احمدی: امیدوارم انفجار 2 اسد عمدی نبوده باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۵/۵/۳ کد خبر: 118545 منبع: پرینت

مردم در تظاهرات جنبش روشنایی به جای دست یافتن به حق خود، جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نبی احمدی، استاد دانشگاه در اینباره گفت: همانطور که در تمام بخش های دیگر تظاهرات حکومت مقصر است، در بخش عدم تامین امنیت هم حکومت مقصر است. خود در صحنه بوده ام و دیده ام که هیچ نوع تدابیر امنیتی گرفته نشده بود.

وی افزود: نیروهای امنیتی در طی این تظاهرات بسیار کم بودند و هر کدام هم به کاری مصروف بودند. در حالیکه سه روز قبل از مظاهره با پولیس و تمام مسوولان امنیتی کابل هماهنگ شده بود.

احمدی در ادامه افزود: مقصر این مساله از دید جنبش روشنایی حکومت است و فقط امیدوار هستم که این مساله و وقوع این انفجار عمدی نبوده باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب احمدی عزیز :
خود میدانید کشور در حالت جنگ و انتحار و انفجار قرار دارد و پرسونل امنیتی ما تمام شاهراه های کابل را مسدود کرده بودند و تا پای جان شان برای حفظ امنیت و تامین ثبات تلاش نموده اند. اینجانب نمیدانم که شما و امثال تان به اساس کدام منطق خویش چنین اظهارات ناخردمندانه را ایراد مینمایید . ضمنا در صورتیکه نیاز به بحث زیاد تر میداشته باشید اینجانب حاضرم با شما در این مورد به بحث بنشینم البته اگر بحث شما همانند خیلی های دیگر غیر منطقی نباشد

>>>   جنبش روشنائی خود شان کور هستند چطور برایشان جنبش روشنائی بگوئیم یک انسانیکه هیچ عقل دنداشته باشد میداند که دشمن از هر موقع استفاده میکند شما خود بفکر امنیت خویش میشدید ممکن از داخل خود شما باشد این پولیس ها و سربازان علم غیب نخوانده اند که در جهن کسی چه است باز در بین 1000 نفر اگر تلاشی میشدند شاید تا عصر تلاشی شان دوان میکرد احمدی که استاد هم هستی معلوم میشود بسیار عقده مند هستی وقتی در ثحنه بودی چه کردی ممکن خودت در جریان بوده باشی در غیر آن عقل و منطق اینرا نمی پزیرد که مسئله برق حل شده ولی باز هم تظاهرات نمودند حالا دستاورد های خود را محاسبه نمایند . بقیه از بی عقلی هزاره ها استفاده پول به حساب ذولفغار و بهزاد رفت اما غریبان قربانی شدند عقل را به سر تان بیاورید .

>>>   زمانیکه خلیلی معاون بود چرا به فکر بامیان نبود همان زمکلان چرا توتاب نمیگفت؟؟؟؟

