45 روز تنفس آزاد برای اشرف غنی
بار دیگر فرصت مغتنمی به ارگ نشینان بخصوص اشرف غنی و عبدالله دست داده است که از خاموشی خانه ملت و نبودن نظارت بر مواضع خود حداکثر استفاده را ببرند و فرمان تقنینی نهایی خود را صادر نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۵/۵/۷ کد خبر: 118768 منبع: پرینت

با شروع رخصتی تابستانه ی 45 روزه ی شورای ملی اعم از پارلمان و سنا، پرونده ی سرگردان و مختومه نشده ی اصلاحات انتخاباتی و انتخابات شفاف و قانونمند به دست رییس جمهور افتاد تا در فضای باز بی مخالف و بی رقیب خود یکه تازی کند و فرمان تقنینی نهایی خود را صادر نماید.

همچنان قصور و اهمال کاری و سنگ اندازی ها بر سر تصویب و تایید و توشیح قانون اصلاحات و انتخابات به گردن دیگری می افتاد و توپ انتقادات و اتهامات در میدان مجلس نمایندگان و مجلس سنا و ارگ ریاست جمهوری و کمیشنرهای کمیسیون های انتخاباتی جابجا می شد که اول اسد اعضای شورای ملی به رخصتی تابستانه رفتند.

اینک در بحبوحه ی ابهامات و ایرادات بسیاری که بر خود فرمان تقنینی پیشین رییس جمهور، قانون اصلاحات انتخاباتی و تعویق انتخابات پارلمانی تا اطلاع ثانوی وارد می باشد؛ فرصت مغتنمی پیش روی اشرف غنی قرار گرفته تا هر چه دل تنگش می خواهد انجام دهد و 45 روز تنفس سیاسی داشته باشد.

متاسفانه امتیازات و تسهیلاتی که طرف های درگیر و ذی نفوذ در امر تصویب و توشیح و اجرایی شدن قانون اصلاحات انتخاباتی از خزانه ملی و از چوکی های حکومتی می خواهند با یکدیگر در تضاد و تقابل است که این مساله به درازا کشیده شده وگرنه همچون دیگر طرح های دولتی، با کمی دست و دلبازی و مهمانی های خصوصی به سر منزل مقصود می رسید.

اگر چه پیش از این نیز انتظار می رفت که اولتیماتوم روسای جمهور و اجرایی مبنی بر تعیین تکلیف قانون اصلاحات انتخاباتی و تعیین زمان دقیق انتخابات پارلمانی راه به جایی نبرد و سرانجام این پرونده ی خاک خورده پشت درهای بسته و چوکی های خالی شورای ملی بماند؛ اما باید منتظر ماند و دید در طی این 45 روز چه بر سر اصلاحات و انتخابات خواهد آمد و اشرف غنی چگونه معامله خواهد کرد؟

فرمان تقنینی پیشین رییس جمهور نیز درخصوص اصلاحات انتخاباتی در فاصله ی 15 روزه ی رخصتی زمستانه ی پارلمان و سنا صادر شده بود که از سوی مجلس نمایندگان رد و از سوی مجلس سنا مورد تایید قرار گرفت گویی اشرف غنی جز در مواقع تعطیلی شورای ملی به فکر انتخابات و اصلاحات نمی افتد!

اینک بار دیگر فرصت مغتنمی به ارگ نشینان بخصوص اشرف غنی و عبدالله دست داده است که از خاموشی خانه ی ملت و نبودن نظارت بر مواضع خود حداکثر استفاده را ببرند و فرمان تقنینی نهایی خود را در ضرب الاجلی از پیش تعیین شده صادر نمایند. عدم اتفاق نظر میان پارلمان و سنا بر سر کمیته گزینش و سپس انفعال این کمیته با جمعی از افراد (ناهماهنگ و ناهمگن) مصداقی بر این مدعا است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رییس جمهور به دنبال چنین فرصتی می گشت تا خود خواهی های خود را در حکومت روز به روز بیشتر نمایش دهد.

