انفجار در میان تظاهرکنندگان با ده ها کشته و زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۷    ۱۳۹۵/۵/۲ کد خبر: 118515 منبع: پرینت

انفجار در کابل ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

وقوع سه انفجار در میان تظاهرکنندگان جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ کابل حداقل ۳۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

به دلیل مسدود بودن مسیرها به محل تجمع تظاهرکنندگان، آمبولانس‌ها و نیروهای کمکی نتوانستند به موقع به کمک مجروحین این رویداد برسند.

هم اکنون نیروهای امنیتی و امدادی در محل حادثه حاضر شده‌اند و این در حالی است که اعضای خانواده کشته‌ها و زخمی‌ها نیز خود را به این منطقه رسانده‌اند.

در حال حاضر محدوده محل حادثه توسط نیروهای امنیتی کابل تحت محاصره قرار دارد.

شاهدان عینی تصریح کردند شدت انفجار به حدی بوده که دیواره‌های بتنی نصب شده در محل حادثه از جا کنده شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هزاره باید دست به سلاح ببرند.

>>>   محقق ودانش ووزرای هزاره باید استعفا دهند..

>>>   دیگر جبش روشنایی حرکت یک گروه کوچک نیست بلکه جنبش ملت هزاره میباشد وهر هزاره اگر سکوت کند خائن است نباید خون شهیدان جنبش هزاره ( روشنایی )پایمال شود درود بر شهیدان جنبش هزاره.

>>>   سر به دار میدهیم تن به ذلت نمی دهیم.

>>>   مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

>>>   وقتی یک تعداد از رهبران سیاسی هزاره مردم خودرا قربانی اهداف و منفعت سیاسی خودشان میکنند این نتیجه اش میشود.

>>>   تا میتوانید ما رابکشید ما راه جنبش هزاره( روشنایی )را تا اخرین قطره خون ادامه میدهیم.رهبر و الگوی ما حسین( ع )است. ایهاد من الذله.

>>>   خدا لعنت کنه مرتد هارا

>>>   اکنون با ید تو تا پ دیگری از تو نل ها ی پدرام و ...رواش و نا جی و دله و دیوث گزشتا نده شود مردم با ید علیه همین ها که با زار تجا رت خود ها را رونق میدادند دست و پا شده برخیزند
شیر شا ه

>>>   کار اشرف غنی وهمدستان طالب وداعشی اش است ازاین
کرد مثال واضع و روشن وجود ندارد که نشان بدهدکه اشرف غنی داعش است واگر طالب و داعش نیست تفکر
داعشی وطالبی دارد این جنایت وحشتناک به دستور ارگ
صورت گرفته مرگ بر اشرف غنی مرگ برمحقق وسرور دانش وهمدستان داعش وطالبش درود بر روان شهدای جنبش روشنایی...معلم

>>>   من بارها هشدار دادم و لی شما گوش نکردید . یوسف زی

>>>   این هم نتیجۀ لجاجت تظاهرکنندگان جنبش روشنایی، که دشمن از آن سوء استفاده کرد. اگر اینها برق می خواهند، که لَین برق جداگانه به بامیان اعمار می شود. اما اگر می خواهند که دیگر ولایات در مسیر سالنگ از برق محروم شوند، پس این کار شان لجاجت و تنگ نظری مقابل دیگران است. با این شیوه همه را دشمن و بدبین خود می سازند و طالبان هم موقع را مناسب دیده، جوانان هموطن ما را شهید می سازند.