>>>   اگر این فاجعه از قبل پلان شده نبود پس چرا آب فروش که در این جا مصروف فروختن آب بودیک بار هم تلاشی نگردید ؟ دوم در صورتیکه مسیر را برای این مردم از قبل تآین کردید پس چرا امنیت را نگرفتین ؟ این بک فاجه طراحی شده از طرف رادمردان دولت بود تا بتواند صدای آزادی خواهی مردم را از یک طرف در گلون خفه نموده و از طرف دگر به مردم غیر مستقیم بفهماند که در آینده از چنین اعمال دست بکشد و مانند دوران عبدالرحمان غدار مانند برده ها بلی آقا به بر زبان ها رایج گردد . تا این خون آشام ها خون های پاک و براق این مردم را بمکد و ار گوشت های آن ببلعد. این مافیا و این معتادین پول های جیب مردم از هیچ نوع جنایت ابا نورزیده و اولادهای شان را از خون مردم تغذیه مینمایند. تا در آینده یک خون آشام واقعی برای نسل های بعدی باشد. در قانون اساسی افغانستان ما کدام موضوع بنام کانتینر ها نداریم . ر يْس جمهور آقای غنی اگر به جای کانتینر ها آمبولانس ها بخاطر تجات جان هزار جوان تحصیل کرده این سرزمین استاد میبود و در واقعات عاجل جان این جوانان را از مرگ نجات میداد بهتر نبود که مشاورین خاين و خود فروخته به شما انگیزه حصار نمودن را با کانتینر های که بوی نفرت و انزجار را به مشام مردم میرساند داد و شما هم مردم را دشمن دیرینه خود فکر کرده خود را در درون قفس های کانتینری حپس نموده به جهان معرفی نمودید آیا تا بخال کدام هزاره به شما آسیب رسانده ؟ نه خیر عمل انتحاری انجام داده ؟ نه خیر در صدد از بین بردن شما بر آمده ؟نخیر پس چرا چنین عمل قبیح را در قبال مردم تان انجام دادید ؟ آیا عذاب وجدان به شما درد نمیدهد ؟ آیا صدای هزاران مادر که امشب طولانی را با نعره کشیدن صبح نمود به گوشت نرسید ؟آیا توانستی خود را به جای این مردم قرار بدهی ؟ نخیر پس برای چه ريس جمهور هستی؟
طوبی از جاغوری

>>>   مردم باغرور و با شهامت همانطوریکه خود به چشم سر دیدید وآگائی حاصل نمودید که راه های مرکز شهر توسط کانتینر ها و اتوبوسها بسته شده بود که هیچ شهروندی اگر کارمند دولت بود یا دوکانداران، کسبه کاران و حتی مریضان و همه مردم شهر اجازه عبور ازین دیوارهای کانتینری داده نمی شد و نمی توانستند بگذرند چطور سه انتحاری با ابا و قبا و مواد و واسکتهای انتحاری براحتی توانستند در جمع هوداران جنبش روشنائی وارد شوند و جمعی از شهر وندان مظلوم و بیچاره را که بخاطر عدالت خواهی تجمع نموده و یک حرکت مدنی را راه اندازی نموده بودند بخاک و خون بکشانند این یک عکس العمل عمدی و جانبدارانه از طرف علقات خاص ارگ نشینان بوده که مقصر اصلی این مساله از دید مردم حکومت است .
ع-ب-کابل

>>>   هیات تحقیق تعیین میشود. کوتاهی مسؤلین امنیتی بر ملا میشود. یک و یا چند نفر بر طرف میشود. یک حمله هوایی در منطقه یی که داعش در ننگرهار قرار دارد، صورت میگیرد و اعلان میشود که یک نفر قوماندان داعش که در حملات جنبش روشنایی دست داشت، کشته شد.
این که مسؤل امنیتی که بر طرف میشود، کی است؟ آیا تقصیر از او بوده است؟ و یا این مسؤل امنیتی هزاره نباشد؟ و این که قوماندان داعش که کشته میشود کی است؟آیا او از جمله داعشی های هزاره نیست؟
بهر صورت یک نتیجه تحقیق به دست شما داده میشود و دنیا گل و گلزار. شما هم خاموش و دولت هم خاموش و بعدأ منتظر کدام واقعه دیگر برای هزاره ها باشید و باز منتظر یک هیات تحقیق دیگر.
بدینصورت، رفته گان میروند، عزا داران، عزا میکنند، بعدأ حوادث فراموش میشوند و حوادث جدید رخ میدهند و همچون یک سلسله ادامه دارند و صدا ها و غوغا ها و عتراضات نیز از یک گوش داخل میشوند و از گوش دیگر میبرآیند و در فضای بیکران جهان کیهان ،محو و نابود میشوند.

>>>   حمله بر مردم سالاري نه كار طالب بود و نه هم از داعش و كسانيكه مسوليت اين رويداد را بر دوش داعش ميگذارند يا احساساتي اند و ياهم سياست هاي انتقام جويانه حكومت را در برابر ملت به اشتباه گرفته اند يعني بدون ترديد بايد گفت كه حلقاتي در رده هاي بلند حكومتي وجود دارد كه اين انفجار را از قبل ساز ماندهي كرده .

