رهبران جنبش در حال فرار از کشور هستند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۵/۵/۹ کد خبر: 118826 منبع: پرینت

شنیده می شود که تعدادی از سران جنبش روشنایی خانواده های خود را به خارج از کشور انتقال دادند.

یک منبع از امنیت ملی گزارش داد که احتمالا خانواده های احمد بهزاد و جعفر مهدوی که در کابل زندگی می کردند از افغانستان خارج شدند.

این منبع اضافه کرد که این افراد از ترس محاکمه شدن در وقایع پیش آمده دوم اسد و رهبری جنبش روشنایی، خانواده های خود را به خارج از کشور انتقال داده و خود نیز در حال آماده باش خروج از کشور قرار دارند.

خانواده های این افراد از میدان هوایی کابل خارج شده اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مچبور هستند که بگریزند زیرا اینها مسول نسل کشی اند وحتمی است که به ریختن خون مردم بیگناه در محمکه جوابگو باشد
ححح

>>>   چرا از خانواده های اکثر ارکین بلند پایه دولتی از جمله رئیس جمهور رئیس اجرائیه وزرآ و دیگر لاشخوران مفسد و خاین قاچاقبر یا نمی کنید که در خارج زندگی می کنند و از پول دولت هم استفاده می کنند این حق شان است تا به خاطر تامین امنیت اعضای فامیل شان که به خاطر اهداف تروریستی توسط اشرف غنی واتمر یا بردران داعشی وطالبی شان گروگان گرفته نشده از دست این دولت مفسد فی ارض هر کاری که برآید بر ضد آزادی خواهان و عدالت جویان صورت گرفته می تواند آیا همین طور نیست پس این شیر مردان حق دارند که خود وفامیل خودرا را از شر این شیاطین و سفاکان فاشیست قومی و مذهبی حفظ زنده و سر بلند باد جنبش روشنایی حالا این سیلاب خروشان در همه نقاط جهان بر ضد ظلم ستم تبعض نژادی و مذهبی روان است شما خاینین در خانه زنبور شهد عدالت خواهی دست زده اید حالا علاوه از دست تمام بدن شما را گزیده تا چیغ و فغان شما به گوش هر هموطن مظلوم ما رسیده و لعنت نفرین نثار تان کنند .

>>>   شخصی خودم در رابطه به مسیر لین برق از هر طرف که باشد مخالفت ندارم در بامیان با برادران خویش 5سال سپری کرده ام وانها را لایق ومستحق میدانم ولی انگونه تجارتی را که اقایی بهزاد وخانم ناهید .......و به راه انداخته اند. سوال برانگیز است لجاجت وبی منطقی که هم حدودی دارد .با برق گدایی جان اولاد های مردم را به کام مرگ انداختن . خوب است که مردم ما بدانند که چرا اولاد های خود را باخود نیاوردند بلکه انها را وقت به خارج فرستاندن با استفاده به همه یی هم وطنان میگویم باز فریب : یون ها سیاف ها قدیر ها عطا ها کرزی ها و........ ها را نخورید فقط انها تجار اند ومارا مانند امتعه یی خرید وفروش میکنند .

>>>   کا ملآ دوروغ است دوروغ
امان

>>>   این افراد ازجمله خائنین ملی بشمارمیرود که ازاحساسات مردم استفاده کرده ودرنتیجه مردم رابخاک وخون کشانیده اندویک تظاد قومی رادربین اقوام به میان انداخته است بایدمحاکمه شوند.
ع

>>>   مهدوی را نیمدانم اما بهزاد که همسایه ماست بتاریخ دوم اسد بعد از حادثه خونین شام همان روز فامیل اش را از خانه کشیده است که با بیک های کلان از خانه بیرون شدند این را همسایه روبرو ان بروز یکشنبه دوم اسد دریک محفل گفت من هم که خانه در کوچه انطرفی شان است چندبار که به طرف گولایی رفتم واز پهلوی خانه او رد شدم صرف یک محافظ بود وبس فهمیده میشد که کسی درداخل حویلی اش نیست

>>>   جناب ناجی نصرانی وبهزاد بایدمحاکمه شوند.
ع

>>>   رهبران جنبش روشنایی میگویند که دولت به ما روشنایی نمیدهد، بنآ ما به دیار توماس ادیسن مخترع روشنایی مهاجرت میکنیم.