>>>   حـــــالا خلیلی صاحب جبران خسارکند

>>>   خــــــــــــــود شان داخل موتر های زره مردم غریب را به کشتن میدهند

>>>   بازهم مظاهره میکنید؟؟ وقتی حکومت که به صد ها مشکل گرفتار است وبرای شما برق را تعهد کرده که میرساند چی ضرورت به مظاهره ؟؟حالا سازماندهندگان برای مردم تلف شده غرامت بپردازند
ر

>>>   چرا در روزهای که به مناسبت سالگرد شهیدمزاری و ایام محرم انتحار وانفجار نتوانستند که حالا که پایه های لرزان
حکومت غ وع در خطر بود صورت گرفت موقف همه ارگ
نشینان در خطر بود از ع وغ گرفته تا محقق بیسواد وسروردانش بیسواد همگیشات بجز همین فاجعه غیراسانی
دیگر کاری انجام داده نمتوانستند حالا فهمیده شده که پلیس واردوی ملی وطالب وداعش ازیکجا دستور داده میشودمرگ بر حکومت وحشت ملی -حسین توکلی

>>>   قابل توجه برادران هزاره که میگفتند نژاد پرستی در افغانستان تمام شد.......
علی از ایران

>>>   به هر خيانت وهر انتقام از اقوام ديگر به خاطر خوش نگهداشتن باداران خود پنهان نگهداشتن جنايات خود چى نامهاى كثيف وچى جنايت كارانى را در كار ميگيرند.
خداوندا چى حيواناتى را در قالب انسان به دنيا اورده ودر همه جا به قدرت رساندهء
ايا اين پست قطرتان هم از مادر زايده شده اند؟
ح ع

>>>   مسئولیت مستقیم این جنایت به عهده اشرف غنی است.

>>>   درود بر شهیدان جنبش هزاره( روشنایی ).

>>>   ....بر هر هزاره ای که سکوت کند.

>>>   کسانیکه در راه حق مشروح خود کشته شوند شهیدهستند.
بیشک اگراین راه ادامه پیدا کند خود عاملین این واقعه ظاهر وپیداخواهد شد واگر مردم عقب نشینی کنند دشمنان
پیروزخواهد شدهر پیروزی شهادت در بر دارد درست مثل زمان مزاری بزرگ که باشهادت خود موجودیت هزاره هارا درافغانستان صابت ساخت وامروزکسی موجودیت هزاره ها
را درافغانستان اکار کرده نمیتواند ومیخواهند از راه های دیگر مردم هزاره را ضربه بزنند زنده باد جنبش عظیم روشنایی.س ح

>>>   آمریکا هم در تغیر انتقال مسیر برق ترکمنستان بخاطر تحریم اقتصادی مردمان مناطق مرکزی که با تشکیل گروه های طالب و داعش با امریکا همکاری نکردند، و هم آمریکا در انفجار امروز بخاطر سرکوب تظاهر کننده ها دست دارد. بسیار امکان دارد تظاهر کننده گان از پایگاه های آمریکا با راکت مورد حمله قرار گرفته باشند ولی آنرادولت دست نشانده مانند سابق بنام انتحاری اعلان میکنند.

>>>   خداوند روح درگذشتگان این جنایت را قرین رحمت نمایدو به خانواده هایشان صبر عطا کند و تقاص خون این عزیزان را از تکفیری های داعشی بگیرد.
محمد از ایران

>>>   این دولت فاسد باید جوابگوی این بی عدالتی هاباشد غنی هم مثل کرزی پس از چند سال به همه خیانت هایش اعتراف خواهد کرد اما آنوقت چه سود؟ مختار احمد از ایران

>>>   نفرین بر هزاره ای که بتواند تحصیل کند وکاهلی کند نفرین بر هزاره ای که بتواند تجارت و فعالیت اقتصادی کند وکاهلی کند ونفرین بر هزاره ای که برای پیشرفت علمی و اقتصادی قوم تلاش وحرکت نکند.

