وزارت صحت عامه با خون مردم تجارت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۵/۵/۹ کد خبر: 118827 منبع: پرینت

در این روزها خبرهایی به گوش می رسد که سه شفاخانه دولتی را وزارت صحت عامه و یک شفاخانه دولتی را وزارت تحصیلات عالی به بخش خصوصی واگذار می کنند.

شفاخانه های که از سوی وزارت صحت عامه به بخش خصوصی واگذار می شوند شفاخانه جمهوریت با قدامت تاریخی 42 سال، شفاخانه شیخ زاهد که جدیدا اعمار گردیده و تحفه امیر دولت امارات متحده عرب به مردم افغانستان است و شفاخانه جناح که از سوی یک کشور عربی ساخته شده و به مردم مستعضف افغانستان اهدا گردیده است.

به همین ترتیب شنیده می شود که وزارت تحصیلات عالی در تبانی با ناحیه اول شهرداری شفاخانه کادری میوند که قدامت تاریخی بیشتر از همه شفاخانه ها دارد را به تجار ملی بفروش می رساند تا از آن بعنوان مرکز تجارتی استفاده برند. یعنی با این کار وزارت صحت عامه و تحصیلات عالی بار مسوولیت خود را سبک می سازند درحالیکه جمیعت کشور روز افزون است تا هنوز برای 60 درصد مردم خدمات صحی نمی رسد .

هنوز امراض ساری کاملا از بین نرفته تازه مردم به خدمات صحی عقیده پیدا کرده اند. این تغییر فکری نیاز به شفاخانه ها را روز به روز بیشتر می سازد بنا باید تاسیسات صحی دولتی افزایش به عمل آید. دیگر اینکه تا هنوز ما به آن سویه نرسیده ایم که تمام خدمات صحی را به تاسیسات خصوصی بسپاریم در حالیکه مشاهده می کنیم شفاخانه های خصوصی بیشتر اهداف تجارتی را تعقیب می کنند و بر خلاف شفاخانه های دولتی با مسوولیت و فرهنگی که دارند خدمات شان را به روحیه بشر دوستانه ارایه می کنند.

اگر به من قهر نشوند تذکر می دهم که شفاخانه های دولتی سرمایه های بزرگی می باشند و بعضی آن در موقعیت های حساس تجارتی واقع شده اند که زیاد مورد توجه سرمایه داران می باشند. خدا کند تصمیم فروش جنبه فساد نداشته باشد که این تاسیسات بمنظور استفاده شخصی بفروش نرسد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانیکه فیروزالدین فیروز وزیرباشد همنقسم حقگیری ها
جریان دارد

>>>   میگویند شفاخانه سردار داود خان را بسم الله خان خریداری میکند

>>>   ای فیروز الدین فیروز که جدید تقرر حاصل کرد از ساخت شفاخانه به ظرفیت شفاخانه های هند وپاکستان صحبت میکرد , ای.... هم آلوده به فساد شده حتما راه چور چپاول را پیداکرده , خدا هرچه.... درافغانستان است نابود کند الهی
غوری

>>>   بدن کوه بهترین وزیراست

>>>   وزارت صحت بدتر ازدیگر وزارت خانه ها در فساد اداری مالی واخلاقی دچار است خصوصا وزرای...دی.....
همین امروز شفاخانه های خصوصی چور انداخته اند جیب های مردم را تخلیه میکنند وحق میدهند دولت هیچ کنترولی بر آنها ندارد
نرخ معین در بخش معاینات تطبیق نمیشود.هرچه خواستند اخذ مینمایند.دواخانه هذالقیاس داکتران درمعاینه خانه شخصی به همین منوال.کنترولر کیست صرف گذاشتن چندهزار افغانی درجیب شان مشکل حل است.
چوکی ها در ولایات فروخته میشود چرا یک تجدید نظر نمیشود؟پول میدهند اشخاص ناشایسته ست ها تخصصی را اشغال میکند.
وزیر هم درین پروسه سهمیه خودرا دارد.بااحترام داکتر عب الاهی.

>>>   از وزیر تحصیلات عالی هم بگویید. یا این که او پشتون وافغان ملتی خیراست هرکاری که کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است