>>>   خانواده های اونا که جرم نکرده اند. این شایعه ای است که شما منتشر می کنید. خودشان که فرار نکرده اند.
اکبری

>>>   تعجب !
طی شانزده سال اخیر نه تنها مبارزات مفکوروی سرکوب بوده حال مبارزات اجتماعی هم سرکوب است تاسرشناسی در افغانستان باقی نماند.
اگر در مظاهره جنبش روشنایی انفجار صورت گرفته مسولش دولت است که امنیت گرفته نتوانسته درصورتی مظاهره مسول باشد در انفجارات سایر نقاط افغانستان مسول کیست ؟
من اوزبیک هستم اما جانبدار مفکوره این مظاهره هم هستم .اگر مقامات تصور کنندکه مردم منبعد بخاطر حق مظاهره نکنندپس برگردند به مقاومت دوران جهاد خوری یادفاع هرج و مرجی که از کنترول دولت هم خارج شود ؟
عریضه جمعی و فردی گناه نیست امیدوارم شخصیت نکنند!
وطندار

>>>   بایدکه داودناجی کمونیست لایک به اعدام محکوم شود.
ع

>>>   کسیکه همرای آقای داودناجی دریک کلاس درس خوانده است میگویدکه او یک مسیحی است.
مالستانی

>>>   خایین ، خایف است - الی روشن شدن موضوع ایشانرا ممنوع الخروج اعلان دارند - میشه زیر کاسه نیم کاسه ی باشد.
حسین داغدارازبرچی

>>>   فکر نمیکنیم که چنین چیزی واقعیت داشته باشد این شایعه سازی کریم خلیلی و دارو دسته ان به همکاری امنیت ناملی براه انداخته شده تا از یکطرف کتمان معامله پشت پرده اش را با دولت و اعاده حیثیت ووقار ریخته شده شان از پاکشی شان از صف مظاهره چیان و نگذاشتن خلیلی در محفل فاتح خوانی شهدای حادثه طرحه ریزی گردیده باشد واز جانب وهم وترس انداختن بدل رهبران جنبش روشنایی از دستگیری انها و وادار ساختن شان بفرار باشد این شایعه خود نشان دهنده ان است که کمیسون حقیقت یاب تعین شده حقیقت را نشان نداده بلکه حقیقت سازی و مسول سازی رهبران جوان روشنایی در ارتباط تظاهرات دوم اسد نظر ارایه خواهند دادند .

>>>   تبلیغات آی اس آی و استانکزی از امنیت ملی افغانستان است

>>>   امنیت ناملی وقتی پاکستانی ها در زیر پای شان موتر مملو از مواد منفجره داخل میکنند آگاه نمیشوند دنبال فامیل های مردم هستند

>>>   دست از دسیسه بر دارید برای سرپوش گذاشتن روی اعمال معامله گران این قدر شایعه پراکنی نکنید. برفرض که خروج زن وبچه های ان ها از کشور واقعیت داشته باشد چیزی از محبوبیت سران جنبش کم نمی کند چرا که هواداران متوجیه دسیسه ی مسافران ارگ می باشند. امروز در افغانستان کسانی که بیرون از دایره حکومت است امنیت ندارد ،

>>>   فرار نكرده اند، براي رخصتي و خريداري و آوردن مزد شوهران شان از دول همسايه خرج رفته اند، دوباره باز ميگردند، بايد محقق و خليلي تحقيق نمايند كه چطور هراتي و بدخشي نماينده گي از هزاره و بامياني ميكنند، و منابع خارجي اين واقعه را دريابند، كه در پشت پرده چه دستها است

>>>   بهزاد.... ملی است. من آنرا خوب می شناسم. ازینکه در وقت کرزی وغنی برایش مقام داده نشد .مردم را استعمال نموده دست بما جرا جوئی میزند .چرا از فامیلش کشته ویا زخمی نشده .فامیلش اشتراک نکرده بودند.باید محاکمه وبدار آویخته شود..... است.
حکیم هراتی.