>>>   مردم هزاره دیگر وقت سکوت تمام شد همه باهم راه شهیدان جنبش هزاره( روشنایی ) را ادامه میدهیم وتا آخرین قطره خون از آرمان ان شهیدان دفاع میکنیم واجازه نمیدهیم سیاست بازان باخون آنان معامله کنند. ایهاد من الذله

>>>   جنبش روشنایی در اصل جنبش روشنایی افکار مردم هزاره است که بدانند اگر پشت یکدیگر نایستند حقشان پایمال خواهد شد مردم هزاع با ایستادگی نگذارند خون ان قهرمان پایمال شود

>>>   جوان هزاره بیدار شو بیدار شو .از تاریخ گذشته وکنونی خود درس بگیر جوان هزاره باید وباید فقط تحصیل واقتصاد بخصوص جوانان هزاره مقیم کشورهای خارجی تاریخ گذشتگان خود را مطالعه کن ودرس بگیر اگر دلت برای قومت وسرزمینت میسوزد اگر بر دیگران تحصیل و اقتصاد مستحب است بر جوان هزاره تحصیل. اقتصاد واجب است.

>>>   اگرچه من خودم هزاره نیستم ولی این قوم را از جمله اقوام ذحمت کش ، پر تلاش و غیور افغانستان یافته ام که هیچگاه حاضر به تسلیم شدن در مقابل فشار های آمریکا از هر نوع آن نشده اند. این قوم که حاضر به همکاری با آمریکا در تشکیل طالب ، داعش و القاعده نشدند و حتی با نها جنگیدده اند از همین سبب مورد غضب آمریکا قرار گرفتند و رهبر شان کاظمی که یک شخصیت برازنده بود توسط آمریکایی ها در یک انفجار سازماندهی شده توسط آنها با تعداد زیادی از مردم بیگناه بغلان به شهادت رسید. در آخرین غضب آمریکا علیه هزاره ها تغیر انتقال برق ترکمنستان از بامیان بود که باز هم این قوم تسلیم آمریکا نشدند و نتیجه آن شد که تظاهرات مسالمت آمیز آنها ا را این کشور جنایتکار مورد حمله قرار دهد و تعدادی زیادی از تظاهر کننده گان این قوم را به خاک و خون بکشاند و بسیار به آسانی مسولیت این جنایت هولناک را به گردن طالب و داعش
که خودش ایجاد نموده میگذارد. غلام نبی از قندز

>>>   شکور اخلاقی
عدالت خواهی بار دیگر قربانی گرفت!
حق خواستن و طرفدار عدالت بودن درجغرافیای ستم و در نظام تبعیض جرم نابخشودنی است؛ کسانی که براین ارزش‌ها پای می‌فشارند و دادخواهی می‌نمایند باید به قیمت جان خود این جرم را متحمل گردند. چنانچه شمار زیادی از هم وطنان دردمند و عدالتخواه امروز بهای عدالت خواهی و بیزاری از تبعیض را بار دیگر پرداختند.

>>>   مسؤول این همه کشتار ، بی رحمی ، قصاوت و وطن فروشی ستون پنجم به رهبری حنیف اتمر بوده که آقای ستانکزی رئیس امنیت ملی و کانتینرپوه جنرال احمد زی قوماندان گارنیزیون کابل پسر کاکای رئیس جمهور تقلبی وتحمیلی ودیگر شرکای جرمی شان به همکاری داعش ، طالبان بی فرهنگ ـ این مزدوران پاکستان ویهود ، حزب ...و غلام پاکستان یعنی حزب اسلامی به رهبری... ملی وغلام حلقه بگوش آی اس آی گلب الدین کافربوده که حامی این تروریستان شخص رئیس جمهور آقای اشرف غنی احمد زی و یاران ومددگاران خارجی شان میباشد
راشد عضو جبش روشنائی

>>>   لعنت خدا بر سر قاتلان که مردم بیگناه را بخاک و خون میکشند و لعنت خدا بر سر بهزاد و امثال وی که مردم عادی را برای اهداف شخصی و سیاسی خود به مظاهرات وادار میسازند.

