کشته شدن یک پولیس در تیراندازی در کالیفرنیا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۷    ۱۳۹۵/۵/۹ کد خبر: 118792 منبع: پرینت

در حریان یک حادثه تیراندازی به افسران پولیس در شهر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیا، یک پولیس کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

به گزارش پرس‌تی‌وی، پولیس آمریکا اعلام کرد در حادثۀ تیراندازی به افسران پولیس در شهر ساحلی سن دیگو در جنوب ایالت کالیفرنیا در جنوب غرب این کشور، یک افسر کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

شلی زیمرمن، رییس پولیس سن دیگو روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد یک مرد اسپانیایی‌زبان به عنوان مظنون دستگیر شده است.

زیمرمن گفت افسرانی که به آن‌ها شلیک شده است، پیش از حادثه از طریق بی‌سیم اطلاع دادند که در حال ایجاد یک ایست بازرسی برای متوقف کردن یک مظنون هستند و مدت کمی پس از آن، درخواست پشتیبانیِ اضطراری کردند.

به گفتۀ رییس پولیس سن دیگو، وقتی نیروهای پشتیبان به محل حادثه در جنوب شرق شهر رسیدند، به دو افسر تیراندازی شده بود. یکی از آن‌ها پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

در پی وقوع این حادثه، پولیس عملیاتی برای ردیابی مهاجمین آغاز کرد اما با وجود دستگیر شدنِ یک نفر، جستجو برای یافتن مظنونین دیگر کماکان ادامه دارد.

هنوز گزارش دقیقی از علت بروز این حادثه منتشر نشده است، اما اخیراً به دلیل افزایش اقدامات خشونت‌بارِ پولیس و مرگ چندین رنگین‌پوست در آمریکا به وسیله پولیس، تظاهرات و خشونت علیه پولیس ایالات متحده افزایش یافته است.

درگیری‌های اخیر از تاریخ 15 تیر ماه پس از آن بالا گرفت که دو مأمور پولیسِ سفید پوست در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا به یک مظنون سیاه‌پوست که اسلحه‌ای در دست نداشت، 6 بار شلیک کردند. انتشار ویدیویی از این حادثۀ تلخ، موج تازه‌ای از اعتراضات علیه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستانۀ پولیس امریکا به راه انداخت.

پس از این اقدام پولیس و مرگ دو مظنون سیاه‌پوست دیگر به دست نیروهای پولیس در دیگر نقاط آمریکا، یکی از نیروهای سابق و رنگین‌پوستِ ارتش در تاریخ 17 تیر با تیراندازی به نیروهای پولیس امریکا در دالاس در ایالت تگزاس یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها علیه نیروهای پولیس در صد سال اخیر را رقم زد.

در این حادثه پنج نیروی پولیس کشته و هفت پولیس دیگر زخمی شدند.

به فاصلۀ 10 روز پس از این حادثه، سه نیروی پولیس نیز در جریان تیراندازی در شهر باتون روژ کشته شدند. مظنون 29 سالۀ این حادثه که به ضرب گلولۀ پولیس کشته شد، پنج سال در نیروی دریاییِ آمریکا خدمت کرده و در مأموریتی 6 ماهه در جنگ عراق حضور داشت.

پولیس آمریکا در سال 2016 به بیش از 520 مظنون شلیک کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است