>>>   تا جاييكه من خبر دارم بهزاد در تحريك مردم فقط براى گرفتن پناهندگى از آلمان سهم گرفت.
مؤمنه

>>>   با درود خدمت خوانندگان این سایت
دوستان هر دو جناح جنبیش روشنایی از شما عازانه و دلسوزانه تقاضا دارم التماس میکنم بیش از این شان و حیثیت هزاره را نگذارید که پایمال شود عده ای از جوانان کم تجربه و پاکدل نا خواسته اسیر جو بوجود امده توسط دشمنان مردم ما میشوند صفحات فیسبوک که خیلی هایش جعلی هست نظرات اشخاص مغرص هست.
دوستان اگر دربین خود مشغول تهمت زنی و افترا شویم از هدف اصلی باز میمانیم نیروی ما هدر میرود جوانان سرخورده و مایوس میشوند چیری جز تباهی به دست ننی اید و این همان چیزی هست که دشمنان ما میخواهند .
بیاد داشته باشیم که در دوران رهبر شهید هم همینطور شد عده ای نیروهای مخلص و فدا کار مزاری بزرگ را وندی میگفتند و میگفتند اینها نماز نمی خانند در سنگر ها کار های خلاف انجام میدهند و هزارن تهمت ناروای دیگر عده مسلمان نما های عقده ای و خشکه مقدس ها فتوا ها دادند علیه سربازان فدا کار و و مخلص بابه و اینطور نیروی بابه تقلیل یافت
اما پس از دوران مزاری بزرگ ما پی به اشتباه مان بردیم که اکنون از هر انسان هزاره که بپرسی یاد شفیع وو نصیر و ابوذر ، صالیحی جمعه گل و محمد سیاه ها را میکنیم اکنون برهه حساس هست امید وارم نخبگان هزاره از هر دو جناح درک واقیعی و دور اندیشی وسیع و کامیل داشته باشند و قلم به دستان رسالت بس عظیم دارند که اندکی شکاف ایجاد شده را ترمیم نمایند علمای مسول نقش بس ارزنده دارند تا دین خودشان را ادا نمایند شهدا یادشان گرامی و هیچ عقل سلیم قبول ندارد که هزاره در کشتن جوان هزاره راضی باشد و حتی در خشونت بر علیه هیچ قوم شریف این سر زمین سابقه ندارد ، پس باید نیروی فکری همه ما منسجم و متحد در راستای تحقق هدف اصلی و ارمان والای جنبیش روشنای باشد .
ما پیروز میشویم اگر متحد باشیم . و اما اگر کدام حساب داخیلی جناحها باشد هم اکنون وقت تصفیه حساب نیست.
محمد - از استرالیا

>>>   اعتراضات مدنی بودند و جواز قانونی هم داشتند۰ این دولت بود که مسئولت امنیت را به عده داشت نه خود معترضان۰
مسئولیت این حادثه را سر قومندان قوا های امنیتی کشور یعنی خود غنی کوچی دارد۰ غنی احمدزی باید جوابگو باشد و باید محکمه شود، نه معترضان۰ فامیل این ..... قبلن در خارج کشور بوده و با این کشور و مردمش هیچ مشترکاتی ندارند۰