>>>   تنها جای دنیا که پاسخ تظاهرات مسالمت امیز را این جوری میدهند ، خدا نابود شان کند انشالله
حبیب از ایران

>>>   هر روزی یک حزب و جنبش درست میکنید و مردم به کشتن میدید. عقل هم چیز خوبیه

>>>   به عقیده من کسانیکه به نام رهبر جوانان را به جاده ها کشیده اند مسوول اول این تلفات میباشند . رهبری کار آسان و از توان هر فرد ناشیانه گرا نیست و خرد مندی میخواهد .
سلطان علی حیدری

>>>   همیشه برای احقاق حق کشته شدن هست. بگذار یک بار دیگر بوسیله این خون ها آیندگان حقوق خود را از چنگال دژخیمان استبداد باز ستانند. این خون ها بستری برای جریان حق طلبی است تا هیچ وقت قطع نشود. ما از کشته شدن ترسی نداریم. امروز صدای ما بیش از همیشه رساتر شده است. فرصت طلبان آدمکش و ضد بشری داعش باید بدانند حق و عدالت را خاموش نمی توانند بلکه اراده ما را در مسیر مستحکم تر و صلابت ما را پولادین تر و غیرت ما را با خیزش تر می کند. عمل شما را وجدان تاریخ و همیشه وجدان بشری محکوم می کند. در پیشگاه وجدان تاریخ جوابی ندارید. سلام بر خون های عدالتخواهی و سلام بر عدالت و حق !

>>>   بار دیگر دستان سیاه وتاریک اندیش وفرزندان ابو جهل وابولهب داعش از آستین ... همچون غنی وعبدلله مز... بیرون آمدند وسایه شوم وظلمت شان را بر سر مردم بی دفاع ومتمدن که گناه شان جز عدالت طلبی نبود گستراند وآنها را همچون پیشوایی قهرمان شان سید اشهدا حسین بن غلی به خاک وخون کشاندند،تا بار دیگر چهره سیاه وپلیدشان را به رخ مردم جهان بکشانند وبدین وسیله چهره تابناک ونورانی پیامبر اسلام اشرف مخلوقات ورحمت للعالمین را خدشه دار ،دین مبین اسلام  را در نزد جهانیان زشت و منفور جلوه دهد،مردم ما جوانان،مردان،زنان وکودکان زیادی را تقدیم آزادی وطن ومردم شان کرده اند ،این قبیل اعمال وحشیان هرگز خللی در آرمان ها وعقاید مقدسشان وارد نخواهند کرد،سران داعش،طالب ،غنی وعبدالله ... ثابت کرده اند برای مردم حق وحقوقی  شهروندی قائل نبوده ونیست،پس یک راه بیشتر نمانده وآن اقدام اعلام حکومت مستقل که دیگر وابسته به حکومت مرکزی نباشیم،بر روان پاک شهدا درود وصلوات میفرستیم، وبر دشمنان قسم خورده عذاب دائم ونابودی کامل شان ،واسلام،نادرشاه

>>>   ای ملت خودتون می گوید دولت طرفدار طالب و داعش هست پس چرا خود تون مواظب خودت نیستی
خدوندا خداوندا بکن رحمی بحال ماه
jaghori

>>>   کور کورانه حرف نزنید؛
کشتار دهمزنگ تکرار یک فرهنگ خونخوارانه ای است که در مقاطع مختلف تاریخ علیه ی عدالت خواهی تکرار شده است. ولی با اسم و رسم متفاوت.
نگاه کنید به قتل هایی دسته جمعی حفیظ الله امین و ترکی. نگاه کنید به قتل و غارت عبدالرحمانی و نادر خوانی، نگاه کنید به تاکستان سوزی طالبانی و نگاه کنید به گروگان‌گیری های پی درپی همین چند ماه پیش و نگاه کنید به تخلیه ی ریاست دهم امنیت ملی از وجود تاجیکها و نگاه کنید به مقرری های وزارت ها. نگاه کنید به سرهایی شکسته جوانان تاجیک همین چند روز پیش در تظاهرات برای رهایی اسیران شاهراه کابل-بدخشان.
اگر نمی دانید بدانید. اسماعیل یون یک تظاهرات چند صد نفری راه اندازی کرد تا امروز یک پروسه ملی (شناس نامه های برقی)ساقط شد و توزیع نشد. اما، هزاران انسان ماه هاست برای ساده ترین حق در خیابان هستند و داد می زنند کسی گوش فرا نمی دهد.
متهم کردن جنبش روشنایی در واقع کمک کردن به یک فرهنگ خونخوارانه ای است که گاهی بنام نادر و عبدالرحمان و حفیظ و ترکی تکرار شده است و حالا بنام طالب و داعش.

