غنی: حفظ جان مردم را در اولویت قرار دهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۵/۵/۵ کد خبر: 118648 منبع: پرینت

پس از نشر بیانیه اخیر سازمان ملل متحد در خصوص افزایش تلفات افراد ملکی، ارگ ریاست جمهوری عکس العمل نشان داده اما مواردی را نیز به آن اضافه کرد.

بر اساس گزارش یوناما ثابت می شود که قربانیان اصلی جنگ در افغانستان کودکان و زنان می باشند و دلیل گسترده بر تلفات نیز طالبان می باشد.

طالبان و سایر گروه های تروریستی بیشترین صدمه را به مردم ملکی زده و بارها قوانین بین المللی را نقض کرده اند یکی از نمونه های آن حادثه دهمزنگ کابل بود.

به گزارش ریاست جمهوری: محمد اشرف غنی در این خصوص به تمام نیروهای دفاعی و امنیتی دستور داده است تا حفظ جان مردم ملکی را در اولویت کار خود قرار دهند.

رییس جمهور افزود: مردم افغانستان هیچگاه این جنایت را فراموش نخواهد کرد و تعهد می دهیم که عاملان این جنایت را به محکمه خواهیم کشید.

متاسفانه تروریستان در هنگام تیراندازی نیروهای امنیتی از مردم ملکی به عنوان سپر جانی خود استفاده می کنند. دولت در این زمینه نیز متعهد می شود که تحقیقات همه جانبه در خصوص تلفات مردم ملکی که بر اثر سهل انگاری نیروهای امنیتی رخ داده است انجام دهد.

دولت علاوه بر دستورات ویژه نیروهای امنیتی به پیشنهاد یوناما پالیسی حفظ جان مردم ملکی را نهایی ساخته و عنقریب است که آن را مورد تصویب قرار دهد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حـــــــــفـــــظ چـــــــــــوکی را ازهمه بیشتر به علـــویت قراردهید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است