>>>   حکومت ...،مفسد،بی غیرت،نالایق ،نفاق انگیز،ومزدور جان کری حق مردم ولایات مرکزی را پایمال و با دسیسه بازی با تروریستان تاریک اندیش کافر داعش مردم عدالت خواه ما را قتل عام نموده اند بدانند که هرگز نمیتوانید بین مردم ورهبران جنبش روشنائی تفرقه بندازید واهداف فاشیستی خود را جامه عمل بپوشانید، حالا که با زبان انسانیت خواسته هایمان را مطرح کردیم نه تنها نفهمیدند بلکه دستهاشان را به خون صدها تن ازمردم ما آلوده کرده اند ما ناگزیر هستیم راه های دیگر جستجو کنیم که در آن صورت همه خواهیم سوخت!رهبران به دوران رسیده یکی یکی رفتند چند دلاری گرفتند وسجده کرده اند دیگر در بین مردم ما جای ندارند وبا زدوبندها چهره های ناپاک وخیانت شان را به مردم نمایاندند اما مردم دیگر تحمل تحقیر،توهین وقربانی دادند را ندارند واز چقوق شان نمیگذرند.نادرشاه

>>>   کسانیکه همراه مالستانی دریک کلاس درس خوانده اند میکویند او امریکائی است

>>>   درمورد مهدوی شاید مبالغه شده باشدولی درمورد بهزاداین.... که زبان مثل مارذهردار ا می باشدصدق می کندبه یقین می توانیم بګویم که فامیل اش فرارکرده وخودش هم راهای فرار را می پالد

>>>   باید اینها جوابگو باشند مسؤل کشتن افراد بیگناه شدند

>>>   از ترس محاکمه

>>>   داودناجی واحمدبهزادمقصدرهبرشدن رادرجامعه هزاره داشتندکه درنتیجه جوانان باتحصیل مارابخاک وخون کشاندن بایداین دوتن خصوصاً ناجی مسیحی که سالهااست ازاسلام روگردانیده است را به اشدمجازات(اعدام)محکوم کندتاباشدکه درس عبرت برای دیگران گردد ودیگرازاحساسات مردم استفاده سوءننمایند.
جاغوری

>>>   یا این شایعات نمی توانید تصمیم مردم رابرای احقاق حق خود صرف نظر کنند اگر رهبران جنبش باشند یا نباشند مهم نیست چون برای ما مردم هدف مهم است نه شخص ما برای رهبران جنبش به خیابان نیامدیم هدف ما رفع تبعیض وکسب عدالت است وخواهد بود .

>>>   سلام.چرا بهزا د فرزندان واعضای فامیل خودرا در مظاهات تویق نکرد وبا خود نیا ورده بود.صرف فرزندان غریب استعمال و به تظاهرا کشانیده شوند.....به بهزاد ودارو دسته .... آن باید محکمه وبدار آویخته شوند تا عث عبرت دیگران گردد.
قدوس از هرات.

>>>   هموطنان عزیز سلام علیکم ورحمته الله وبرکاته!
رهبران جنیش روشنایی مردم مظلوم وبیچاره را به خاک وخون کشید .... باچنین رهبران بیسواد واستفاده جو، که مردم بیچاره مارا به مصیبت مبتلا ساختند وچنین مصیبت بلای جانشان گردد.
با احترام
کاظم علی
باشنده بامیان

>>>   اگر کسی و یا حکومت باز فتنه انگیزی کند و قصد داشته باشد که رهبران جنبش روشنائی را مسوول عمل کرد خود بداند این را کور خوانده است در مقابل آن باید تمام جاده های کابل را کانتینر مانده و همه راه ها را مسدودنمایند در عزا داری همه شهدا رهبران جنبیش روشنائی اشتراک کرده بودند و هزاران مردم بهمین مناسبت در مراسم فاتحه خوانی بدون ترس از توطیه دیگری سهم گرفتندونه دولتی ها ! فاتحه که از جانب محقیق به طور رسمی در مسجد الرهرا بر گزارشده بود به دشنام و ناسزا گفتن به محقیق و عزاداران خود ساخته تبدیل شد. که همه شاهد اند.
وطندار