>>>   دهشت افكني و كشتار مردم در دهمزنگ ثبت كارنامه هاي ننگين حكومت خواهد شد.
از آنجايي كه مظاهره كنندگان متجانس بودند امكان نفوذ انتحاري در ميان آنها نزدیک به صفر است. احتمال اين كه بمي از پيش در محل تعبيه شده باشد وجود دارد. حالا بايد به جستجوي انگيزه هايي كه عاملان اين جنايت داشتند پرداخته شود، در اين رابطه بايد دانست كه چه كساني از انفجار به مثابه حربه يي عليه حريف هاي سياسي خود مي تواانند استفاده كنند؟
اين حادثه ابعاد پيچيده سياسي دارد و به مشكل مي شود سياه و سپيدش كرد. آنچه روشن است شهادت مردم و ريختن خون انسانها روي جاده است و اين جنايت است و اين غير قابل بخشايش واغماض.
روح شهداي دهمزنگ شاد!
روي عاملان و حاميان اين جنايت و روي دشمنان مردم سياه!

>>>   طالبان هیچ وقت گروه های فشار در داخل نظام را هدف قرار نمی دهند چرا که تضعیف نظام و فروپاشی حاکمیت از خواسته های آنان است که بوسیله خیزش های مردمی محقق می شد، حالا کدام خر باور خواهد کرد که طالبان در میان معترضین انفجاری بدهند. حکومت خودش دست به این جنایت زده است

>>>   قبيله گرايان پشتونبار مسوؤل اين جنايت بشرى اند، سران اين طايفه جنايت پيشه را بايد در محاكم بين الملى مورد باز پرس قرار داد و عليه جنايات بشرى تاريخى اين قوم بايد اقامه دعوا كرد. اين طايفه از هيچ جنايتى در حق انسان جامعه ما در طول قرن ها دريغ نكرده است و وسعت جنايت اين طايفه غير قابل سنجش است . با اين طايفه نمى شود به انسانيت و جامعه انسانى دست يافت. تسليم شدن در مقابل اين طايفه ء جانى جفا به انسان و انسانيت است.

>>>   مسولیت این خونها به گردن حکومت بیچاره و بیکاره ع وغ است اگر این پروژه از مسیر اصلی آن که اول طی شده بود
یعنی از راه میدان وردک بامیان میگذشت این مردمی که امروزکشته وبخاک خون کشیده شد نمیشدند.و پشت این کارصد در۱۰۰۰کار خود اشرف غنی وهمدستان داعشی اش است ودر این قضیه در همه جوانب خود دولت مقصر وملامت مردم است واگر مردم به عدالتخواهی خود ادامه بدهد قاتلین خودبه خود آشکارخواهد شد/فهیم از جنبش روشنایی

>>>   به خانه های مردم به جای برق خون بردید .ن... به بهزاد - پدرام
داوود ناجی و غیره چند نفر سازمان دهنده گان تظاهرات نا سنجیده .
م . اکرام کریمی

>>>   ....بر قوم کثیف پ...

>>>   خداوند همین وحشت را نصیب خانواده های مجرمین این حادثه سازد
ر

>>>   اساس و ریشهْ همه بدبختیها یک قوم است که گاه در چهره عبدالرحمان خان، گاه در چهره نادر غدار، گاه خلقی، گاه طالب و حال داعش شده اند. برای یک لحظه فکر کنید که اگر این قوم اصلاح شود چه خواهد شد......صلح و آرامی

