حکمتیار بدنبال نقشه دیگر برای صلح است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۵/۵/۶ کد خبر: 118712 منبع: پرینت

عبدالله شهاب حکمتیار گفت: حزب اسلامی آماده ادامه مذاکرات صلح با دولت افغانستان است اما در صورت ادامه بازی‌های اطلاعاتی و گفتگوهای بی‌نتیجه صلح، مذاکرات را پایان یافته اعلام خواهند کرد و راه‌های بدیل را جستجو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله شهاب حکمتیار برادرزاده گلبدین حکمتیار تاکید کرد حزب اسلامی افغانستان در صورت ناکامی مذاکرات به جستجوی راه‌های بدیل هشدار داد.

وی افزود: آنها آماده امضای سند نهایی شده صلح با دولت افغانستان هستند.

حکمتیار گفت: حزب اسلامی با نهایت صبر و انعطاف طرفدار تداوم مذاکرات صلح با حکومت افغانستان است، اما صبر و انعطاف نباید از حد خود بگذرد.

برادرزاده حکمتیار، هشدار داد در صورت ادامه بازی‌های اطلاعاتی و نگهداشتن حزب اسلامی در گفت‌گوهای بی‌نتیجه صلح، مذاکرات را پایان یافته اعلام خواهند کرد و راه‌های بدیل را جستجو می کنند.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و شورایعالی صلح افغانستان حدود 4 ماه پیش در کابل به مذاکرت جدی آغاز کردند که سر انجام موفق شدند تا توافقنامه‌صلح را نهایی کنند.

به گفته شورایعالی صلح، متن این توافقنامه توسط این شورای امضا شده و انتظار می‌رفت که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیز آن را امضا کند؛ اما تاکنون به هردلیلی که است، امضا نشده و پروسه گفت‌وگوها نیز به حالت تعلیق در آمده است.

به گفته اعضای این شورا، براساس توافقی که با هیات مذاکره کننده حزب اسلامی صورت گرفته، در حال حاضر هیچ ماده توافقنامه صلح قابل تغییر نیست.

از سویی هم این شورا می‌گوید تاکنون هیچ سند رسمی‌ را دریافت نکرده است که حاکی از توقف مذاکرات و شرایط جدید حزب اسلامی برای ادامه مذاکرات باشد.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت نباید دیگر به این گلوی راکت چی مذاکره کند واورا مهم بشمارد چند ماه بعد ازبین میرود سنش زیاد شده از شرش خلاص میشویم او خوش دارد مطبوعات همیشه از گلبیدین وصوفی کرنکار بحث کنند تا قیمتش نزد آی اس آِ بالارود! آیا همینقدر ع و غ نمیدانند از تجارب گذشته که اگر کسی واقعا صلح بخواهد پاکستان اورا زنده می گذارد؟؟ نمیگذارد پس این راکت چی چگونه بدون اجازه آنها صلح میکند ؟ درحالیکه همین حالا دال شان را می خورد
@

>>>   این مفت خوران وجیره خوران که بنام شورای صلح هستند من فکر میکنم که تمام این ها همان لت های سلطان محمود غزنوی است که در باغ زرد آو خواب بودند وبه رهگذر اسپ سوار صدا میکردکه این زرد آلو ی که در زمین افتاده در دهان من بکن واین شورای صلح نیست یک شت مفت خورانی است که به لک ها افغانی را ماهنه بنام معاش وبعضی چیز های دیگر را بنام تعفه این شورای صلح گرفته و روز گذرانی میکنندبایدباتمام گروه های درگیر جنگ که خواستار صلح است مذاکرات را ادامه دهید بهتر خواهد شد
بااحترم