>>>   دروغ است.
داود

>>>   مـی گفتند روز چمعه آخرین روز دنیا است چی شد؟؟
ر بسیاری از وبلاگ های علمی — ترویجی دنیا خبر فرارسیدن آخر دنیا در خزان امسال و در تاریخ بین 22 تا 28 سپتامبر شایع شده است. طرفداران تیوری توطئه گرانه معتقد هستند که سه ماه دیگر یک شهاب بزرگ آسمانی به سطح کره زمین سقوط می کند که در نتیجه اثابت آن تمام دنیا از بین می رود.
یک کارشناس خودخوانده در حوزه فضانوردی نیز تایید کرده است که آخر دنیا طبق کتاب انجیل به زودی فرا می رسد. به اعتقاد وی، پس از سقوط این شهاب سنگ به زمین، عصر «سوگ هفت ساله» فرا می رسد.
گفته میشود که کارکنان ناسا این نقطه نظر را تائید میکند. دانشمندان می گویند که بیشتر ستاره ها در فضای اتموسفیر زمین میسوزند. این مساله باعث از بین رفتن لایه محافظ کره زمین می شود.
گیلگمش

>>>   اول اینکه فامیل داود ناجی در اولین سال نشست کرزی اافغانستان را ترک کردند و داود ناجی خود به عنوان خبر نگار بی بی سی در افغانستان ایفا وظیفه میکرد تنها یک فرزند داشت. این حق قانونی هر شخص است که مطابق خواست خود زندگی کند شاید اندیشه خانم بهزاد با خود بهزاد متفاوت باشد شاید خانم بهزاد علاقعه به اندیشه شوهرش نداشته باشد مطابق میل خود زندگی نماید بهزاد شخص نیست که خانواده و زندگی خانواده اش را مانند قدرت طلبان جاهل در انحصار خود بگیرد و گذشته از آن خانم بهزاد مجبور به حسابدهی نیست که از ترس جوابگویی وطن را ترک کرده باشد و قتیکه در یک ملت و تحت ریاست ریس جمهور بیک چشم بهم زدنی صدها نفر به خاک و خون کشیده میشود پس فامیل بهراد چیست این حق خانم و فامیل بهزاد است که در زندگی شان تصمیم بگرد نه حق من و تو دولت شاهی شخص بزرگ و با اندیشه بود که با اراده خود در این تشکیلات اشتراک داشت و با افتخار تمام کار میکرد و از حق مردم بی دفاع دفاع میکرد و در هنگام توضیع نمودن غذا به مردم جان خویش را از دست داد دولت چه کرد ؟ یا تو نظر دهنده چه نوشتی که در جان بهزاد و ناجی چسبیدی آنها خود شان در صحنه حاضر هستند بجای خانواده های مردم عام خانواده های تروریست و انطهاری باید جستجو شود که از خانه های شان به جای سپر به خاطر کشتن مردم استفاده مینمایند و حملات انتهاری را از همان جا برنامه ریزی میکنند

>>>   کسیکه باید محاکیمه سران نابکار حکمت است یعنی ع غ د م بهزاد و بقیه اعزای جنبیش هیمایت ملت را باخود دارد کسیکه هیمایت کننده اش ملت باشد هرگیز شکست نخواهد خورد ایکاش حکمت بجای طوطیعه ها بفهمد لجبازی باملت عاقیبت جز نابودی نتیجه دیگری نخواهد داشت

>>>   سخن واهی و دور از حقیقت است، جز افترا و پراکنده ساختن اذهان عمومی چیزی دیگری نیست!!!!
مردم الی اخیر یک قطره خون شان حمایت شانرا از جنبش روشنایی اعلان نموده و هستند، و به هیچ توطیه، هیله و نیرنگ دولت فریب نخورده و به خواست هایشان الی برآورده شدن آنها تاکید میدارند!!!
جعفر از کابل

>>>   دروغ محض است بس!!!