>>>   کمپنــــی خصوصی امنیتی ناکـــــام پنجشیر وردک چی مصروفیــت دارد ؟مصــــروف انتـقـام گیری ودسیسه بازی برای دیگران است؟؟ یا اینکه می خواهد اضـــافه تر ازهفتــــــاد فیصد پرســـــــونل از یک ولایت باشد؟؟ یعنی 90 فیصد پرسونل این کمپنی خصوصی پنجشیر وردک باید از یک ولایت باشد !هرچه پاکستانی ها واشرار بخواهند میتوانند انجام دهند چنانچه در زیر یش خود کمپنی والا ها موتر مملو از مواد منفجره را جابجا کردند!
ر

>>>   بنام خداوند دادگروتوانا
اولا به بازماندگان شهداعرض تسلیت بعداز خداوند منان برای زخمی ها ومجروحین این حادثه المناک شفا عاجل را تمنا دارم
دوم عامل این همه کشتار وزخمی همانا افراد خود فروخته ومزدور اجانب هستند که به اشاره باداران خود تقریبا یک ملیت بزرگ این سرزمین را به اندوه وماتم نشاندن
همانها که دیروز با قطع نمود انگشتان اطفال بینوا وبی دفاع توسط نیروهای امریکایی وانتقال ان انگشت به موزیم های کالفورنیا مهر تایید میگذاشت واینک این بار چهره منحوس خودرا برای این ملیت اشکار ساخت
اقای بهزاد وبیژن
که طرز تیوری وفکر انها درمحور تبعضی ونفاق می چرخد ودعوت اینها اصالت اینها برمحور قوم گرایی ملیت گرایی ودامن زدن به تعصبات قومی لسانی مذهبی وسمتی هست همانا عامل اینهمه کشتار وخون ریزی هستنددرحالیکه سایر رهبران ملیت هزاره مردم بخود گرایی همزیستی ثوق میدادند واز طریق رسانه مردم خودرا بسوی وحدت دعوت مینمودند مگر عناصر شریر وفتنه جو که منتظر همچوروز بودند مردم بیدفاع هزاره مارا بسوی مرگ ثوق دادند واینها هم باخبر واگاه بودند که این چینین وضعیتی درراه هست وخودایشان درهمان لحظه که انفجار رخ میدهند قبل از ان به بهانه نماز صحنه را ترک مینمایند باز عقل مان اجازه میدهدکه بیژن سیکولار همراه با بهزاد وسایر این حلقه که اصلا ایمان بخدا ندارند ویک سیکولار مطلق هستند اینها بسوی نماز میروند
نه خیر اینها از همه چیز اگاه بودند وبخون غلطیدن جوانهای هزاره را از دور تماشا منمودند ولذت میبردند
پس عامل اینهمه همان افراد ویا حلقه بیژن وبهزاد هست
که باید علنی محکمه وبه دار اویزان شوند
بااحترام
محم نبی از اونچی باغبانان

>>>   موضوع برق حل بود یکتعداد به منظوربهره برداری سیاسی خویش این مظاهره را براه انداخته بودند متاسفانه سبب مرگ وزخمی شدن یک تعداد مردم بیچاره ومظلوم هموطن ما گردیدند باید جواب بدهند

>>>   اسم این حرکات را جنبش نگذارید، این ها آشوب هستند. چه بسا سیاست مدارانی که از اول تاریخ افغانستان تا الان بر روی دریای خون مردم، موج سواری کردند و بسیار لذت بردند. این حرکت هم فقط برای منافع سیاست مداران است. کسانی که میخواهند افغانستان را تکه تکه کنند. افغانستان را جدا کنند و از این کشور و مردم ستم دیده اش همانی را بسازند که خودشان دوست دارند. من فکر میکنم که مردم باید هوشمندانه تر از این عمل کنند. گرچه بنده خشونت را انکار میکنم و بمب گذاری، انفجار و هراس افکنی هم محکوم به سرزنش و نابودی است. اما چیزی از اشتباه بودن حرکت روشنایی نمی کاهد. قطع این حرکت فقط منافع افغانستان است یک منفعت عمومی.
{مهرداد}

>>>   خداوند "ج" دشمنان افغانستان را لعنت کند
"رحیمی"