>>>   آقای حکمت یار واطرافیان اش کار شُعبه دهباز ی را با دولت در پیش گرفته است.به نظر اکثریت قاطع مردم افغانستان آمدن حکمت یار ویا نیامدن اش هیچ نقشی در پروسه صلح ندارد.چرا گلبدین به شکل یک مُهره سوخته ویک فوسیل از ادوار گزشته واز مُد رفته باقیمانده وجایش را یکتعداد گروپ های افراطی وبنیادگر مثل طالب ،داعش والقاعده..... در منطقه پُر کرده واز آن صرف یک لُنگی سیاه باقیمانده وبه زودی به شیوه مُلا عمر به گودال تاریخ سپرده خواهد شد. پس شورای به اصطلاح صُلح بیشتر از این از انعطاف ونرمش کار نگیرد.وآقای گلبدین در طول همین 40 سال از همینقسم چال ونیرنگ وعوامفریبی وعهد شکنی کار گرفته وبا هیچ گروه اسلامی وغیر اسلامی به توافق نرسیده وهمیشه از خود خواهی ویکه تازی هایش عدول نکرده وپند نگرفته است.پس به این نتیجه میرسیم که آزموده را آزمودن خطا است.
م.م

>>>   اگر مذاکرات صلح نتیجه ندهد، گلبدین مثل ملا نصرالدین، گلبمی را که در خانه دارد، خورجین جور میکند.

>>>   مزدوران امریکا جلو صلح را میګیرد
حسن

>>>   راه های بدیل آنست که همان تذ کره پاکستانی خودرا حفظ کنید وغلامی اسرائیل را تا ابد قبول دار شوید
صوفی کرنکار

>>>   برادر زاده حکمتیـــار هم حالا می خواهد سرما پادشاهی کند ، یک پاکستانی ناچــــل ! یک فرد بی وطـــن ومــجـــهــــول اشرار زلاده ، گلبیدین کدام سازمان استخباراتی بود که مزدوری اش را نکرد ، کدام بی عقلی بود که درزمان نوجوانی وبچه گی نکرد حالا نواسه و.برادر زاده اش قصد سلطنت دارد ، ایتن مزدوران اجنبی خبرندارد که چقدر مردم ازین ها متنفر هستند حتی کسی نمیخواهد شما منحیث یک فرد عادی دوباره به خاکی که به آن خیانت کرده اید برگردید
صوفی کرنکار

>>>   از امدن گلبیدین این شیطان وجاسوس پاکستان و قاتل ملت افغانستان بخصوص ۶۵۰۰۰ کابل نشین که به انداخت راکت های کوراش انها رابقتل رسانده است نیامدن ان بهتر است به این معنی که امدن گلبیدین در کابل امدن ای اس ای در کابل است و این بچه گک بنام عبدالله شهاب حکمتیار که خود را معرفی کرده ونو قد بلندک کرده میگویم که اگر باردیگر سرت را بلند کردی هنوز صوفی کرنکار زنده است مانند گلبیدین حکمتیار کاکایت که در جوانی اش خدمت انرا کرده بود بخدمت خودت خواهد رسید وعین عملی را که با کاکایت انجام داده بود برای خودت انجام خواهد داد و نباید به بی عقلی گلبیدین کاکایت در زمان جوانی اش که با کرینکار سر تسلیم فرود کرده بود خودت به ان افتخار کنی بلکه باید شرم و خجالت بکشی .

>>>   خبر از آلمان:
{این تروریست 18 ساله، که خانواده اش در دهۀ نود میلادی به آلمان پناهنده شدند، در سال 2012 از سوی همکلاسی های خود مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.
منابع امنیتی آلمان اعلام نیز کردند که بیشتر قربانیان این حمله از نوجوانان بوده اند؛ چنان که سه نفر از آنها 14 ساله، دو نفر 15 ساله، یک نفر 17 ساله، یک نفر 19 ساله، یک نفر 20 ساله و یک نفر هم 45 ساله بوده و سه دختر جوان در میان آنها به چشم می خورد.}
تــجـــربـــه نشان داده کسانیکه مورد تعرض جنسی قرارگرفته اند خیلی آدم کش قاتل وظالم وویرانگر بار آمده اند درهمه جای دنیا همینطور است مخصوصا در افغانستان این ثابت شده
ر

>>>   چرا گل بوبو راجع به بود ونبود كرنكار معلومات نميدهد. كه براي مردم واضع شود كه كي است كرنكار. شايد حبيب جان بچه اندرش كدام معلومات داشته باشد.
بيخار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است