>>>   بهزاد ورحمانی مرمان لجوج، توطیه گر ماجراجو و اشخاص فاسد میباشند عامل ازبین رفتن مردم مظلوم هزاره در دوم اسد واقع دهمزنگ میباشند واینها از سفارت ایران درکابل تقریبآ چند ملیون دالر پول اخذ نموده اند .
سرور از کوهستان

>>>   باجناب (جاغوری) موافقم آقای ناجی یک مسیحی است بایدمحاکمه شود.
ع

>>>   نگفتم که هزاره های لوده را براه انداختند تا خودشان چاق شوند

>>>   چون بهزاد مرد حرف و قلم وبا جرعت و درایت است و از جمله رهبران جوان جنبش روشنایی محسوب میگردد ودر شورای ملی هم سخن رانی تندو تیز خود را در برابر کوتاهی دولت کرده و میکند به این لحاظ زیادتر توطعه و دروغ پراگنی در مورد بهزاد هم از طرف دولت وهم از طرف کریم خلیلی و اسدالله سعادتی و محقق ودانش راه اندازی گردیده ونشانه گرفته شده است در حالیکه هدف ومرام شان تخریب رهبری جوان جنبش است تا جای رهبران سود جوی کهنه کار عوام فریب گرفته نشود وهمیش معامله پشت پرده را به نفع خود شان انجام دهند .

>>>   چرا ع.غ محاکمه نشود کسانیکه باقلم با سخن باهرکتی مدنی همچون صدای عدالت خواهی که در جهان نمونه مثال بود به گوش جهان رسانید

>>>   لوده تو خود هستی پشتون پرست خودخواه که به قوم دیگر توهین کردی

>>>   برادران عزیز!
دولت حاضر است که به مردم شریف بامیان برق بدهد، اما مضاهره برای چه برای کشتن مظلوم وستمدیده قشرکوچک جامعه، متاسفم باچنین رهبران جنبش روشنایی.
سرور ازکوهستان

>>>   چه كسي جنبش رادرست كرد؟ چه كسي ميان مردم رفت وشعار داد كه من حق شمارا ازدولت ميكرم چه كساني جنبش را فروخت؟ كسي ياكساني محاكمه شود كه جنبش را فروخته وبسوي مردم تير اندازي كده.. ياران ابوذر

>>>   فامیل و اولاد های غنی کوچی در کجای اوغانستان زندگی میکنند؟ در کشتار اعتراضات جنبش هیچ کسی مسئول نیست جز دولت غنی۰ معترضان اجازه نامه اعتراضات را از دولت گرفته بودند و تامین امنیت وظیفه دولت و وظیفه سرقمندان امنیتی کشور بود و او باید محکمه شود نه دیگران۰

>>>   اولاً این حق همه مردم است که بتوانند جهت تأمین امنیت جان و مال خود از جایی به جای دیگر هجرت کنند حتی به دیگر کشورها.
اما این بدبختان و یا بدچانس ها که تازه میخواهند فرار کنند اما آنانی که پیش از پیش به علت اینکه نیت خیانت به مملکت و مردم را در سر پرورانده اند و در حال خیانت میباشند خانواده های محترمشان را در خارج سکنا داده اند و حتی تابعیت آن کشور را گرفته اند را هیچ نمیگودید به شمول جناب محترم ع و غ .
محمدی
کابل

>>>   اعتراضات مدنی بودند و جواز قانونی هم داشتند۰ این دولت بود که مسئولت امنیت را به عده داشت نه خود معترضان۰

>>>   بردران هموطن و عزیز و داغ دیده من به همه ما معلوم است که این اشخاص فرصت طلب بدنبال منافع شخصی خود هستند نه منافع مردم مظلوم ما. مردم شریف مارا به سرکها کشاند بخاطر منافع شخصی شان. من قبلآ هم مطلبی مبنی براینکه این اشخاص که به احتمال زیاد از کشور خارج میشوند و فرار میکنند نوشته بودم. و باید هر چه سریعتر ممنوع الخروج شوند و در یک محکمه علنی محاکمه و مجازات شوند. حالا هم از دولت هیچ توقعی نیست که جلو شان را بگیرد . این مردم هستند که جلوشان ر ا باید بگیرند و نگذارند که فرار کنند.
حسینی بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است