>>>   اگرمحقق وسرور دانش وخلیلی که اینها بنام رهبران دلسوز
هزاره بعد از به شهادت رسیدن عبدالعلی مزاری رهبرتوانا و
باشهامت قوم هزاره. روی کار شدند فقط جیبهای خود را پر
از.زر و دالر کردند فقط باسرنوشت مردم هزاره معامله کردند
دیگر هیج دست آوردی نداشتند بجز اینکه راه را برای
نابودی هزاره ها هموار کنند دیگرهیچ کاری نتوانستند ودر
شرایط کنونی هم دست به دست داعشی ها و طالب ها
نشسته اند وبه مردم مظلوم وبیچاره که بخاطر حق مسلم
خود بخاک وخون کشیده اند میخندند معلومداراست که در
کنار دشمن باید به کشته شده گان همدین وهم مذهب خود
توحین کنی وقهقه بخندی مانند محقق وسروردانش وخلیلی
تا در ارگ جای داشته باشی اماباید اینرا بدانید که
دیگرحق ندارید که بنام رهبران هزاره ظاهرشوید شما راهی
خود را جداساختید ازمردم در شرایط حساس وسرنوشت
ساز.یاد سخنان استادعبدالعلی مزاری افتادم که درمحاصره
غرب کابل توسط کوردلان تاریخ ایراد کردند که گفته بودند
مزاری فرار کرده ومردم را به وحشت انداخته بودند مزاری
شجاعانه ظاهرشد و اعلان کرد من نگریخته ام من در سنگر
هستم وتا آخرین قطره خون درکنارمردوم هزاره خودهستم
ومیخواهم که خونم در جمع شمابریزدچون خون من ازخون
مردمم کرده رنگینتر نیست.اماکاش ذره ای ازشهامت این
سردار ودلاورمرد در وجود رهبران کاغذی امروزی هزاره بودی
وسلام درود بر روان شهدای جنبش روشنایی)ح.ح

>>>   عامل اصلی چرا خود غنی نبا شد

>>>   توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد مردم دیگر فریب غنی را نمیخورند...

>>>   توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد مردم دیگر فریب غنی را نمیخورند...
هم طالبان و هم داعش اعلام کرده مسئولیت این انتحاری با ما نبوده است و اعلام برایت نموده تنها گزینه باقی خیانت دولت خاین است

>>>   لعنت خدا بر سر قاتلان که مردم بیگناه را بخاک و خون میکشند و لعنت خدا بر سر بهزاد و امثال وی که مردم عادی را برای اهداف شخصی و سیاسی خود به مظاهرات وادار میسازند.

>>>   کشوری که اداره اش در دست امریکاست و بی صاحب است همین است جنایتکاری مثل امریکا به کی سود رسانده که به افغانستان برساند اولین قدم برای رفع این مشکلات بیرون کردن امریکاست و بعد اتحاد ملی من به شما قول میدهم جریان تکفیری داعش در افغانستان از طالب هم بیشتر قدرت خواهد گرفت چون در سیاست امریکا نیست که به افغانستان سود برساند کسانی که درودهای دروغین میفرستند تا خودی نشان دهند بجایش بروند با تروریست بجنگند تا ریشه کن شود .

>>>   غنی و عبدالله غدار هر چی بچه قومندان چپاولگر، رهبر وطن فروش بود یا جنرال ساختن و یا همه مشاور .
در اطراف غنی و عبدالله غدار اکثر مشارین شان پسران کسانی اند که پدران جنایت گستر و خونریز و جنگ افروز شان بیشتر از سه دهه است که سرنوشت مردم افغانستان را با خاک و خون و خاکستر رقم زده اند.
غنی و عبدالله کوشش بیهوده نکنید که فرزندان جاسوسان تانرا هم بالای ملت مظلوم افغان تحمیل کنید.
وحشیگری‌ها، زورگیری و چپاول جنایتکاران در سراسر افغانستان مثل آفتاب روشن است، این پسران کسانی اند که نمیتواند قصۀ دیگری بجز خون و وحشت و غارت داشته باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است