کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است