>>>   رییس جمهور، قوه احراییه و مقننه و قضاییه و جامعه جهانی همه تگ و تگمار اند که از یکدیگر شان دفاع میکنند.
همین پارلمان در آغاز ریاست جمهوری اشرف غنی، به همه کابینه اشرف غنی رای داد.
همین قوه اجراییه به ریاست عبدالله و اشرف غنی، کمیسیون اصلاحات انتخاباتی را پیشنهاد کردند، تا انتخابات دایر نشود و همین پارلمان که به وزیر هایشان رای اعتماد داد، به کار شان ادامه دهند.
جامعه جهانی بعد از آن که کرزی آنها را مقصر در تقلب انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی دانست و حتی شمولیت آنها را در کمیسیون های انتخاباتی مورد سوال قرار داد، دیگر هیچ علاقه یی به برگزاری انتخابات در افغانستان ندارند و بودجه برای انتخابات نیز در نظر نگرفتند، زیرا آنها فکر میکنند که هم نان ما میرود و هم نام ما، یعنی هم برای برگزاری انتخابات مصرف باید کنیم و در آخر هم بدنام میشویم که در انتخابات تقلب کرده ایم.

>>>   خــــــوبست که کمیشن کاران برای مدتی نتوانند درد سر ایجاد کنند وبــــرونـــد دنبـــــال سیــــاحت وتجـــارت خود ، مسئولین ارگــان های امنیتی هم از دست آنها آرام میشوند ومیتوانند نورمال وظایف محوله شانرا اجرا نمایند ، اشرف غنی باید فرمانی صادر کند که برای مدت پنجسال پارلمان معطل باشد
ر

>>>   افغانستان دچار فقر رهبریت است
به این دلایل رهبر کسی است که کار های درست را انجام می دهد و هم مدیران کسانی هستند که کار را درست انجام می دهند.
با توجه به تئوری رهبری تحولی، یک رهبر موثر شخصی است که اقدامات زیر را انجام می¬دهد:
1-یک چشم ¬انداز الهام ¬بخش از آینده ترسیم می¬کند.
2- افراد را برای تعهد به این چشم¬ انداز بر می¬ انگیزد.
3- رسیدن به این چشم ¬انداز را مدیریت می¬کند.
4- یک تیم را می¬سازد و راهنمایی می¬کند تا برای دستیابی به این چشم ¬انداز عملکرد موثرتری داشته باشند.
رهبر به خود و سایرین در انجام کارهای درست یاری ¬می¬ رسانند.
آن جهت را تعیین، یک چشم-انداز الهام¬ بخش تصویرسازی و چیزهای جدید خلق می¬کند.
رهبری یعنی تعیین نقشه راه ی که برای رسیدن به پیروزی در غالب یک تیم یا سازمان نیاز است پیموده شود. رهبری یک عمل پویا، پرطراوت و الهام¬ بخش است.
منابع ماخذ
(پروفسور وارن نیس)
داکتر یارمحمد « حیدر زاده »

>>>   داکتر صاحب حیدرزاده حقیقت را بیان نموده اید مردم بچاره ما کور هستند و فریب افراد بی برنامه را خورده اند.

>>>   آغای عین وغین مسولیت ادره ملی محیط زیست دولت وحدت ملی به یک کارشناس دلسوز ملی ضرورت دارد.علی رغم دریافت صد ها میلیون دالر، مسوولان و کارمندان ریاست عمومی "محیط زیست" بدون کدام کار عملی با معاشات بسیار گزاف چند ده هزار دالری با صرف میلیون ها دالر عملاً درین زمینه و برای جلو گیری از وقوع فاجعۀ بزرگ انسانی و محیط زیستی کاری نکرده و این اداره در تحت رهبری مصطفی ظاهر هیچ دستآوردی ندارند. درحالیکه حق دست رسی به محیط زیست سالم یک حق طبیعی افراد یک جامعه است. اثرات مخرب روند جاری تخریب محیط زیست در شهر ها و اکناف کشور میتواند علاوه بر نسل حاضر نسل های آینده را نیز جداً متأثر سازد.

>>>   هر روز بهتر از پیش ثابت میشود که در حال حاضر دو تا....را بر سرنوشت کشور مسلط ساخته ایم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است