>>>   من باور دارم انفجار عمدی بود .
متاسفم حبیب الله یوسفزی

>>>   نه این انفجار که خدت از نزدیک ملاحظه فرمودید عمد نبوده سهوا بوده است کسی به عمد این کار را انجام نمی دهد

>>>   قوم گراهای پشتون خودخواهی بس است شرم کنید و به جای توهین حق مردم هزاره را انکار نکنید صبر هم حدی دارد

>>>   قوم گراهای پشتون خودخواهی بس است شرم کنید و به جای توهین حق مردم هزاره را انکار نکنید صبر هم حدی دارد

>>>   مـعـامله گران جنبش به فکر مردم نیستند منافع شخصی وتجارت سیاسی بزرگترین هدف شان بود ورنه چرا خلیلی صاحب زمانیکه معاون رئیس جمهور بود به فکر تو تاب نشد؟؟؟

>>>   هر کسی که کسی را بنام سران جنبش تلقی مینماید درست نیست اگر واقعا مردم شریف افغانستان فکر میکند که یک عده انسان های سر شناس که مردم آنهارا میشناسد ريس جنبش روشنایی است درست نیست اگر به عقیده خود شان این ها را ريس نامیده نظر خودشان است . جنبش روشنایی کدام ريس ندارد یک حرکت و یک نهاد مردمی است که از هر قشر انسان ها شرکت دارند ماستر . لسانس .داکتر .اینجینیر. مردم عادی .کسبه کاران دکانداران کراچی وانان اعم از زن و مرد .پیر و جوان انسان های که در این نهاد گرد هم می آیند همه میدانند که این نهاد هدف جز حق به حقدار رساندن و عدالت برای همه موضوع دگر ندارند وهیچ برتری نسبت به یکدگر هم ندارند. حق و احترام همگی نزد یکدگر محفوظ است . یک روابط انسانی در بین شان است نه روابط آمر با مآمور نه روابط بنده با خدا که فعلا در دولت نا مشروع غنی جریان دارد . هیچ کس حق ندارد که در فاجعه نابخشودنی و علمناک دهمزنگ جنبش روشنایی را دشنام دهد و ملامت کند . هیچ کسی نا آگاهانه در این نهاد و به زور یا به فریب داخل نگردیده بلکه همه از دست این وطن فروشان خاين به ستوه آمده و به خاطر رضا خداوند (ج) وآرامش سرتاسری برای این خاک ومرز و بوم شان استادند تا کسانی را که از خود کامگی مانند سران معبد مصر قدیم از هیچ نوع رزالت مردم آزاری دزدی قتل اختطاف چپاول دست نمیکشند بفهمانند و دولت را که تمام مسؤلیت اش را بباد فراموشی سپرده و با ملت اش در جنگ های جانسوز خانوادگی شروع نموده از خواب غفلت بیدار نموده متوجه سازد که وظیفه تو جنگ با ملت نیست بلکه کمک و ارتقا ملت است . سخنان و تحریر های بعضی از وطن داران عزیز ما توهین به انسانیت است شاید دانسته و یا ندانسته ما مردم غرب کابل برای تمام بدبختی های که در افغانستان رخ میدهد فوقاالعاده متاثیریم برای فاجعه عمدی و پلان شده دهمزنگ هم چنان اما باید گفت که ما مردم بخاطر آن عده از اطفالان که نا آگاهانه برای پیدا نمودن لقمه نان و کسب حلال در بین این تجمع عدالتخواهی داخل گردیدند و با شوق تمام کار میکردند تا شام دست پر در نزد والدین برگردند با صدها داستان های شیرین و تحلیل که از قلب پاک شان میکرد لحطه فامیلش رامتوجه بسازد و در آینده همیشه منتظر چنین روز ها باشد تا پول بیشتر بدست بیاورند اما این کور دلان جاهل و جهنمی قدرت پرستان تمام خیالات این کودکان نان آور را در سینه های شان با ضرب گلوله دفن کرد فوق العاده تاثر خود را ابراز مینمایم
جاغوری

>>>   گروه جمعیتی عبدالله عمدآ بخاطر رقابت سیاسی کشور این کار را کرده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است